Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Jumbo: Τρίτο κατάστημα σε Ισραήλ με τριπλάσιες πωλήσεις έναντι της Ελλάδας

Jumbo: Τρίτο κατάστημα σε Ισραήλ με τριπλάσιες πωλήσεις έναντι της Ελλάδας
Ώθηση από ανάπτυξη σε Ρουμανία και Ισραήλ
Σχετικά Άρθρα
Η ανάπτυξη σε Ρουμανία, η οποία κινήθηκε με άνοδο +6% το πρώτο τρίμηνο, αλλά και η καλύτερη αγορά στο Ισραήλ αποτελούν για την Jumbo, τα “αναχώματα” για να αντιμετωπίσει, όσο αυτό είναι δυνατόν, την μεταβλητότητα στο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο όμιλος Jumbo κατέγραψε συνολικά άνοδο πωλήσεων 8% μέχρι τον Μάρτιο, ωστόσο τα θετικά νέα προήλθαν από δυο αγορές στις οποίες έχει επενδύσει και αναμένει σημαντική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Η αγορά της Ρουμανίας -για την οποία ο επικεφαλής της Jumbo κ. Α. Βακάκης εκτιμά ότι θα φθάσει σε τζίρο την Ελλάδα- με 20 καταστήματα παρουσίασε άνοδο πωλήσεων 6%, ενώ διπλάσιες ήταν οι πωλήσεις 12% του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Εκτός από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της γειτονικής χώρας, η “βιομηχανία” της χαράς αποζημιώνεται για την επιλογή της - εν μέσω πολέμου - για το franchise στο Ισραήλ, όπου στις αρχές Απριλίου ξεκίνησε τρίτο υπερκατάστημα. Και η αγορά του Ισραήλ, αποτελεί στρατηγική αγορά για την Jumbo, η οποία επίσης κατά τον κ. Βακάκη, θα φθάσει σε τζίρο την Ελλάδα. Αιτία είναι το γεγονός ότι, όπως έχει δηλώσει “το μέσο καλάθι πελατών στο Ισραήλ είναι τριπλάσιο από αυτό στην Ελλάδα”

Περίπλοκη η κατάσταση σε κόστος και αποθέματα λόγω των δασμών – Σε 1,78 η εκτίμηση των μερισμάτων για το 2025

Η επιβολή, όμως, των δασμών από τις ΗΠΑ είναι περίπλοκη κατάσταση για μια εισαγωγική εταιρεία, όπως η Jumbo, όσο κι αν βοηθά η πτώση του δολαρίου και η ομαλοποίηση του κόστους των ναύλων. Η ελληνική εμπορική αλυσίδα προμηθεύεται το 70% των προϊόντων της από την Κίνα και ο προγραμματισμός κόστους και αποθεμάτων, όπως παραδέχεται η Jumbo είναι πρακτικά αδύνατος – ειδικά όταν οι αλλαγές στους δασμούς είναι σχεδόν καθημερινές, όπως το προηγούμενο διάστημα.
Πάντως την προηγούμενη περίοδο με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου 2024 και την εικόνα στα καταστήματα, η εισηγμένη μείωσε τα αποθέματα της σε 181 εκατ. ευρώ, έναντι 238 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2023 – και είχε την ευκαιρία να πραγματοποιεί ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους.

Απέναντι, όμως, και σ αυτήν την δύσκολη εμπορική κατάσταση με τους δασμούς, η δομή του επιχειρηματικού μοντέλου της Jumbo διαθέτει, τα “όπλα” αντιστάθμισης. Στο εξάμηνο, η Jumbo επένδυσε 40 εκατ. ευρώ για την απόκτηση παγίων στοιχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα - σε Ελλάδα, Ρουμανία, Κύπρο, Βουλγαρία - είναι ιδιόκτητα και μ αυτόν τον τρόπο ελέγχει το κόστος, ακόμα και σε επίπεδο ενέργειας με τα φωτοβολταϊκά. Επιπρόσθετα, η στρατηγική της εταιρείας είναι η διατήρηση υψηλών ταμειακών διαθεσίμων σε επίπεδα 500-600 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπίσει την υψηλή μεταβλητότητα στο εμπόριο.

Μπορεί η Jumbo να μην μπόρεσε να εκμεταλλευθεί την περίοδο για αγορές ίδιων μετοχών – δεν έχει δημοσιεύσει τα αποτελέσματα χρήσης – ωστόσο το ζήτημα, όπως τόνισε η διοίκηση θα επανέλθει.
Ήδη η εταιρεία διένειμε φέτος ως έκτακτη χρηματική διανομή 61 εκατ. ευρώ (0,4489) εξαιρούμενων των ίδιων μετοχών.
Οι εκτιμήσεις ξένων μέσων αναφέρουν πωλήσεις 1,1 δισ. και 322 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη και για την συνολική μερισματική απόδοση αναμένεται να διαμορφωθεί πάνω από το 7% ή 1,78 ευρώ – ωστόσο με την επαναγορά ίδιων μετοχών η απόδοση θα κυμανθεί υψηλότερα. Οι δε εκτιμήσεις για την τιμή – στόχο κινούνται μεταξύ 31,6 - 36 ευρώ. H εταιρεία θα δημοσιεύσει τα αποτελέσματα και μια πρώτη εκτίμηση της για το 2025, στις 28 Απριλίου.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
JUMBO Α.Ε.E.
27.32
3.17% (0.84)
Σύμβολο
ΜΠΕΛΑ
Συν.Όγκος
182,986
Τζίρος
4,947,380
Υψηλό ημέρας
27.32
Χαμηλό ημέρας
26.46
Άνοιγμα ημέρας
26.6
Προηγούμενο κλείσιμο
26.48
Τελευταία Ενημέρωση 23/04/2025 17:16:30

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης