Πραγματοποιήθηκε το 21ο κατά σειρά webinar «Doing Business in… challenges and opportunities», την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024.
Η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Τορόντο, υλοποίησε με επιτυχία το εικοστό πρώτο κατά σειρά webinar «Doing Business in… challenges and opportunities», την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024, εστιάζοντας για δεύτερη φορά στην πολλά υποσχόμενη για την Ελλάδα, αγορά του Καναδά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η επιτυχία της οποίας επιβεβαιώθηκε από τις 170 συνολικά εγγραφές, οι συμμετέχοντες- ομιλητές από την ελληνική πρεσβεία, το προξενείο και την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, επεσήμαναν το πόσο καθοριστική ήταν η συμβολή της συμφωνίας CETA στην ανοδική τάση των εξαγωγών, ενώ αναφέρθηκαν και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς του Καναδά, με έμφαση στους κλάδους των τροφίμων και ποτών, δομικών υλικών και ειδικότερα του αλουμινίου καθώς και σε αυτόν της καινοτομίας και των startups.
Σημαντική θέση στις συνολικές εξαγωγές προς την καναδική αγορά, καταλαμβάνει όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, ο κλάδος των τροφίμων και ποτών λόγω και της ισχυρής παρουσίας της Ελληνικής Κοινότητας στη χώρα, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει στην περαιτέρω προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στη δυναμική που αναπτύσσεται στην προσπάθεια ανάδειξης του ελληνικού brand στο ακτινίδιο, καθώς και του ελληνικού οίνου. Για τον κλάδο του κρασιού μάλιστα αναφέρθηκε πως ο Καναδάς συνιστά την 3η καλύτερη αγορά εξαγωγών για την Ελλάδα, γι΄αυτό κι όπως επισημάνθηκε, υλοποιούνται δράσεις προβολής του από θεσμικούς φορείς, σε συνεργασία με τους μεγαλύτερους εισαγωγείς οινοπνευματωδών παγκοσμίως.
Όπως επίσης προέκυψε από τις τοποθετήσεις των ομιλητών, είναι θετικές οι προοπτικές τόσο για τα καλλυντικά/είδη προσωπικής φροντίδας, με ετήσιο εκτιμώμενο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2% μέχρι το 2028, όσο και για τα φάρμακα, λόγω της ευκολίας αδειοδότησής τους μεταξύ Ε.Ε. και Καναδά. Αναφορικά με τις εταιρείες καινοτομίας & Startups, σημειώθηκε ότι υπάρχει ουσιαστικό οικοσύστημα υποστήριξής τους και για τις υπηρεσίες δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και στις αγορές των Η.Π.Α.
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν παράλληλα και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καναδικής αγοράς. Όπως τονίστηκε, παρότι ο Καναδάς αποτελεί τη 2η μεγαλύτερη σε έκταση χώρα του κόσμου, το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού του συγκεντρώνεται σε τρία μεγάλα αστικά κέντρα, σε κοντινή απόσταση από τις ΗΠΑ. Το γεγονός αυτό διευκολύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά παράλληλα δημιουργεί και ευκαιρίες για τα πιστοποιημένα ελληνικά δομικά υλικά, δεδομένης της έλλειψης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στον κλάδο των ακινήτων.
Την έναρξη της εκδήλωσης κήρυξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, ο οποίος κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του ανέφερε: «Η σημαντική πρόοδος που έχει σημειωθεί το διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενή μας εκδήλωση και η έντονη επιθυμία που εκφράστηκε κι από τις δύο επιχειρηματικές πλευρές, μάς οδήγησαν στην απόφαση να προχωρήσουμε σε ένα νέο “Doing Business in Canada”. Οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών υπήρξαν ανέκαθεν καλές, με τον Καναδά να αποτελεί μια σημαντική αγορά-στόχο για τους Έλληνες επιχειρηματίες, ιδανική για εξαγωγές προϊόντων υψηλής ποιότητας. Τα τελευταία μάλιστα χρόνια, παρατηρήθηκε εντυπωσιακή άνοδος σε εξαγωγικό επίπεδο, η οποία αναδεικνύει τον Καναδά σε πολύτιμο εμπορικό εταίρο για τη χώρα μας».
Στη συνέχεια, χαιρετισμό απηύθυνε η πρέσβης της Ελλάδος στον Καναδά, κα Αικατερίνη Δημάκη, ενώ τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τις ελληνικές εταιρείες παρουσίασε ο κ. Διονύσης Πρωτοπαπάς, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β’ του γραφείου Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Τορόντο, ο οποίος δήλωσε:
«Η καναδική αγορά επιβεβαιώνει τις προσδοκίες που έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Ακόμη και τη δύσκολη φετινή χρονιά που οι ελληνικές εξαγωγές εμφανίζουν ύφεση, οι εξαγωγές μας στον Καναδά διατηρούν ανοδική τάση. Το στοίχημα θα είναι στο εξής πώς θα αυξήσουμε τους κλάδους με εξαγωγική παρουσία στον Καναδά.
Τα υλικά συσκευασίας τροφίμων, τα φάρμακα και τα βιομηχανικά προϊόντα, όπως οι οπτικές ίνες, τα καλώδια χαλκού, οι βιομηχανικές αντλίες, καθώς και τα προϊόντα σιδήρου για τεχνικά έργα, παρουσιάζουν καλές προοπτικές εισόδου στον Καναδά. Στόχος μας πρέπει να είναι η μεθοδική δουλειά με εταιρείες και φορείς, όπως η Enterprise Greece, που θα μας επιτρέψουν σε ορίζοντα 2-3 ετών, να χαιρόμαστε για την ουσιαστική διεύρυνση των εξαγωγών μας».
www.bankingnews.gr
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η επιτυχία της οποίας επιβεβαιώθηκε από τις 170 συνολικά εγγραφές, οι συμμετέχοντες- ομιλητές από την ελληνική πρεσβεία, το προξενείο και την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, επεσήμαναν το πόσο καθοριστική ήταν η συμβολή της συμφωνίας CETA στην ανοδική τάση των εξαγωγών, ενώ αναφέρθηκαν και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς του Καναδά, με έμφαση στους κλάδους των τροφίμων και ποτών, δομικών υλικών και ειδικότερα του αλουμινίου καθώς και σε αυτόν της καινοτομίας και των startups.
Σημαντική θέση στις συνολικές εξαγωγές προς την καναδική αγορά, καταλαμβάνει όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, ο κλάδος των τροφίμων και ποτών λόγω και της ισχυρής παρουσίας της Ελληνικής Κοινότητας στη χώρα, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει στην περαιτέρω προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στη δυναμική που αναπτύσσεται στην προσπάθεια ανάδειξης του ελληνικού brand στο ακτινίδιο, καθώς και του ελληνικού οίνου. Για τον κλάδο του κρασιού μάλιστα αναφέρθηκε πως ο Καναδάς συνιστά την 3η καλύτερη αγορά εξαγωγών για την Ελλάδα, γι΄αυτό κι όπως επισημάνθηκε, υλοποιούνται δράσεις προβολής του από θεσμικούς φορείς, σε συνεργασία με τους μεγαλύτερους εισαγωγείς οινοπνευματωδών παγκοσμίως.
Όπως επίσης προέκυψε από τις τοποθετήσεις των ομιλητών, είναι θετικές οι προοπτικές τόσο για τα καλλυντικά/είδη προσωπικής φροντίδας, με ετήσιο εκτιμώμενο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2% μέχρι το 2028, όσο και για τα φάρμακα, λόγω της ευκολίας αδειοδότησής τους μεταξύ Ε.Ε. και Καναδά. Αναφορικά με τις εταιρείες καινοτομίας & Startups, σημειώθηκε ότι υπάρχει ουσιαστικό οικοσύστημα υποστήριξής τους και για τις υπηρεσίες δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και στις αγορές των Η.Π.Α.
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν παράλληλα και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καναδικής αγοράς. Όπως τονίστηκε, παρότι ο Καναδάς αποτελεί τη 2η μεγαλύτερη σε έκταση χώρα του κόσμου, το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού του συγκεντρώνεται σε τρία μεγάλα αστικά κέντρα, σε κοντινή απόσταση από τις ΗΠΑ. Το γεγονός αυτό διευκολύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά παράλληλα δημιουργεί και ευκαιρίες για τα πιστοποιημένα ελληνικά δομικά υλικά, δεδομένης της έλλειψης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στον κλάδο των ακινήτων.
Την έναρξη της εκδήλωσης κήρυξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, ο οποίος κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του ανέφερε: «Η σημαντική πρόοδος που έχει σημειωθεί το διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενή μας εκδήλωση και η έντονη επιθυμία που εκφράστηκε κι από τις δύο επιχειρηματικές πλευρές, μάς οδήγησαν στην απόφαση να προχωρήσουμε σε ένα νέο “Doing Business in Canada”. Οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών υπήρξαν ανέκαθεν καλές, με τον Καναδά να αποτελεί μια σημαντική αγορά-στόχο για τους Έλληνες επιχειρηματίες, ιδανική για εξαγωγές προϊόντων υψηλής ποιότητας. Τα τελευταία μάλιστα χρόνια, παρατηρήθηκε εντυπωσιακή άνοδος σε εξαγωγικό επίπεδο, η οποία αναδεικνύει τον Καναδά σε πολύτιμο εμπορικό εταίρο για τη χώρα μας».
Στη συνέχεια, χαιρετισμό απηύθυνε η πρέσβης της Ελλάδος στον Καναδά, κα Αικατερίνη Δημάκη, ενώ τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τις ελληνικές εταιρείες παρουσίασε ο κ. Διονύσης Πρωτοπαπάς, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β’ του γραφείου Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Τορόντο, ο οποίος δήλωσε:
«Η καναδική αγορά επιβεβαιώνει τις προσδοκίες που έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Ακόμη και τη δύσκολη φετινή χρονιά που οι ελληνικές εξαγωγές εμφανίζουν ύφεση, οι εξαγωγές μας στον Καναδά διατηρούν ανοδική τάση. Το στοίχημα θα είναι στο εξής πώς θα αυξήσουμε τους κλάδους με εξαγωγική παρουσία στον Καναδά.
Τα υλικά συσκευασίας τροφίμων, τα φάρμακα και τα βιομηχανικά προϊόντα, όπως οι οπτικές ίνες, τα καλώδια χαλκού, οι βιομηχανικές αντλίες, καθώς και τα προϊόντα σιδήρου για τεχνικά έργα, παρουσιάζουν καλές προοπτικές εισόδου στον Καναδά. Στόχος μας πρέπει να είναι η μεθοδική δουλειά με εταιρείες και φορείς, όπως η Enterprise Greece, που θα μας επιτρέψουν σε ορίζοντα 2-3 ετών, να χαιρόμαστε για την ουσιαστική διεύρυνση των εξαγωγών μας».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών