Ειδικότερα, η Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε., σε απάντηση της υπ' αριθμ. 775/26.03.2024 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, διαψεύδει δημοσίευμα του Τύπου, το οποίο αναφέρει ότι η Εταιρία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη εξαγορά του Ομίλου Πέτρου Πετρόπουλου.
Η Εταιρία, τηρούσα τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία υποχρεώσεις, διαβεβαιώνει ότι όταν συντρέχει γεγονός, η δημοσιοποίηση του οποίου αναμένεται εύλογα να επηρεάσει την αγορά των μετοχών της, προβαίνει η ίδια υπεύθυνα στη δημοσιοποίησή του.
Τι ανέφερε το ΒΝ
Έντονη είναι η φημολογία πως ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος βρίσκεται σε διαπραγμάτευση για την πώλησή του στην Μοτοδυναμική.
Η Πετρόπουλος άλλωστε τους τελευταίους μήνες και μη έχοντας διάδοχη κατάσταση, η ιδιοκτησία έχει μπει σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενους οι οποίες για διάφορους λόγους δεν κατέληξαν, με κυριότερη το γεγονός ότι δεν υπήρχε κοινή γραμμή από τους δύο βασικούς μετόχους που είναι αδέλφια.
Φαίνεται όμως ότι πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει καθώς η πρόταση της Μοτοδυναμική φαίνεται να ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.
Η Πετρόπουλος βέβαια είναι μια εταιρία που τα μεγέθη είναι τέτοια που απαιτείται κεφαλαιακή ισχύς για την εξαγορά της αλλά και υπάρχει δυνατότητα μόχλευσης της εξαγοράς της.
Ειδικότερα, το 2023 είχε πωλήσεις 213,6 εκ ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 8,1 εκ ευρώ ενώ ο καθαρός δανεισμός της είναι μόλις 20,1 εκ ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, η Μοτοδυναμική είχε πωλήσεις 169,9 εκατ. ευρώ, και καθαρά κέρδη 11,5 εκατ. ευρώ ενώ ο καθαρός δανεισμός της ήταν 26,3 εκ ευρώ.
Μελανό σημείο των οικονομικών της καταστάσεων ήταν το αρνητικό κεφάλαιο κίνησης για το οποίο ο ορκωτός έκανε ότι δεν κατάλαβε τίποτα. Στις οικονομικές καταστάσεις αναφέρεται πως «λόγω της αύξησης των εμπορικών υποχρεώσεων της Λάιον Ρένταλ Μ.Α.Ε. στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου αυτοκινήτων της. Κατά το 2023 η Εταιρία και ο Όμιλος, ανταποκρίθηκαν χωρίς κανένα πρόβλημα στις υποχρεώσεις τους προς τους προμηθευτές και τις τράπεζες και συνεπώς δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές με 31 Δεκεμβρίου 2023. Επίσης, διαθέτουν ικανή πιστοληπτική ικανότητα, γεγονός που επιβεβαιώνεται από το ύψος των πιστωτικών γραμμών οι οποίες, την 31 Δεκεμβρίου 2023 ανέρχονταν σε € 19,0 εκ. σε επίπεδο Εταιρίας και € 65,2 εκ. σε επίπεδο Ομίλου συμπεριλαμβανομένου ορίου εγγυητικών επιστολών ποσού €2,7 εκ.. Κατά την 31.12.2023, η Εταιρία έχει κάνει χρήση αυτών των πιστωτικών γραμμών για δάνεια και εγγυητικές επιστολές ποσού €7,6 εκ. και ο Όμιλος ποσού € 31,5 εκ.
Επιπλέον, αναφέρει πως η αύξηση του καθαρού δανεισμού οφείλεται «κυρίως στην απόκτηση των μετοχών της μειοψηφίας της ΛΑΙΟΝ ΡΕΝΤΑΛ Μ.Α.Ε. με τίμημα €7,7 εκ. το οποίο καταβλήθηκε τοις μετρητοίς από τα ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρίας». Για τον υπολογισμό του καθαρού δανεισμού δεν έχει ληφθεί υπό όψιν η επίδραση του ΔΠΧΑ 16.
Υπό αυτές τις συνθήκες, για να εξαγοραστεί η Πετρόπουλος, απαιτείται μια σύνθετη συναλλαγή και κυρίως να μπει το χέρι στην τσέπη του βασικού μετόχου της Μοτοδυναμική (έχει τη δυνατότητα) αλλά και να αυξηθεί ο δανεισμός του νέου σχήματος.
Σε κάθε περίπτωση το εγχείρημα δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Η Μοτοδυναμική διαψεύδει συζητήσεις για εξαγορά της Πετρόπουλος - Τι ανέφερε το BN
Διαψεύδει συζητήσεις για εξαγορά της Πετρόπουλος η Μοτοδυναμική
Διαψεύδει συζητήσεις για εξαγορά της Πετρόπουλος η Μοτοδυναμική, απαντώντας στο σχετικό δημοσίευμα του bankingnews.gr.
Σχόλια αναγνωστών