Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Πόλεμος ασφαλιστών με τις ασφαλιστικές εταιρίες με απαθή θεατή την ΤτΕ - Κατηγορίες για παραπλάνηση πελατών

Πόλεμος ασφαλιστών με τις ασφαλιστικές εταιρίες με απαθή θεατή την ΤτΕ - Κατηγορίες για παραπλάνηση πελατών

Ασφαλιστές προβαίνουν σε βαριές καταγγελίες και ζητούν εξηγήσεις από την ΤτΕ

Συγκρούσεις μεταξύ ασφαλιστών και ασφαλιστικών.
Αβέβαιη είναι η έκβαση καθώς το παιχνίδι έχει ξεκινήσει καιρό, χωρίς θεαματικά αποτελέσματα, ωστόσο οι μεν πρώτοι καλούν τον επόπτη –την Τράπεζα της Ελλάδος να σφυρίξει την λήξη, οι δε παίζουν μπάλα ανεμπόδιστοι, λένε οι ασφαλιστές.

Με αφορμή την προβολή ασφαλιστικών προϊόντων, τα οποία προωθούνται από ασφαλιστικές εταιρείες, που είτε παρέχουν με αυτά ειδική έκπτωση στο ασφάλιστρό τους είτε προσφέρουν με αυτά ειδικά ευεργετήματα/παροχές, πχ. εκπτωτικό κουπόνι εταιρείας πετρελαιοειδών, απευθυνόμενες όμως αποκλειστικά σε συγκεκριμένο κύκλο πελατών, και δη πελάτες άλλης, τρίτης επιχείρησης, όπως εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, εταιρείας ΚΤΕΟ κ.α. απευθυνθήκαν προς τις εν λόγω ασφαλιστικές εταιρείες και ζήτησαν διευκρινίσεις σχετικά με τα προσφερόμενα προϊόντα και τον τρόπο προώθησής τους, προκειμένου να διαπιστωθεί, αν πληρούνται οι διατάξεις του άρθρου 27 παρ. 4 του Ν.4583/2018.
Ζητούν, οι ασφαλιστές να πάρουν απαντήσεις από την Τράπεζα της Ελλάδος και δη την Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης προτάσσοντας τον νόμο ν.4583/2018 (το άρθρο27 παρ. 4) που διευκρινίζει ότι «οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς και αθέμιτες, παράνομες ή παραπλανητικές πράξεις και πρακτικές».
Ο νόμος τονίζουν είναι σαφής και απαγορεύει να παρουσιάζουν παραπλανητικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο ως προς το ισχύον τιμολόγιο και τους όρους της ασφαλιστικής σύμβασης.
Να υπόσχονται στον πελάτη καλύψεις που δεν περιλαμβάνονται στο ασφαλιστικό προϊόν που προωθούν, ή αποκρύπτουν κινδύνους που φέρει ο πελάτης ή/και κόστος που τον επιβαρύνει.
Να δημιουργούν, αναπαράγουν και διαδίδουν δηλώσεις και φήμες που δεν στηρίζονται σε επίσημα δημοσιοποιημένα στοιχεία και που γίνονται ενσυνείδητα και αφορούν την οικονομική κατάσταση ή/και την κατάρτιση και την εν γένει ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από άλλους διανομείς ή άλλες ασφαλιστικές επιχειρήσεις.
Να προσφέρουν εκπτώσεις ή ειδικά ευεργετήματα με στόχο τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου.
Να διαφημίζουν εκπτώσεις, ωφελήματα ή και παροχές που δεν ανταποκρίνονται στα ισχύοντα τιμολόγια και όρους των ασφαλιστικών συμβολαίων.
Να διακρίνουν μεταξύ πελατών που έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις ασφάλισης.
Να παραποιούν, αλλοιώνουν και με οποιονδήποτε τρόπο παρεμβαίνουν στη μορφή ή στο περιεχόμενο εγγράφων που αφορούν την ασφαλιστική σύμβαση, όπως αιτήσεων, ασφαλιστηρίων συμβολαίων και αποδείξεων είσπραξης ασφαλίστρου.
Να εισπράττουν ασφάλιστρο χωρίς να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες για τη σύναψη σύμβασης ασφάλισης.
Να παραδίδουν στον πελάτη μη γνήσιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Βάσει αυτών θέτουν τα εξής ειδικά ερωτήματα ως προς την ΔΕΙΑ:

Η προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων με την παροχή εκπτώσεων ή με την προσφορά άλλων παροχών, υπηρεσιών, ευεργετημάτων κλπ. είναι θεμιτή και νόμιμη πράξη και πρακτική, όταν απευθύνεται αποκλειστικά σε συγκεκριμένο και δη περιορισμένο κύκλο πελατών, και δη πελάτες άλλης, τρίτης εταιρείας (εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, εταιρείας ΚΤΕΟ);
Είναι θεμιτή και νόμιμη πρακτική ο αποκλεισμός του καταναλωτικού κοινού, που δεν τυγχάνει πελάτης συγκεκριμένης επιχείρησης, από την ίση πρόσβαση στη λήψη συγκεκριμένου ασφαλιστικού προϊόντος, που περιλαμβάνει εκπτώσεις ή άλλες παροχές;

Η ιδιότητα του πελάτη συγκεκριμένης επιχείρησης πληροί την έννοια

«…ίδιες προϋποθέσεις ασφάλισης…» της παραγράφου στ’ παρ. 4 του άρθρου 27 του Ν.4583/2018;

Δύναται ένας διανομέας ασφαλιστικών προϊόντων να κάνει διακρίσεις μεταξύ του καταναλωτικού κοινού, καθορίζοντας ως «προϋπόθεση ασφάλισης» την ιδιότητα του ως πελάτη μίας επιχείρησης, προσφέροντας μόνο στους πελάτες της επιχείρησης αυτής, ειδικά και αποκλειστικά σε αυτούς, συγκεκριμένο ασφαλιστικό προϊόν με έκπτωση, ωφέλημα ή ευεργέτημα, μη προσφέροντας το εν λόγω προϊόν στους μη έχοντες την συγκεκριμένη «προϋπόθεση ασφάλισης»;
Οι διευκρινίσεις σας επί των ανωτέρω ερωτημάτων θα είναι σημαντικές για την ενημέρωση και την πορεία του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης