Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ: Η χρηματιστηριακή προίκα της Αττικής οδού

ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ: Η χρηματιστηριακή προίκα της Αττικής οδού
Η Γεκ- Τέρνα θα καταβάλλει 3,2 δισ. ευρώ για την Αττική Οδό (2,7 δις. δανεισμό, 500 εκατ. ίδια κεφάλαια)
Νέα κεφάλαια έχει την δυνατότητα να αντλήσει από το χρηματιστήριο η Γεκ- Τέρνα παράλληλα με την καταγραφή μετοχικών υπεραξιών.
Η Γεκ- Τέρνα θα καταβάλλει 3,2 δισ. ευρώ για την Αττική Οδό (2,7 δις. δανεισμό, 500 εκατ. ίδια κεφάλαια ), αλλά οποτεδήποτε μετά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης (6 Οκτωβρίου ) δικαιούται να υποβάλλει αίτηση για την εισαγωγή των μετοχών του παραχωρησιούχου στο Χρηματιστήριο.
Αυτή την δυνατότητα περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, η σύμβαση παραχώρησης που ψηφίστηκε από την ελληνική βουλή, ενώ το άρθρο 16.4.2 ανέφερε ότι “προ της ημερομηνίας έναρξης παραχώρησης απαιτείται η προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του παραχωρητή (Δημόσιο )”.
Πρόκειται για την δεύτερη παραχώρηση όπου προβλέφθηκε η σχετική δυνατότητα καθώς προ της εισαγωγής των μετοχών του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών πραγματοποιήθηκε η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Αεροδρομίου.
Με άλλα λόγια, το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο πρόκειται να ενταχθεί στο επενδυτικό ταμείο πώλησε τις ανωτέρω παραχωρήσεις μαζί τις τυχόν μετοχικές υπεραξίες στους αγοραστές ( σ.σ Στην περίπτωση του ΔΑΑ, η ελληνική εταιρεία συμμετοχών μητρική του ΤΑΙΠΕΔ διατήρησε το 25,5% των μετοχών ).

Το 62% των λειτουργικών κερδών από τις παραχωρήσεις (2025)

Ύστερα από την πώληση του κλάδου του Ανανεώσιμων πηγών ( Τέρνα ) προς την Masdar, αλλά και την πιθανή διευθέτηση των υπόλοιπων συμμετοχών ( λ.χ προμήθεια ενέργειας ) η Γεκ- Τέρνα διαθέτει την δυνατότητα είτε αυτόνομης εισαγωγής των μετοχών της Νέας Αττικής οδού στο Χρηματιστήριο, είτε της συγχώνευσης της με τις υπόλοιπες παραχωρήσεις και της απόσχισης για την εισαγωγή όλου του κλάδου στο χρηματιστήριο.
Επειδή δε τα επόμενα χρόνια οι παραχωρήσεις θα έχουν υψηλότερη συμμετοχή στην λειτουργική κερδοφορία, καθίσταται ελκυστικότερη η εισαγωγή ολόκληρου του κλάδου στο χρηματιστήριο.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, ο κλάδος των παραχωρήσεων πραγματοποίησε προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη 77,8 κατ. ευρώ που αποτελούν σχεδόν το 1/3 των συνολικών λειτουργικών κερδών. Τα έσοδα του κλάδου ανήλθαν σε 129,4 εκατ. ευρώ καταγράφοντας άνοδο 8,5%.

Oι προβλέψεις για τα λειτουργικά κέρδη των παραχωρήσεων το 2025 διαμορφώνονται στα 382,2 εκατ. ευρω ή το 62% των συνολικών. ( Euroxx ).

Η νέα, όμως, σύμβαση της Αττικής Οδού προβλέπει επίσης την αύξηση των διοδίων μετά την παρέλευση της πενταετίας, την ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος, τα κλιμακωτά διόδια.
Όπως είχε αναφέρει παλαιότερα η διοίκηση της Γεκ- Τερνα. από την Αττική Οδό κατά μέσο όρο ανέμενε ετήσια ebidta άνω των 300 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου υψηλές μερισματικές αποδόσεις. Το 2023 η Αττική Οδός πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 215 εκατ. ευρώ από 197,2 εκατ. ευρώ, μεικτά κέρδη 112 εκατ. ευρώ από 96 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη μετά φόρων 83,4 εκατ. ευρώ από 66,9 εκατ. ευρώ ( +25% )
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης