Διπλασιάστηκε σχεδόν η αγορά των Ασφαλίσεων Ζωής Συνδεδεμένων με Επενδύσεις –Unit Linked μέσα σε ένα χρόνο: από τον Ιούλιο του 2020 έως και τον Ιούλιο του 2021.
Στα 70.520.467,82 ευρώ η αξία της τον Ιούλιο του 2021, αυξημένη κατά 84% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Στα 90.494.045,28 οι κλασικές ασφαλίσεις ζωής μειωμένες κατά 14,4%.
Η αστική ευθύνη χερσαίων οχημάτων για το ίδιο χρονικό διάστημα σημείωσε πτώση 5%, ενώ οι γενικές αστικές ευθύνες από έτος σε έτος σημείωσαν αύξηση 32% .
Συνολικά η παραγωγή Ασφαλίστρων από τις αρχές του έτους, Ιανουάριος 2021 μέχρι τον Ιούλιο του 2021 αυξήθηκε 2.5 εκατομμύρια, +9,2%.
Στα επιμέρους +16,1% σημείωσαν αύξηση στον κλάδο ζωής και +3,5% στις γενικές με την πτώση στην αστική ευθύνη οχημάτων να συνεχίζεται στο -2%.
Ο κλάδος τραμπαλίζεται πέφτει κάτω και τσακίζεται αλλά δεν αλλάζει τον μηχανισμό των ισορροπιών.
Επιτυχία δεν είναι η αύξηση της αξίας της αγοράς των unit linked.
Ο κόσμος εστράφη σε ασφαλίσεις ζωής συνδεδεμένες με επενδύσεις μετά από πιέσεις που του ασκήθηκαν είτε από τις τράπεζες, είτε από τους ασφαλιστές, είτε γιατί κάποιοι πιέστηκαν να διακόψουν ασφαλιστήρια συμβόλαια ισόβια και να τα μετατρέψουν σε ετήσια και ήθελαν και στην άκρη ένα επενδυτικό.
Αρκετοί δε, επενδυτές δεν γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των Unit Linked.
Αλλά χαρακτηριστικά έχει της ΝΝ, άλλα της Groupama, της MetLife, της Εθνικής Ασφαλιστικής κτλ.
Αποτυχία είναι να πέσουν οι παραδοσιακές ασφαλίσεις ζωής σχεδόν 15% όταν εδώ και 10 χρόνια έχει γίνει μία τρομερή προεργασία υπέρ της ιδιωτικής ασφάλισης και όταν η αγορά στηρίζεται σε ένα Solvency II που διασφαλίζει ότι οι ασφαλιστικές δεν πτωχεύουν.
Η αγορά διατείνεται ότι προσαρμόστηκε στην πανδημία.
Δεν είχε να κάνει κάτι άλλο.
Προσαρμόστηκε δουλεύοντας με το τηλέφωνο ωστόσο τριπλασίασε ίσως και πενταπλασίασε τους χρόνους που απαιτείτο να γίνει μία εργασία χωρίς να έχει το αποτέλεσμα που ήλπιζε ότι θα έχει.
Η επιτυχία δεν έχει να κάνει μόνο με την αλλαγή γραφείου και τρόπου χειρισμού των μέσων εργασίας.
Με όρους μακροημέρευσης, η προσαρμογή έχει να κάνει με την ικανότητα της ασφαλιστικής αγοράς να προσαρμοστεί στις ανάγκες των εν δυνάμει πελατών της, να τιμολογήσει σωστά και να δώσει προϊόντα που έχει ανάγκη η αγορά.
Δεν άλλαξαν νοοτροπία ορισμένες ασφαλιστικές
Οι ασφαλιστικές δεν άλλαξαν μετά την πανδημία, χρησιμοποιούν τις ίδιες μεθόδους προσέγγισης πελατών, τις ίδιες μεθόδους προσέγγισης της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Μία αναβάθμιση των υποδομών τεχνολογίας μίας ασφαλιστικής ή πολλών δεν βελτιώνει την εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων ή των εν δυνάμει απέναντι σε μία ασφαλιστική.
Άλλο τι γράφουν τα Δελτία Τύπου για βελτίωση εμπειρίας κτλ. Αυτά είναι για να διαβάζουν τα γραφεία Τύπου.
Ασκώντας πιέσεις για μετατροπές συμβολαίων για καλύτερη εμπειρία και για φτηνότερο ασφάλιστρο δεν πείθει.
Οι υποσχέσεις για υψηλές αποδόσεις επενδύοντας σε unit linked και πάλι δεν πείθουν.
Η ασφάλιση κατοικίας χωρίς να μπορείς να ασφαλίσεις αυτό που θέλεις και πάλι δεν πείθει.
Ένα συμβόλαιο υγείας που δεν ασφαλίζει την υγεία του ασφαλισμένου για ένα εξάμηνο για ότι και να συμβεί, επειδή υπάρχει κορωνοϊός, τι να πείσει ;
Και μία Υδρα που διοργάνωσε η ΕΑΕΕ λίγες ημέρες πριν, για να μιλήσουν ορισμένοι ομιλητές διαδικτυακά τι μπορεί να βγάλει;
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών