Πρόσφατες έρευνες για την ασφαλιστική με αφορμή το παρατεταμένο lockdown στην Ελλάδα αναφέρουν πως οι καταναλωτές σε μεγάλο ποσοστό ζητούν να αγοράσουν ασφάλειες από ψηφιακά κανάλια.
Το ίδιο λένε και τα υψηλόβαθμα στελέχη των ασφαλιστικών.
Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ζητούν από τις ασφαλιστικές εκπαίδευση, αλλά οι ίδιοι τα πάνε και δεν τα πάνε καλά με την εκπαίδευση.
Πόσο εύκολα θα μπορέσει μία πανδημία να ταρακουνήσει τον ασφαλιστικό κλάδο αλλά και πόσο εύκολα θα έχουν διάρκεια οι επιθυμίες των καταναλωτών οι οποίες εν πολλοίς διαμορφώνονται από το φόβο της ‘μόλυνσης’ που είναι και η λέξη κλειδί εδώ και ενάμισι χρόνο για τις αποφάσεις που παίρνουν οι περισσότεροι καταναλωτές.
Θα είναι οι επιθυμίες τους βραχύβιες ή όχι;
Τα αποτελέσματα πολλών ερευνών που ταξιδεύουν ανά τον κόσμο υπαγορεύουν πάντως για κάθε κλάδο πώς θα πρέπει να λειτουργήσει.
Τι γίνεται με τον κλάδο ασφαλειών – μύθος ή αλήθεια η ανάγκη για ψηφιοποίηση;
Η αλήθεια είναι ότι ο κλάδος τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια κόβει – ράβει και ξηλώνει την νέα του ενδυμασία υπό το φόβο να μην μείνει πίσω από τις εξελίξεις.
Πάει όμως τόσο αργά που η μόδα πέφτει και αναγκάζεται και πάλι να παίρνει τα μέτρα του.
Άλλη μία αλήθεια είναι ότι από την φύση του αντικειμένου του, ο κλάδος αυτός δεν μπορεί να κάνει άλματα στην καινοτομία. Νέα, παλαιά χαρτοφυλάκια, ανενεργά χαρτοφυλάκια, χαρτοφυλάκια που εκκρεμούν λόγω χρονοβόρων δικαστικών αγωγών που αυξάνουν το κόστος διακράτησης και υποχρεώνουν και τις ασφαλιστικές να ανεβάζουν το πύχη των αποθεματικών τους κεφαλαίων, νέοι κίνδυνοι, νέα λογιστικά μοντέλα.
Πελάτες, συνεργάτες, προϊόντα αυτοκινήτου, ζωής, υγείας, επιχειρηματικές ασφαλίσεις, αστικές ευθύνες, ευθύνες διευθυντών και στελεχών, έργα υποδομών, επενδυτικά χαρτοφυλάκια, πολλές κατηγορίες κεφαλαίων και άλλα.
Ο κλάδος είναι πολυσύνθετος δεν είναι εύκολο να μετακινηθεί απότομα.
Ύστερα είναι και οι αποσβέσεις.
Ποίο είναι το κόστος, ποιος το όφελος και πότε θα γίνει απόσβεση της επένδυσης;
Από πού ψωνίζουν οι πελάτες των ασφαλιστικών
Οι έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές θα επέλεγαν να αγοράσουν σε μεγάλο ποσοστό τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ψηφιακά, ωστόσο τα ετήσια αποτελέσματα για το 2020 που έδωσε η ΕΑΕΕ πρόσφατα, βάσει της συνολικής παραγωγής και αριθμού συμβολαίων, δείχνουν ότι τα ψηφιακά/online δίκτυα ανεβαίνουν αλλά είναι πολύ χαμηλά ακόμα.
Αυτό συμβαίνει τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.
Οι καταναλωτές έχουν επιλογές να αγοράσουν ότι θέλουν από το διαδίκτυο, οι ασφαλιστικές έχουν το τοποθετήσει ψηφιακούς ασφαλιστές, μηχανές υπολογισμού κόστους ασφάλισης υπάρχουν.
Τις πταίει και δεν ανεβαίνει το ποσοστό;
Μετατοπίσεις μεριδίων
Τα αποτελέσματα της ΕΑΕΕ, τουναντίον δείχνουν σκληρές μάχες μεταξύ δικτύων αποκλειστικής συνεργασίας με τις ασφαλιστικές, δικτύων μη αποκλειστικής συνεργασίας και bancassurance.
Το bancassurance δείχνει να ανεβαίνει και ένα έρχεται σώμα με σώμα με τα δίκτυα αποκλειστικής διαμεσολάβησης για παράδειγμα στις πωλήσεις των ασφαλιστηρίων υγείας.
Εκτινάχτηκε το ποσοστό του από το 30% στο 45% το 2020.
Στις τράπεζες οι καταναλωτές πήγαιναν απρόσκοπτα, ξέρουμε αν ήταν λόγω του lockdown.
Στα ομαδικά ασφαλιστήρια τσίμπησαν ένα περίπου 3% το 2020 τα ψηφιακά δίκτυα.
Ξέρουμε αν αυτό το ποσοστό θα παραμείνει ή θα ανέβει καθώς η πανδημία το περασμένο χρόνο καθόριζε τις επιλογές των καταναλωτών;
Πεδία μαχών στήνονται πάντως και στις πωλήσεις των ομαδικών με το bancassurance και τα αποκλειστικά δίκτυα.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Παίρνουν τα μέτρα της ασφαλιστικής αγοράς - Ράβουν καινούργιο κουστούμι στα κανάλια διανομής
Πόσο εύκολα θα μπορέσει μία πανδημία να ταρακουνήσει τον ασφαλιστικό κλάδο
Σχόλια αναγνωστών