Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Αλέξανδρος Βασιλικός: Η Ελλάδα είναι μια παγκόσμια τουριστική δύναμη

tags :
Αλέξανδρος Βασιλικός: Η Ελλάδα είναι μια παγκόσμια τουριστική δύναμη
της Εύας Οικονομάκη
Στις σημαντικές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν ο τουρισμός και η φιλοξενία λόγω των τεράστιων επιπτώσεων της πανδημίας της νόσου COVID-19 αναφέρθηκε στο πλαίσιο του 4ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργανώνει διαδικτυακά το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ), ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός.
«Θα συζητήσουμε τόσο το άμεσο όσο και το μακροπρόθεσμο μέλλον της φιλοξενίας, από τις τρέχουσες αβεβαιότητες που δημιουργούνται από την πανδημία και τον τρόπο αντιμετώπισής τους, στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης, εστιάζοντας στην έννοια της βιωσιμότητας», τόνισε ο Αλ. Βασιλικός και εστίασε στις δύο βασικές θεσμικές δεσμεύσεις του Επιμελητηρίου.
«Η πρώτη είναι η θεμελιώδης αποστολή μας και είναι να παρέχουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία και ενημέρωση στα μέλη μας, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις. Η δεύτερη είναι η προώθηση και η συμμετοχή σε διάλογο σχετικά με τις τελευταίες τάσεις και προκλήσεις στον κλάδο της φιλοξενίας, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, ως μέλη της διευρυμένης ευρωπαϊκής οικογένειας του HOTREC», είπε, επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα μπορεί να είναι μια μικρή χώρα, αλλά είναι μια παγκόσμια δύναμη στον τουρισμό».

Νέα χρηματοδοτικά εργαλεία

Από την πλευρά του ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, στο πλαίσιο του 4ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, εστίασε στη δημιουργία νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, αρχής γενομένης από το 2021, για την εκπόνηση του 10ετούς στρατηγικού σχεδίου για τον ελληνικό τουρισμό, το οποίο θα πρέπει να εναρμονιστεί με τις προτεραιότητες του Ταμείου Ανάκαμψης. Μάλιστα, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην αξία του τουρισμού τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για την κοινωνία γενικότερα.
«Ως υπουργείο Τουρισμού, βρισκόμαστε ήδη στη διαδικασία εφαρμογής ενός δεκαετούς στρατηγικού σχεδίου, διότι ο τουρισμός αλλάζει αδιάκοπα. Τα νέα δεδομένα απαιτούν προσαρμογές, καινοτομία και δημιουργικότητα, ώστε η Ελλάδα να διατηρήσει τον ηγετικό ρόλο που έχει κατακτήσει. Το δεκαετές στρατηγικό σχέδιο για τον ελληνικό τουρισμό πρέπει να συντονιστεί με τις προτεραιότητες του Ταμείου Ανάκαμψης. Με βάση τις προτεραιότητες αυτές, θα αναπτυχθούν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού, επισημαίνοντας ότι το μέλλον του τουρισμού είναι πλέον ψηφιακό. «Η εικονική οργάνωση αυτής της εκδήλωσης αποδεικνύει περαιτέρω το ακλόνητο γεγονός ότι το μέλλον μας είναι ψηφιακό. Εν ολίγοις, θα ήθελα να τονίσω τη σημασία δύο όρων, της βιώσιμης ανάπτυξης και της ψηφιακής μεταρρύθμισης. Κατά τη γνώμη μου, αυτοί οι δύο παράγοντες θα καθορίσουν το τουριστικό μέλλον της χώρας μας. Έτσι, θα διασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα παραμείνει με ασφάλεια στην κορυφή του παγκόσμιου τουρισμού τα επόμενα χρόνια», τόνισε ο Χ. Θεοχάρης.

Το ιδανικό τουριστικό μοντέλο

Ο υπουργός Τουρισμού επεσήμανε ότι κάθε μεγάλη κρίση μπορεί να μετατραπεί σε μια μεγάλη ευκαιρία, λέγοντας σχετικά: «Ειδικά για τον ελληνικό τουρισμό, για τους επαγγελματίες και τους εργαζόμενους που εμπλέκονται στον κλάδο, η τρέχουσα κρίση υγείας έχει ήδη λειτουργήσει ως ευκαιρία για να επιτρέψει την ευσυνειδησία, την ευσυνειδησία, το φιλότιμο και τη φροντίδα των συνανθρώπων μας να λάμψει».
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι μέσα από ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο θα διαμορφωθούν οι ιδέες σχετικά με το ιδανικό τουριστικό μοντέλο για την Ελλάδα στο μέλλον,
Αναφερόμενος στο «άνοιγμα» του ελληνικού τουρισμού, ο Χ. Θεοχάρης είπε ότι η Ελλάδα φιλοξένησε περίπου 5 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες, επιβάλλοντας υγιείς κατευθυντήριες γραμμές για την υγεία και την ασφάλεια. «Με βάση τα στοιχεία, ο αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κορωνοϊού ήταν ελάχιστος και αντιστοιχεί σε μόλις 0,03% των τουριστών».

Ενίσχυση του brand

Ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην κορυφή όλων των τουριστικών προορισμών στη Νότια Ευρώπη, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να εφαρμόσει καινοτόμες επιστημονικές μεθόδους με σκοπό την εξασφάλιση καλής υγείας για όλους όσοι εμπλέκονται στην τουριστική διαδικασία. «Τα πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας ακολουθήθηκαν χωρίς αποτυχία από όλα τα ξενοδοχεία και ως εκ τούτου καταφέραμε να ενισχύσουμε, πιο αποτελεσματικά από ποτέ, το brand “Ελλάδα”. Δημιουργήσαμε επίσης σημαντική αξιοπιστία και αποθεματικά εμπιστοσύνης, τα οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις τουριστικές εποχές που θα ακολουθήσουν», κατέληξε.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης