Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Ήξεις αφίξεις για κεφάλαια, εγγυήσεις και DTC η πρόταση της ΤτΕ – Ναρκοθετεί την αγορά NPEs… ενεργοποιεί state aid και bail in

Ήξεις αφίξεις για κεφάλαια, εγγυήσεις και DTC η πρόταση της ΤτΕ – Ναρκοθετεί την αγορά NPEs… ενεργοποιεί state aid και bail in
Οι 10 λόγοι που καθιστούν την bad bank πρόταση υψηλού ρίσκου για τις ελληνικές τράπεζες
Στην κυβέρνηση αντιμετωπίζουν με μεγάλο προβληματισμό την πρόταση της Τράπεζας της Ελλάδος για την σύσταση bad bank την οποία θα παρουσιάσει στις ελληνικές τράπεζες στις 16 Οκτωβρίου 2020.
Με βάση καλά ενημερωμένες πηγές η μακροσκελέστατη ανάλυση… που αναλώνεται τι έχει συμβεί αλλά και ένα μικρό τμήμα αφορά την τελική πρόταση έχει πολλά κενά.
Συγκεκριμένα

1)Παρουσιάζει πολλές διχογνωμίες για το DTC την αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση, δηλαδή δεν λέει καθαρά με ποια μεθοδολογία θα μεταφερθεί αλλά παρουσιάζει εκδοχές.

2)Δεν αποσαφηνίζει πως θα παρασχεθούν οι κρατικές εγγυήσεις.
Και η πρόταση της ΤτΕ περιλαμβάνει κρατικές εγγυήσεις αλλά δεν αποσαφηνίζεται εάν αφορούν την διαφορά μεταξύ της λογιστικής αξίας των προβληματικών δανείων και της εμπορικής κατά την στιγμή που θα μεταφερθούν στην bad bank ή κάτι άλλο.
Ουσιαστικά η ΤτΕ ζητάει να εγγυηθεί το ελληνικό δημόσιο επί μιας αφηρημένης αξίας.

3)Η πρόταση της ΤτΕ δεν αποσαφηνίζει πόση θα είναι η κεφαλαιακή ζημία και ποιος στο τέλος θα την πληρώσει.
Ενώ τινάζεται ότι οι τράπεζες σε βάθος 5ετίας θα έχουν την δυνατότητα απόσβεσης της ζημίας με προβλέψεις, δεν αναφέρει τι θα γίνει στην αρχή της διαδικασίας.

4)Η πρόταση της ΤτΕ δεν αναλύει πως με ποια μέθοδο θα μεταφερθεί το DTC από τις τράπεζες στην bad bank.
Βέβαια και ο νόμος για τον Ηρακλή… ακύρωσε το δικαίωμα του δημοσίου να ενεργοποιηθεί ο νόμος για το DTC λόγω των ζημιών αλλά τουλάχιστον δεν χάθηκε το DTC η αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση.
 
H bad bank θα ναρκοθετήσει τον Ηρακλή

5)Υπάρχει ανησυχία ότι μια άλλη πρόταση όπως ανέφερε και η έκθεση Πισσαρίδη μπορεί να ναρκοθετήσει τον Ηρακλή και στο τέλος και οι δύο λύσεις η υπάρχουσα Ηρακλής και η μελλοντική bad bank να αποτύχουν.

6)Υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί σκηνικό μεγάλης αβεβαιότητας στο σύστημα εξέλιξη που να επιφέρει ζημία στα senior ομόλογα τα οποία εγγυάται το ελληνικό δημόσιο στο σχέδιο Ηρακλής.

7)Η λύση της bad bank είναι μακροχρόνια απαιτείται τουλάχιστον διάστημα 24 μηνών.
Συν τοις άλλοις σε Ιρλανδία και Ισπανία τα δάνεια ήταν ομογενοποιημένα σε αντίθεση με την ελληνική περίπτωση που υπάρχουν ετερόκλητα δάνεια και ετερόκλητες πολιτικές προβλέψεων και coverage ratio NPEs.
 
State aid και αύξηση προβληματικών δανείων λόγω μιας μελλοντικής λύσης

8)Όπως έχει αναλυθεί η πρόταση της ΤτΕ θα ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς state aid δηλαδή περί κρατικής βοήθειας και με βάση την ισχύουσα διαδικασία θα ενεργοποιηθεί ταυτόχρονα και ο μηχανισμός εξυγίανσης των τραπεζών όπως ορίζεται στην νομοθεσία για BRRD και bail in δηλαδή εμπλοκή μετόχων, ομολογιούχων και καταθετών.

9)Η πρόταση της ΤτΕ ενέχει επίσης το ρίσκο οι δανειολήπτες εν μέσω μια αβεβαιότητας και περιμένοντας να ξεκινήσει η λύση της bad bank δηλαδή από το τέλος του 2022 να παγώσουν κάθε πληρωμή και να εκτινάξουν έτσι τα προβληματικά δάνεια και ανοίγματα.
Ο κίνδυνος αυτός δεν είναι αμελητέος αλλά έχει υψηλή πιθανολόγηση.

10)Η Eurobank και Εθνική δεν έχουν λόγο να χρησιμοποιήσουν μια λύση για 4-5 δισεκ. NPEs με τα οποία θα απομείνουν.
Η Πειραιώς και η Alpha bank είναι διαφορετικές περιπτώσεις και ειδικά η Alpha bank που έχει το χαμηλότερο DTC στο σύστημα 3,1 δισεκ. ευρώ όταν η Εθνική εμφανίζει 4,6 δισεκ. και από 4 δισεκ. Eurobank και Πειραιώς.
 
Υποσημείωση

Έχει εκτιμηθεί ότι η πρόταση της ΤτΕ θα κοστίσει 8 με 9 δισεκ. πρόκειται για μια μεγάλη κεφαλαιακή επίπτωση που καλείται να την πληρώσει το ελληνικό δημόσιο το οποίο δεν θα το πράξει για πολλούς λόγους

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης