Το ότι η 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών (32 ΤΑΞΠΝ) δεν μετακινείται στην φυσική θέση της, τον ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού στην Αττική όπου βρίσκονται τα αποβατικά πλοία, αποτελούσε μια πολύ κακή κατάσταση.
Κανείς, όμως, δεν μπορούσε να σκεφτεί ότι μπορούσε να γίνει απείρως χειρότερη.
Το είχαμε πάρει απόφαση, ότι οι σουβλατζήδες και λοιποί μαγαζάτορες της περιοχής του Βόλου νίκησαν, διαμορφώνοντας μέσω «εξωθεσμικών παρεμβάσεων» τον αμυντικό σχεδιασμό προς όφελος της τσέπης τους και εις βάρος της ασφάλειας της χώρας.
Αυτό δε αφότου είχαν οι Τούρκοι αναπτύξει το καλοκαίρι επί δύο μήνες τον στόλο τους, απειλώντας ευθέως με εισβολή το Καστελόριζο και άλλα νησιά των Δωδεκανήσων.
Επειδή όμως στην Ελλάδα βρισκόμαστε, ο πάτος του βαρελιού έχει ακόμη δρόμο.
Από Αττική… Βόλο
Όχι μόνον οι Πεζοναύτες δεν κατεβαίνουν στην Αττική, αλλά ανεβαίνουν τα αποβατικά στον Βόλο!
Και μάλιστα φαίνεται ότι αποφασίστηκε η κατασκευή ενός ολόκληρου «ναυστάθμου» αξίας μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων αποκλειστικά και μόνον για τρία αρματαγωγά! Τελικά όχι μόνον οι μπακάληδες, σουβλατζήδες και εστιάτορες διατηρούν την πελατεία τους, αλλά θα την αυξήσουν κιόλας!
Αυτό είναι ανάπτυξη!
Σίγουρα όμως δεν είναι σοβαρή αμυντική σχεδίαση.
Ο ελλιμενισμός τριών αρματαγωγών μόνιμα στον Βόλο γλιτώνει απλώς μερικές ώρες από το ταξίδι από την Αττική στον Βόλο. Μετά τα πλοία πρέπει να κατεβούν τον Ευβοϊκό Κόλπο για να πλεύσουν προς το νότιο – νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Επειδή όμως τα αρματαγωγά (όπως κάθε πλοίο) χρειάζονται πάντα επισκευές, συντηρήσεις κ.λπ., θα πρέπει να ανεβοκατεβαίνουν στον Πειραιά, και να μένουν στον ναύσταθμο Σαλαμίνας κάμποσο χρονικό διάστημα.
Η λύση;
Αντί να πάει ο Μωάμεθ στο Βουνό, θα πάει το Βουνό στον Μωάμεθ.
Η κατασκευή ενός ναυστάθμου θα κοστίσει τεράστια ποσά, τα οποία θα επιβαρύνουν το Πολεμικό Ναυτικό, και φυσικά θα πρέπει να αφαιρεθούν από τον προϋπολογισμό του για ναυπηγήσεις, εκσυγχρονισμούς, όπλα κ.λπ.
Ο νέος ναύσταθμος δεν θα γίνει σε μια νύκτα.
Θα χρειαστούν δύο με τρία χρόνια;
Μέχρι τότε, τα αρματαγωγά θα είναι εκτεθειμένα σε ένα πολιτικό λιμάνι, όπου και ένα απλό φουσκωτό φορτωμένο με εκρηκτικά μπορεί να τα τινάξει στον αέρα.
Ή να διεισδύσουν εχθρικοί πράκτορες και να τα αχρηστέψουν.
Η ίδια τακτική ακολουθείται και για τους Πεζοναύτες στον Αυλώνα, όπου το περασμένο καλοκαίρι τους περίμενε στην Σκάλα Ωρωπού αραγμένο ένα αρματαγωγό.
Το έβλεπαν οι παραθεριστές από τις καφετέριες επί της προβλήτας.
Αποκαλύπτοντας αν μη τι άλλο, ότι όταν διαθέτεις ένα αρματαγωγό για ένα τάγμα Πεζοναυτών δείχνεις μάλλον πως δεν έχεις και πολλά να βάλεις μέσα.
Ίσως και ο Ωρωπός χρειάζεται έναν ναύσταθμο, αν έχουν καλό «δόντι» οι καταστηματάρχες...
Χωρίς σοβαρή κριτική
Είναι ξεκάθαρο ότι όλες αυτές οι εμπνεύσεις δεν αντέχουν σοβαρή κριτική και οφείλονται στο γεγονός ότι η περίφημη Διακλαδικότητα απλώς δεν υφίσταται.
Ο Στρατός από τη μία δεν εννοεί να «παραχωρήσει έδαφος» στους Ναύτες, παραδεχόμενος ότι η δύναμη των Πεζοναυτών, μεταφέρεται, ζει και διέπεται από θαλασσινό τρόπο σκέψης.
Για να μη θιχτεί το τσιφλίκι, ευχαρίστως υπαναχώρησαν από την ορθή απόφαση μεταφοράς της 32ης ΤΑΞΠΝ στη Σαλαμίνα.
Ας τολμούσαν τουλάχιστον να τους μεταφέρουν στο Μ. Πεύκο για να διευκολύνεται η μεταφορά τους.
Από την άλλη, το Ναυτικό θεωρεί ότι πόλεμος στο Αιγαίο σημαίνει «φρεγάτες» και όχι παρακατιανά αποβατικά που θα μεταφέρουν μαχητές.
Ξεχνούν ότι έδαφος που δεν ελέγχεται, καταλαμβάνεται από τον αντίπαλο (Ίμια).
Έτσι έχουν αφήσει τα αερόστρωμνα και τα πλοία της διοίκησης αποβάσεων παραμελημένα (για να το θέσουμε κομψά).
Εκείνοι φαντασιώνονται τον δικό τους πόλεμο με... αεροναυμαχίες του Μίντγουεϊ.
Και πάνω από όλους, οι βλαχοδήμαρχοι και κομματάρχες που τρέχουν να ακυρώνουν με πολιτικά μέσα επιχειρησιακούς σχεδιασμούς για να μη χαθούν οι τζίροι στις τοπικές κοινωνίες από τους «φαντάρους».
Έτσι κι αλλιώς τα εκατομμύρια που ξοδεύονται θα τα πληρώσουν τα κορόιδα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών