Τελευταία Νέα
Πολιτική

Κόντρα για την Παιδεία - Τσίπρας: Εχθρεύεστε τους νέους - Μητσοτάκης: Σοβαρευτείτε

Κόντρα για την Παιδεία - Τσίπρας: Εχθρεύεστε τους νέους - Μητσοτάκης: Σοβαρευτείτε
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ ότι βρίσκεται σε διαρκή άρνηση και εφαρμόζει ψηφοθηρική πολιτική
Σχετικά Άρθρα
Σφοδρή είναι η πολιτική αντιπαράθεση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά τη μεταρρύθμιση στην Παιδεία.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ ότι βρίσκεται σε διαρκή άρνηση και εφαρμόζει ψηφοθηρική πολιτική, ενώ από την πλευρα του ο επικεφαλής της αξιωματιοκής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι εχθρεύεται τους νέους.
Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης βρέθηκε η ελάχιστη βάση εισαγωγής, με τον Αλέξη Τσίπρα να δεσμεύεται ότι εάν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση σε ορίζοντα έτους, θα ανοίξει παράλληλο μηχανογραφικό για τους υποψήφιους που έμειναν εκτός ΑΕΙ λόγω της ΕΒΕ.

Τσίπρας: Επίθεση σε Μητσοτάκη - Κεραμέως

Ιδεοληψία, αλαζονεία και άγνοια του ελληνικού Πανεπιστημίου, καταλόγισε στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας και τον κάλεσε να αναστείλει έστω και την τελευταία στιγμή, έστω για τη φετινή χρονιά, την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Είπε ο κ. Τσίπρας απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό: «Πέρα από το ότι κάνετε deals με ιδιωτικά συμφέροντα έχετε μία ιδιαίτερη εχθρότητα στη νεότητα. Βάζετε κόφτη στα ΑΕΙ, κάνετε προσλήψεις αστυνομικών αντί για καθηγητές στα δημόσια Πανεπιστήμια, κάνετε στιγματισμό των νέων για την πανδημία, ξύλο στις πλατείες, δίνετε αύξηση ένα κουλούρι, 0,50 λεπτά την ημέρα, που αφορά και τους νέους. Και αν έχεις γνωριμίες ρουσφέτια προχωράς, και φτιάχνετε ένα κράτος με γκόλντεν μπόις στις ΔΕΚΟ».
Συνεχίζοντας την επίθεση ανέφερε: «Έχετε τυφλωθεί από την αλαζονεία της εξουσίας, και από αυτούς που σας κολακεύουν, που σας λένε ότι καλπάζετε, ότι είσαστε ο μεγαλύτερος, ότι θα κερδίσετε όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές... Σας καλώ, μαζί με χιλιάδες εκπαιδευτικούς και γονείς, έστω αυτήν την ύστατη στιγμή να καταργήσετε την διάταξη και να σεβαστείτε τους κόπους και τις θυσίες των υποψηφίων και των οικογενειών τους μετά από την τόσο δύσκολη χρονιά που περάσαμε».
Ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύτηκε ότι με το που θα αναλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ τη διακυβέρνηση της χώρας, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα καταργηθεί και πρόσθεσε: «Εμείς έχουμε ευθύνη για να δημιουργήσουμε προσδοκίες και ελπίδες και να επανέλθει η Δικαιοσύνη. Λέμε σήμερα ότι η αποκατάσταση μίας αδικίας δεν είναι λαϊκισμός αλλά κράτος δικαίου».
Εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι πολιτικές εξελίξεις τη χρονιά που έρχεται θα είναι ραγδαίες και προσέθεσε ότι εφόσον γίνουν εκλογές και ο ΣΥΡΙΖΑ τις κερδίσει και σχηματίσει προοδευτική κυβέρνηση θα προχωρήσει σε αποκατάσταση της αδικίας. Συγκεκριμένα ανέφερε: Για να θεραπεύσουμε τις φετινές αδικίες η δική μας κυβέρνηση θα προχωρήσει στην εξής ρύθμιση:
- Θα ανοίξει παράλληλο μηχανογραφικό ειδικά για τους υποψηφίους που δεν έχουν εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο το 2021 λόγω της ΕΒΕ. Τα Τμήματα που πλέον θα είναι προσβάσιμα μέσω του ειδικού μηχανογραφικού σε αυτούς τους υποψήφιους είναι όσα δεν τους ήταν προσβάσιμα λόγω ΕΒΕ το 2021. Τα μόρια με τα οποία θα διεκδικήσουν πρόσβαση σε αυτά τα Τμήματα είναι τα μόρια που συνέλεξαν το 2021.
- Θα σεβαστούμε τον αριθμό των συνολικών θέσεων που διέθεσε η κυβέρνησή σας για το 2021. Δηλαδή τις 77.415 θέσεις. Όμως δεν θα αφήσουμε ούτε μία θέση κενή. Δεν θα κρυφτούμε πίσω από τις αποφάσεις των ιδρυμάτων για να κόψουμε νέες και νέους και αντί για 77.500 θέσεις να δώσουμε, όπως κάνετε εσείς, 50 ή 60 χιλιάδες θέσεις. Αφού η Πολιτεία κρίνει ότι οι θέσεις πρέπει να είναι 77.500 θα είναι 77.500. Εμείς δεν κλέβουμε στο ζύγι! Δεν θα κλέψουμε από τα νέα παιδιά ούτε μία θέση!
-Άρα λοιπόν: Τον Ιούλιο του 2022 ανοίγει παράλληλο ειδικό μηχανογραφικό αποκλειστικά για υποψηφίους του 2021, οι οποίοι στο μηχανογραφικό που άνοιξε τον Ιούλιο του 2021 δεν είχαν πρόσβαση σε κάποια Τμήματα λόγω ΕΒΕ και δεν εισήχθησαν σε κανένα Τμήμα. Συμπληρώνουν το νέο ειδικό μηχανογραφικό επιλέγοντας Τμήματα με σειρά προτίμησης.
-Ταυτόχρονα, για τους υποψήφιους που εισήχθησαν αλλά έπεσαν θύματα των στρεβλώσεων της ΕΒΕ και των συντελεστών βαρύτητας, θα παρέχεται δυνατότητα μεταγραφής σε ομοειδές τμήμα εφόσον τα συνολικά μόρια εισαγωγής του υποψηφίου είναι περισσότερα από αυτά του τελευταίου εισακτέου στο τμήμα που θέλει να μεταγραφεί.
Εξήγησε ότι «είναι μια πράξη προληπτικής αποκατάστασης της δικαιοσύνης. Είναι δίκαιο και θα γίνει πράξη» και θύμισε: «Όταν ο κ. Μητσοτάκης το 2014, μέσα από την περίφημη αξιολόγηση, απέλυε χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους, είχαμε δεσμευτεί ότι θα αλλάξουμε τον νόμο και θα προσλάβουμε πίσω τα άτομα αυτά. Και αυτό ακριβώς πράξαμε τον Φεβρουάριο του 2015, μόλις αναλάβαμε την κυβέρνηση. Το ίδιο, λοιπόν, θα κάνουμε και τώρα, για τις περιπτώσεις των χιλιάδων νέων που έμειναν εκτός πανεπιστημίων λόγω του απαράδεκτου συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και θα αποκαταστήσουμε την μεγάλη αυτή αδικία.
Κλείνοντας απευθύνθηκε «σε όλες και όλους που παρά τις μεγάλες θυσίες και προσπάθειες δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια μας: Δεν αποτύχατε. Μην το θεωρήσετε σαν μία προσωπική ήττα. Είστε, δυστυχώς, θύματα ενός εκδικητικού συστήματος που δεν έχει βασιστεί σε καμία ακαδημαϊκή μελέτη. Είστε θύματα μιας φανατισμένης και εμμονικής κυβέρνησης που νομίζει ότι διαλύοντας τη δημόσια παιδεία, θα εκδικηθεί τους πολιτικούς της αντιπάλους».


Μητσοτάκης: Οι νέοι δεν θέλουν ψεύτικες υποσχέσεις

«Που ακούστηκε ότι δεν χρειάζεται τάχα να ενισχυθεί η κατάρτιση σε μία χώρα η οποία με ανεργία 15% έχει έλλειψη από εξειδικευμένους και καλοπληρωμένους επαγγελματίες;

Κάποιοι συνεχίζουν να μοιράζουν ψεύτικες υποσχέσεις.
Οι νέοι δεν ζητούν ελπίδες που σύντομα σβήνουν αλλά προοπτικές που ανάβουν το μέλλον τους», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
«Είναι καιρός κ. Τσίπρα να σοβαρευτείτε και να σταματήσετε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα δεν αντέχουν να σας ακούν.
Σεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια.
Όπως δεν γίνεται να μην έχουν λόγο τα ιδρύματα για τον αριθμό των φοιτητών που θα υποδέχονται», τόνισε.
Τελειώνοντας ο Κυρ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωσε: «Ξανασκεφτείτε αυτή την τόσο άτοπη υπόσχεση ότι δήθεν θα κρατούν οι υποψήφιοι τους βαθμούς τους.
Δεν είναι κάτι που αντίκειται στην ακεραιότητα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Είναι κατάφωρη αδικία των μαθητών του επόμενου χρόνου.
Αν θέλετε να είστε συνεπής με ό,τι εννοείτε , τότε τολμήστε το.
Προτείνετε τη διατήρηση της ελάχιστης βάσης αλλά να μπαίνουν μόνο όσοι δεν την πιάνουν.
Λέτε ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα, όταν γνωρίζετε τα πραγματικά στοιχεία από τα ποσοστά αποφοίτησης ειδικά από μία σειρά από τμήματα με εξαιρετικά χαμηλή βάση εισαγωγής.
Όλοι προσποιούμαστε, το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο, με βάση εισαγωγής με 4 και φτάνει στα 25 να μην μπορεί να αποφοιτήσει.
Και πιστεύετε ότι αυτό είναι για το καλό του παιδιού.
Αντί να τους κλείνετε με απύθμενο λαϊκισμό το μάτι, με ψηφοθηρική λογική που ανήκει σε άλλο αιώνα.
Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το νέο σχολείο. Ζητώ την υποστήριξη όλων. Η δημόσια παιδεία είναι υπόθεση εθνική.
Παρά τις αντιπαραθέσεις, θα ζητήσω να χαμηλώσουμε τους τόνους, να ξαναδιαβάσετε το νομοσχέδιο και κάθε ψύχραιμος παρατηρητής μπορεί να διακρίνει το προοδευτικό πνεύμα που το διαπνέει.
Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, πριν αποφασίσετε τι θα ψηφίσετε ίσως να ακούσετε συμβουλή που διατυπώθηκε πριν από πολλά χρόνια.
Ο εμβληματικός ηγέτης της ιταλικής Αριστεράς Ενρίκο Μπεριλικουέρ, έλεγε «σύντροφοι είναι ώρα να αναπτύξουμε μια ιδιότητα που μας λείπει. Να ψάχνουμε την αλήθεια που κρύβεται στα λόγια των αντιπάλων μας».
Εγώ σας ζητώ ενστικτωδώς να πάψετε να λέτε καληνύχτα όταν οι άλλοι σας λένε καλημέρα».

Πυρά Γεννηματά κατα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ

Τα πυρά της κατά της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ έστρεψε η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά.
«Παρακολουθήσαμε τα αποτελέσματα αυτού του δικομματισμού και στο θέμα της εκπαίδευσης,  μία συζήτηση που δεν οδηγεί πουθενά που δεν λύνει προβλήματα που δεν μπαίνει στην ουσία των θεμάτων», τόνισε.
«Από τη μία πλευρά», συνέχισε η κ. Γεννηματά,  «ακούσαμε  τον Πρωθυπουργό να περιγράφει όλα όσα δεν κάνει αυτό το νομοσχέδιο και από την άλλη μεριά τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης με έναν άκρατο λαϊκισμό να εκμεταλλεύεται ακόμα και τα όνειρα των νέων ανθρώπων».
«Οφείλουμε λοιπόν να σκύψουμε με σοβαρότητα με σύνεση με συνεννόηση όλες οι πολιτικές δυνάμεις για να δούμε τα προβλήματα και να δώσουμε επιτέλους λύσεις που δεν δίνονται μέσα από αυτό το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης», συμπλήρωσε.
Η κ. Γεννηματά ξεκίνησε την ομιλία της επισημαίνοντας και άλλα προβλήματα που απασχολούν τη χώρα, όπως η πανδημία, λέγοντας ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το 4ο κύμα και μία απειλή οικονομική, κοινωνική και οικονομική παρά τις εκκλήσεις για τις προειδοποιήσεις του ΚΙΝΑΛ.
Υπογράμμισε δε, ότι δεν θα πρέπει να επαναληφθεί η περσινή χαλάρωση, αλλά να υπάρξει επιτέλους ένα σχέδιο και να εφαρμοστεί αποτελεσματικά και η επιτάχυνση των εμβολιασμών. «Τη μία μέρα ένας υπουργός απειλεί και ανακοινώνει μέτρα της κυβέρνησης ενώ θα έπρεπε να φροντίζουν να απαντήσουν στο προβληματισμό και τα ερωτηματικά όσον προβληματίζονται για το εμβόλιο κάτι που θα έπρεπε να έχουν κάνει εδώ και πάρα πολλούς μήνες», είπε.
Η Παιδεία είναι Εθνική Υπόθεση, όπως τόνισε και όσον αφορά το νομοσχέδιο για την Παιδεία, μίλησε για υποβάθμιση των Πανεπιστημίων και υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης..«Οι μαθητές χρειάζονται ίση μεταχείριση και σωστή ενημέρωση και είναι μεγάλο στοίχημα για να αφεθεί στα χέρια της συντηρητικής παράταξης», δήλωσε.
«Γνωρίζουμε», συνέχισε η κ. Γεννηματά,  «ότι το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών». 

«Ψηφίζουμε ‘Όχι’ επί της αρχής διότι έχουμε διαφορετική αντίληψη για την ποιότητα της εκπαίδευσης.  Στη σύγχρονη εποχή, παιδεία σημαίνει αξιολόγηση προγραμμάτων, δομών, στελεχών, σημαίνει
καλλιέργεια και διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου», ανέφερε η κ. Γεννηματά.
Σημείωσε ότι το ΚΙΝΑΛ ξεκαθαρίζει ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών και να συμπεριληφθούν και όλοι οι εργαζόμενοι στην εκπαίδευση των σχολείων. «Δεν μπορούμε να στηριζόμαστε μόνο στην ατομική ευθύνη του κάθε μαθητή και της οικογένειάς του», ανέφερε.
Επίσης είπε πως υπάρχει μαθησιακό έλλειμμα για μία ολόκληρη γενιά και κενά σε αίθουσες και προσωπικό,  τα οποία δεν είχαν προβλεφθεί.  

Κουτσούμπας: Στον σκουπιδοτενεκέ το νομοσχέδιο - μνημείο σκοταδισμού

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην σημερινή του ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία ανέφερε ότι αντί η κυβέρνηση να ενδιαφέρεται για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια από τον Σεπτέμβριο, την «έπιασε πρεμούρα για το πώς θα υποβαθμίσει και θα εμπορευματοποιήσει παραπέρα την Παιδεία και πώς θα βάλει νέους ταξικούς φραγμούς».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση προωθεί με το νομοσχέδιο «την πραγματική κατάληψη του δημόσιου σχολείου από τον κάθε τυχάρπαστο ιδιώτη, από τον κάθε επιχειρηματία- χορηγό, από τις αμφιλεγόμενες ΜΚΟ».
Προσέθεσε ότι τα παιδιά του λαού αντιμετωπίζονται ως «άψυχοι αριθμοί αντιδραστικών στατιστικών» και υπογράμμισε ότι «τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν θα γίνουν καύσιμη ύλη για τα σχέδιά σας, για τις ορέξεις του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο όνομα των οποίων πίνουν νερό όλοι οι κυβερνώντες».
Τόνισε ότι πρέπει να αποσυρθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και εγκάλεσε για υποκρισία την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως προς την οποία υπέβαλλε το ερώτημα: «Ποιος φταίει για το γεγονός ότι τόσα παιδιά των λαϊκών οικογενειών δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους. Μήπως το ότι αναγκάζονται να εργαστούν για να βοηθήσουν τις οικογένειες τους; Μήπως το ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα της φοίτησης, της στέγασης, της σίτισης που όλα αυτά τα χαρίζετε στους επιχειρηματίες;»
Αναφερόμενος σε φράση του πρωθυπουργού ότι «δεν μπορούν και δεν πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες» επισήμανε: «Κατ΄ αρχάς κανένας δεν ισχυρίζεται ότι όλοι και όλες θα γίνουν πανεπιστήμονες. Μόνο που αυτό το λέει για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών εργαζόμενων οικογενειών, που κάνουν ό,τι μπορούν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, για να ζήσουν καλύτερα».
Ο Δ. Κουτσούμπας σημείωσε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε στρωμένο τον δρόμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και νομοθετικά αλλά κυρίως προετοιμασμένο ιδεολογικά» προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «έκανε το Λύκειο ακόμα πιο ψυχοφθόρο εξεταστικό κέντρο».
Απευθυνόμενος τόσο στην κυβέρνηση όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «δεν πρόκειται να περάσει η προσπάθεια που κάνετε, να πείσετε ότι τα υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης θα λυθούν δήθεν με τις “βέλτιστες πρακτικές” του εξωτερικού και της ΕΕ», σημειώνοντας ότι η μεν υπουργός επικαλείται τον ΟΟΣΑ, «που προτείνει συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών, για να μας πει ότι τα σχολεία στην Ελλάδα πρέπει να απαλλαγούν από την κρατική στήριξη», ο δε ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται το παράδειγμα της Φινλανδίας «των 2.500 σχολείων που έκλεισαν τα τελευταία χρόνια».
«Μιλάτε, για υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, στους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ που θέλει να φέρει και η κυρία Κεραμέως στην Ελλάδα και μετράνε δεξιότητες. Τι προτείνετε ακριβώς; Να μπουν διδακτικά αντικείμενα στο Λύκειο με ενότητες όπως “Υπηρεσίες καφετέριας” -αντί για Γεωγραφία και Ιστορία- όπως κάνουν στη Φινλανδία;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Είπε ότι η κυβέρνηση δεν άκουσε τους μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, ούτε και τους γονείς, αποκλείοντας την ΑΣΓΜΕ από την ακρόαση φορέων, ενώ αναφερόμενος στους διορισμούς είπε ότι «καλύπτουν μόνο το 20% των κενών».
Αναφερόμενος στους φοιτητές, είπε, μεταξύ άλλων, «με ποια αριθμητική, είναι ασφαλές το άνοιγμα των γηπέδων, της κρουαζιέρας, και όχι το άνοιγμα των αιθουσών διδασκαλίας των 30 φοιτητών με μάσκες και αποστάσεις;» ενώ έθεσε ερωτήματα για την ποιότητα σπουδών μέσω τηλεκπαίδευσης, για την έλλειψη εστιών, για τις καθυστερήσεις στο φοιτητικό στεγαστικό επίδομα, για τα 480 ευρώ καθαρών μηνιαίων αποδοχών των συμβασιούχων καθηγητών στα πανεπιστήμια και για την πρόσληψη ειδικών φρουρών για την πανεπιστημιακή αστυνομία, αντί μόνιμων καθηγητών στα πανεπιστήμια.
Εγκάλεσε την κυβέρνηση για υποτίμηση της νοημοσύνης της νεολαίας με τα 150 ευρώ σε όποιον νέο εμβολιαστεί τονίζοντας ότι «το πλέον επικίνδυνο είναι ότι ο εμβολιασμός καθίσταται αντικείμενο συναλλαγής, αντί να στηριχθεί ο γενικός δωρεάν και δημόσιος εμβολιασμός, με σοβαρή εμβολιαστική εκστρατεία, επιστημονική εξειδικευμένη ενημέρωση, προληπτικό ιατρικό έλεγχο και υγειονομική επιτήρηση των εμβολιασμένων».
Ο Δ. Κουτσούμπας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «μνημείο σκοταδισμού» και υπογράμμισε: «Δεν έχει καμία σχέση με το σύγχρονο, το ουσιαστικά αναβαθμισμένο σχολείο. Δεν δίνει απάντηση στην αγωνία του εκπαιδευτικού να κάνει καλύτερο το μάθημά του».
Προσέθεσε ότι το νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση ούτε στις ανάγκες των μαθητών ούτε στο άγχος των γονιών να δουν τα παιδιά τους να προκόβουν. «Σύγχρονο δεν είναι ένα σχολείο που διαχωρίζει τα παιδιά. Δεν υπερασπιζόμαστε το μοναδικό σχολικό σύγγραμμα που λέει ψέματα, που διαστρεβλώνει, που δίνει συνταγές για κοκτέιλ- πάρτι, για να μάθουν δήθεν τα παιδιά τη μητρική τους γλώσσα.
Εμείς, πρώτοι απ' όλους, θέλουμε πλούτο πηγών και ηλεκτρονικών μέσων, που όμως θα αναπτύσσουν την αγάπη στη γνώση, θα διδάσκουν ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική και ότι μπορεί να την κατακτήσει ο άνθρωπος, για να ερμηνεύσει και να αλλάξει τον κόσμο. Το σύγχρονο δεν είναι γενικά το “εναλλακτικό, έτσι όπως πλασάρεται. Το σύγχρονο είναι να γίνει πιο ουσιαστική η σχέση εκπαιδευτικού - μαθητή. Και αυτή η σχέση δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την εξ αποστάσεως διδασκαλία και τις δήθεν σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες σας, που θέλουν τον μαθητή να παλεύει μόνος του με ένα εποπτικό υλικό στο σπίτι και το βάρος να πέφτει στον γονιό να γίνει δάσκαλος και να τον βοηθήσει να τα βγάλει πέρα» υπογράμμισε.
Ο Δ. Κουτσούμπας είπε ότι ο δρόμος της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, «ο δρόμος της εμπορευματοποίησης της Παιδείας» είναι αδιέξοδος και τόνισε: «Εδώ και χρόνια οι γονείς παλεύουν να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους, πληρώνοντας, ξανά και ξανά και για όλο και περισσότερες δραστηριότητες. Και η ψαλίδα δεν κλείνει. Συνεχώς μεγαλώνει. Από που προκύπτει, ότι το να συνεχίσουμε στον δρόμο της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των μαθητών θα ανεβάσει το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών μας, των μαθητών μας; Εδώ και χρόνια, σιγά- σιγά, οι κοινωνικοί φραγμοί στη μόρφωση εντείνονται. Από πού προκύπτει, ότι το να συνεχίσουμε στον μονόπλευρο δρόμο του σχολείου των δεξιοτήτων, θα κάνει τους μαθητές να αποκτήσουν κριτική σκέψη; Εδώ και χρόνια, τα σχολικά βιβλία έχουν γραφτεί με αυτόν ακριβώς τον προσανατολισμό και η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή. Και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι».
Απευθυνόμενος στην κυβέρνηση υπογράμμισε ότι το ΚΚΕ «δεν θα της κάνει το χατίρι να υλοποιήσει την πρότασή της για να γίνει η εκπαίδευση “πεδίο συγκλίσεων”» και ανέγνωσε στη συνέχεια επιστολή μιας μητέρας στον πρωθυπουργό όπου μεταξύ άλλων ανέφερε: “πιστεύω ότι αν η κοινωνία προοδεύει, θα έπρεπε να είναι και λιγότερο άδικη. Να δίνει πιο πολλά σε όλους. Λέω, λοιπόν, να πάω με τα συμφέροντα και τις ανάγκες των πολλών. Γιατί είναι και δικές μου ανάγκες”.
«Με αυτά τα λόγια η Ελληνίδα μάνα τελειώνει την επιστολή της. Και με αυτά τα λόγια που συνυπογράφω τελειώνω κι εγώ την ομιλία μου. Σας έδωσα -πιστεύω- να καταλάβατε, γιατί από το ΚΚΕ θα εισπράξετε ένα μεγάλο και ηχηρό “όχι” σήμερα. Και αύριο θα σας βοηθήσουμε να το πετάξουμε όλοι μαζί στον σκουπιδοτενεκέ, εκεί όπου πραγματικά ανήκει» κατέληξε στην ομιλία του ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Βελόπουλος: Έχετε κάνει εγκλήματα με τα σχολικά βιβλία

«H αποστολή του σύγχρονου εκπαιδευτικού και του σύγχρονου σχολείου, δεν είναι να εκχερσώνει ζούγκλες αλλά να αντρεύει ερήμους. Όλες οι κυβερνήσεις από το 1974 και μετά, κάθε 6 μήνες φέρνουν και ένα νομοσχέδιο για την παιδεία. Αλλά δυστυχώς το αποτέλεσμα είναι πως το ένα είναι χειρότερο από το άλλο. Ένα χρόνο πριν είχατε φέρει άλλο νομοσχέδιο με τίτλο “αναβάθμιση σχολείου”. Σας ρωτώ: Τι άλλαξε;» , ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».
Συνεχίζοντας ο κ. Βελόπουλος άσκησε κριτική για το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων και υποστήριξε ότι σε αυτά υπάρχουν κείμενα «που στέλνουν λάθος μηνύματα στα παιδιά». «Αντί να διορθώσετε αυτά, σήμερα φέρνετε ένα νέο νομοσχέδιο με το οποίο δημιουργείτε νέες θέσεις εργασίας για συμβούλους και επόπτες», ανέφερε.
«Έχετε κάνει εγκλήματα με τα βιβλία», συνέχισε ο κ. Βελόπουλος. «Βλέπω εδώ βιβλίο που λέει “παίζω με τον Φροίξο και μαθαίνω το σώμα μου”. Τι σημαίνει αυτό; Και μιλάμε για βιβλίο που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού. Σε άλλο βιβλίο λέτε ότι η Ιταλία μάς κήρυξε τον πόλεμο και εμείς κρυφτήκαμε στο υπόγειο. Αυτό μαθαίνετε τα παιδιά; Λέει ο πατέρας στον γιο “από σήμερα θα γίνεις άντρας” και ο γιός απαντά “δεν θέλω να γίνω άντρας”. Πού είναι η αναφορά στους αγώνες εναντίον του φασισμού του Μουσολίνι;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για το θέμα της αξιολόγησης ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, είπε πως συμφωνεί «ότι πρέπει να γίνεται αξιολόγηση σε όλους τους τομείς, αλλά εν πάση περιπτώσει να μαζευτούμε όλα τα κόμματα και να λάβουμε αποφάσεις σχετικά με το τι σημαίνει αξιολόγηση και πώς μπορεί να γίνει καλύτερα».
«Μιλάτε για δυνατότητα επιλογής των διδακτικών βιβλίων σε κάθε σχολείο», είπε, διερωτώμενος «δηλαδή, άλλα βιβλία θα χρησιμοποιούνται σε ένα σχολείο και άλλα σε άλλο;», και συνέχισε: «Επίσης, μιλάτε για συνεργασία με τρίτους φορείς. Τι εννοείτε; Μήπως εννοείτε τις ΜΚΟ που θα κάνουν μαθήματα στα παιδιά μας για το πόσο καλοί είναι οι παράνομοι μετανάστες; Με άλλο άρθρο προχωρείτε στην κατάργηση όλων των εκκλησιαστικών σχολείων και βάζετε όριο 120 μαθητών σε εκκλησιαστικά γυμνάσια. Δηλαδή τα κλείνετε. Ακόμα, επιτρέπετε την εγγραφή μαθητών ακόμα και όταν δεν έχουν πιστοποιητικά ταυτοπροσωπίας. Πώς είναι δυνατόν να γίνεται αυτό;».
Τέλος ο κ. Βελόπουλος αναφέρθηκε στο θέμα της πανδημίας και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «πέτυχε τον διχασμό των Ελλήνων» και τον πρωθυπουργό πως «ενοχοποιεί τους άλλους για τις δικές του αποτυχίες».
«Έχετε στρέψει τους εμβολιασμένους κατά των ανεμβολίαστων», είπε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης ενώ υποστήριξε πως «στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντεμβολιαστικό κίνημα αλλά ένα κίνημα υπέρ της ελεύθερης επιλογής και της μη επιβολής του εμβολιασμού».
«Η κυβέρνηση επέλεξε τον διχασμό αντί για τη συνεργασία. Αν επιλέγατε από την αρχή τη διακομματική συνεργασία με την ταυτόχρονη ελευθερία του λόγου για όλες τις απόψεις και χωρίς ύβρεις πιστεύω ότι θα είχαμε αποτέλεσμα», είπε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης και προσέθεσε:
«Εμείς θεωρούσαμε ότι η πανδημία ήταν ευκαιρία, ήταν κορυφαία στιγμή να ανανήψει η χώρα. Να μπορέσει να αναπτερώσει το ηθικό της, να μπορέσει ο Έλληνας να ζήσει καλύτερα. Δεν ξέρω για το τείχος της ανοσίας που θέλετε να χτίσετε όμως σίγουρα έχετε χτίσει τείχος ανοησίας, γιατί κάνετε λάθος επιλογές. Όταν ο λαός τρομοκρατείται από την κυβέρνηση, όταν φοβάται την κυβέρνηση, τότε δεν έχουμε δημοκρατία αλλά τυραννία».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης