Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Γιατί τα σούπερ μάρκετ στηρίζουν το καλάθι του νοικοκυριού χωρίς να έχουν τη υποχρέωση από το νόμο

Γιατί τα σούπερ μάρκετ στηρίζουν το καλάθι του νοικοκυριού χωρίς να έχουν  τη υποχρέωση από το νόμο
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ΒΝ οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος  και η αλυσίδα My Market θα ανεβάσουν καλάθι του νοικοκυριού διότι  όπως λένε στελέχη των αλυσίδων θεωρούν ότι έχουν  υποχρέωση απέναντι στο καταναλωτικό κοινό να το συνεχίσουν διότι μερίδα καταναλωτών θα αναζητήσει τα  συγκεκριμένα προϊόντα που τους προσφέρε
Σχετικά Άρθρα

Τριπλάσιος ο πληθωρισμός στα τρόφιμα το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου σε σχέση  με το βασικό πληθωρισμό το ίδιο διάστημα.
Η κατηγορία της διατροφής και των μη  αλκοολούχων ποτών τρέχει 13,5% στο πεντάμηνο όταν ο βασικός πληθωρισμός είναι στο 4,7%.
Η παραμονή των ανατιμήσεων σε διψήφιο ποσοστό  στην κατηγορία των τροφίμων  επέβαλε την οικειοθελή διατήρηση του καλαθιού του νοικοκυριού από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες παρότι δεν είχαν την υποχρέωση λόγω του νομοθετικού κενού που να σημειωθεί η εφαρμογή του έληξε στις 30 Ιουνίου.
Οι διοικήσεις των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου δεν αξιοποιούν  το νομοθετικό  κενό  και προχωρούν  στην ανάρτηση του καλαθιού του νοικοκυριού  το οποίο  θα είναι σε ισχύ από τις 5  έως τις 12 Ιουλίου.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ΒΝ οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος  και η αλυσίδα My Market θα ανεβάσουν καλάθι του νοικοκυριού διότι  όπως λένε στελέχη των αλυσίδων θεωρούν ότι έχουν  υποχρέωση απέναντι στο καταναλωτικό κοινό να το συνεχίσουν διότι μερίδα καταναλωτών θα αναζητήσει τα  συγκεκριμένα προϊόντα που τους προσφέρε
ι.Τα  ίδια λένε ότι από τη στιγμή  που δημοσιοποιήθηκε η πρόθεση του υπουργείου  Ανάπτυξης να  συνεχίσει την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού» δεν  υπάρχει  λόγος να το διακόψουμε για μία εβδομάδα και να επανέλθουμε στη συνέχειαΣυνολικά  στο καλάθι του νοικοκυριού συμμετέχουν 17 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ανά εβδομάδα  ανανεώνουν τα προϊόντα τα οποία συμβάλλουν στη μεταβολή  των τιμών.
Το καταναλωτικό κοινό έχει κατανοήσει ότι η πλειονότητα των προϊόντων  που συμμετέχουν  στο «καλάθι του νοικοκυριού» έχει πιο ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τα προϊόντα  που είναι εκτός  και ικανοποιούν  επαρκώς μεγάλη μερίδα καταναλωτών.
Πάντως οι ανακοινώσεις  για την πορεία  των τιμών του καλαθιού ανακόπηκε μετά την αποχώρηση του Άδωνι  Γεωργιάδη . Η υπηρεσιακή υπουργός  κα Λουρή έβγαλε ανακοίνωση για την 34η εβδομάδα  από τις 21 έως  τις 27 Ιουνίου 2023. 
Από τα 1206 τα 44 προϊόντα αυξήθηκαν κατά 3,65%, τα 25 παρουσίασαν μείωση κατά 2,07% και  τα 1137 παρέμειναν σταθερά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επεξεργασία των στοιχείων  γίνεται από τον   διαχειριστή της πλατφόρμας ενώ οι καταναλωτές που την επισκέπτονται   δεν έχουν συγκρίσιμα  στοιχεία  με την προηγούμενη  εβδομάδα με την ίδια  την αλυσίδα. Πρόκειται  για ένα  μειονέκτημα το  οποίο  μπορεί  να αντιμετωπιστεί από τη νέα  πολιτική ηγεσία του υπουργείου  Ανάπτυξης.
Ωστόσο  στο βασικό ερώτημα γιατί «τρέχει»  η κατηγορία των τροφίμων  η απάντηση είναι ότι έρχονται αυξήσεις  από τους βασικούς προμηθευτές οι  οποίοι  το τελευταίο δωδεκάμηνο  ανέβασαν τις τιμές  σταδιακά  διότι σε άλλη περίπτωση  το προϊόν  ή τα προϊόντα  τους θα είχαν  απαγορευτικές  τιμές  στα ράφια  των σούπερ μάρκετ.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  
www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης