Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΑΔΜΗΕ: Πτώση -2,6% στα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο 2021, στα 29,5 εκατ. ευρώ

tags :
ΑΔΜΗΕ: Πτώση -2,6% στα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο 2021, στα 29,5 εκατ. ευρώ
Πτώση -2,6% στα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο 2021 σημείωσε ο ΑΔΜΗΕ

Πτώση -2,6% στα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο 2021 σημείωσε ο ΑΔΜΗΕ, στα 29,5 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. δημοσιεύει σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (Δ.Π.Χ.Α.) για την περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021.
1_178.JPG
Η εταιρεία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Ε. (ΑΔΜΗΕ Α.Ε.)» εφεξής «η Συγγενής» παρείχε επίσης επιλεγμένα οικονομικά μεγέθη για την εννεάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 20211 τα οποία εμφανίζονται στον παρακάτω πίνακα:
2_164.JPG

Η ανοδική πορεία των εσόδων του Ομίλου που ξεκίνησε στο 2ο τρίμηνο του έτους, διατηρήθηκε στο 3 ο τρίμηνο και αναμένεται να συνεχιστεί και στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, ενώ τα σημαντικά έργα που έχουν δρομολογηθεί συνεχίζουν την απρόσκοπτη πορεία τους προς την υλοποίησή τους.
Κατά συνέπεια, τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα της ΑΔΜΗΕ ΑΕ στο εννεάμηνο 2021 ανήλθαν στα 213,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 1,7% έναντι 210,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020 που οφείλεται εν μέρει την αύξηση της ζήτησης φορτίων από το 2ο τρίμηνο και μετά, αλλά και από τον επαναπροσδιορισμό των χρεώσεων χρήσης συστήματος για το Απαιτούμενο Έσοδο του 2021 που προχώρησε η ΡΑΕ σε απόφασή2 της με ισχύ από την 1η Αυγούστου 2021. Σημειώνεται πως η υποανάκτηση των αντίστοιχων χρεώσεων των επτά πρώτων μηνών του έτους αναμένεται να ανακτηθούν στο Απαιτούμενο Έσοδο του 2023.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) περιορίστηκαν κατά 1,8% σε ετήσια βάση σε 146,5 εκατ. ευρώ έναντι 149,2 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 146,0 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό του εννεαμήνου 2020, εξαιρώντας τα ακόλουθα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια:
α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Εταιρείας και προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού συνολικού ποσού 0,5 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης ποσού 0,3 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο του 2020,
β) επιβάρυνση λόγω αναδρομικής χρέωσης ποσού 1,05 εκατ. ευρώ που οφείλεται σε αμοιβές προς στο τεχνικό προσωπικό από την εφαρμογή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας ΕΣΣΕ 2021-2024 το 3ο τρίμηνο 2021
γ) απελευθέρωση πρόβλεψης για κινδύνους και έξοδα ποσού 2 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχης απελευθέρωσης πρόβλεψης ποσού 0,2 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020.
Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ μειώθηκε κατά 14,3% και ανήλθε στα 72,1 εκατ., έναντι 84,2 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020, κυρίως λόγω της αύξησης του ύψους των αποσβέσεων κατά 14,5% ως αποτέλεσμα της επέκτασης της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης της ΑΔΜΗΕ ΑΕ. Το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 71,7 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 15% έναντι 84,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020 μη συμπεριλαμβάνοντας τα ανωτέρω έκτακτα - μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 65,1 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 18,4% έναντι 79,8 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο 2020, καθώς καταγράφηκε μείωση των χρηματικών διαθεσίμων που διατηρεί η Συγγενής Εταιρεία στην Τράπεζα της Ελλάδας καθώς επίσης και αύξηση του χρηματοδοτικού κόστους που οφείλεται στην αύξηση του δανεισμού του Ομίλου.
Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη το εννεάμηνο 2021 ανήλθαν σε 58,6 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 1,4% έναντι 59,4 εκατ. το αντίστοιχο εννεάμηνο 2020, με την αύξηση να οφείλεται στην θετική επίδραση ποσού 8,8 εκατ. ευρώ λόγω της μείωσης της αναβαλλόμενης φορολογικής υποχρέωσης που προέκυψε από την εφαρμογή του νέου φορολογικού συντελεστή3 για τον Όμιλο και την ΑΔΜΗΕ ΑΕ .
Ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ συνέχισε και για το εννεάμηνο του 2021 την σταθερή πρόοδο των σημαντικών του έργων με τις Επενδύσεις να καταγράφουν αύξηση κατά 4,3% στα 241,8 εκατ. ευρώ έναντι 231,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020, ενώ ο καθαρός δανεισμός του διαμορφώθηκε στα 656,5 εκατ. ευρώ. 

3ο Τρίμηνο 2021 – Ενίσχυση Εσόδων και ανθεκτικότητα σε λειτουργική κερδοφορία

αδα_2.JPG

Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα του Ομίλου το 3 ο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 4,7%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους και διαμορφώθηκαν στα 76,0 εκατ. ευρώ. Το έσοδο από Ενοίκιο Συστήματος μεταφοράς ενισχύθηκε κατά 4,5%, κυρίως λόγω της ανάκαμψης της ζήτησης φορτίων στο Σύστημα κατά το 2ο και 3ο τρίμηνο του έτους αλλά και από τον επαναπροσδιορισμό των χρεώσεων χρήσης συστήματος από την 1η Αυγούστου 2021. Ταυτόχρονα από την 1η Αυγούστου, τα πάγια του Συστήματος και του Δικτύου της Κρήτης ενσωματώθηκαν στο ΕΣΜΗΕ με συνέπεια στον υπολογισμό των χρεώσεων χρήσης συστήματος να περιλαμβάνεται και η χρέωση που προκύπτει από τους καταναλωτές της Κρήτης προσαυξάνοντας τη συνολική χρέωση κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ μηνιαίως.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) 4 το 3 ο τρίμηνο του 2021 ανήλθαν στα 49,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 4,7% σε ετήσια βάση έναντι 52,3 εκατ. ευρώ το 3 ο τρίμηνο 2020. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 51,8 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 0,2% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό του 3 ου τριμήνου του 2020, μη συμπεριλαμβάνοντας τα ακόλουθα: α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Εταιρείας και προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού ποσού 0,04 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης 0,02 εκατ. ευρώ για το 2020, β) επιβάρυνση λόγω αναδρομικής χρέωσης στο τεχνικό προσωπικό, βάσει νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας ποσού 1,05 εκατ. ευρώ και γ) πρόβλεψη για κινδύνους και έξοδα ποσού 0,9 εκατ. ευρώ έναντι απελευθέρωσης πρόβλεψης ποσού 0,4 εκατ. ευρώ το 3 ο τρίμηνο 2020.
Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ μειώθηκε κατά 21% και ανήλθε στα 24,2 εκατ., έναντι 30,7 εκατ. ευρώ το 3 ο τρίμηνο 2020, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 26,3 εκατ. ευρώ, έναντι 30,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο ένα έτος πριν.
Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη το 3 ο τρίμηνο 2021 ανήλθαν σε 17,7 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 11,8% έναντι 20,1 εκατ. το 2020, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ το 3ο τρίμηνο του 2021 πέτυχε τροποποίηση της από 24 Σεπτεμβρίου 2020 σύμβασης του κοινοπρακτικού δανείου, με το περιθώριο επιτοκίου να διαμορφώνεται σε 1,9% (μειωμένο κατά 20 μονάδες βάσης από 2,10%) για την περίοδο από 29 Σεπτεμβρίου 2021 έως 28 Σεπτεμβρίου 2022 και σε 1,70% (μειωμένο κατά 30 μονάδες βάσης από 2.00%) για τις επόμενες 4 περιόδους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αναγνωρισθεί έκτακτο χρηματοοικονομικό έσοδο ποσού 2,9 εκατ. Ευρώ στο 3ο Τρίμηνο του 2020.

Προοπτικές

Το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ανάπτυξης. Έως το 2030 αναμένεται να έχουν διασυνδεθεί με την ηπειρωτική χώρα όλα σχεδόν τα νησιά του Αιγαίου διασφαλίζοντας αξιόπιστη, καθαρή και φθηνή ηλεκτροδότηση. Η πορεία των σημαντικότερων έργων του Ομίλου ΑΔΜΗΕ έχει ως εξής:

Νησιωτικές διασυνδέσεις

Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής: Η «μεγάλη» διασύνδεση ύψους 1 δισ. ευρώ προχωρά κανονικά. Οι έρευνες βυθού έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκεται σε εξέλιξη η παραγωγή των καλωδιακών τμημάτων καθώς και μέρος του εξοπλισμού των Σταθμών Μετατροπής στα εργοστάσια των αναδόχων. Η πόντιση του πρώτου τμήματος του ηλεκτρικού καλωδίου (μήκους 170 χλμ.) ολοκληρώθηκε πρόσφατα από το υπερσύγχρονο καλωδιακό πλοίο “Aurora” της Nexans και αυτή την περίοδο πραγματοποιείται η εγκατάσταση των υποβρύχιων καλωδίων οπτικών ινών μεταξύ Κρήτης και Αττικής. Η εγκατάσταση των υποβρύχιων και χερσαίων ηλεκτρικών καλωδίων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, στο τέλος του 2021 θα ξεκινήσει η κατασκευή του Σταθμού Μετατροπής στην Κρήτη. Αντίστοιχα, στην Αττική η έναρξη κατασκευής του Σταθμού Μετατροπής τοποθετείται στις αρχές του 2022. Το έργο χρηματοδοτείται με ίδια κεφάλαια ύψους 200 εκατ. ευρώ της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου που υλοποιεί το έργο, Αριάδνη Interconnection, μέσω τραπεζικού δανεισμού 400 εκατ. ευρώ (από την ΕΤΕπ και την Eurobank) καθώς και ευρωπαϊκούς πόρους 400 εκατ. ευρώ.

Διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου: Η κατασκευή της «μικρής» διασύνδεσης ολοκληρώθηκε κατασκευαστικά τον Μάιο και τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2021. Ήδη από τον πρώτο μήνα λειτουργίας της ενίσχυσε σημαντικά της επάρκεια ισχύος και την ενεργειακή ασφάλεια της Κρήτης εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών και κατά τους ισχυρούς σεισμούς του φθινοπώρου που έπληξαν το νησί. Σε επίπεδο ελάφρυνσης των χρεώσεων ΥΚΩ, είναι ενδεικτικό ότι για κάθε μέρα λειτουργίας της διασύνδεσης, ανοίγει ο δρόμος για την εξοικονόμηση 1 εκατ. ευρώ σε ημερήσια βάση για όλους τους καταναλωτές της χώρας, μέσω των λογαριασμών ρεύματος.

Διασύνδεση Κυκλάδων: Η Δ’ Φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων (διασύνδεση Νάξου Σαντορίνης, Φολεγάνδρου, Μήλου και Σερίφου με το Λαύριο) έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση ύψους 165 εκ. ευρώ. Το επόμενο διάστημα προβλέπεται να υπογραφούν οι συμβάσεις με τους αναδόχους της διασύνδεσης Σαντορίνης-Νάξου, την Hellenic Cables για το καλωδιακό τμήμα και την κοινοπραξία Damco Energy-Xian Electric για τον Υποσταθμό που θα κατασκευαστεί στη Σαντορίνη. Αμέσως μετά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τα υπόλοιπα νησιά των νοτιοδυτικών Κυκλάδων: την Φολέγανδρο, την Μήλο και την Σέριφο.

Διασύνδεση Δωδεκανήσων και νησιών ΒΑ Αιγαίου: Έως το τέλος του 2029 θα έχουν διασυνδεθεί όλα τα υπόλοιπα μεγάλα νησιά του Αιγαίου (Δωδεκάνησα & ΒΑ Αιγαίο). Το έργο με συνολικό προϋπολογισμό 2,3 δισ. ευρώ, σχεδιάζεται να υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις: o 1η Φάση: Διασύνδεση Κω-Ρόδου με την ηπειρωτική χώρα -μέσω Κορίνθου- και διασύνδεση Λήμνου-Λέσβου, μέσω της Ανατολικής Θράκης. Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης των έργων αυτών είναι το 2027 o 2η Φάση: Διασύνδεση Σκύρου-Εύβοιας (Αλιβέρι), Λέσβου - Χίου, Κω-Σάμου και ΡόδουΚαρπάθου, με στόχο ολοκλήρωσης το 2028. o 3η Φάση: Διασύνδεση Λέσβου–Σκύρου και Χίου–Σάμου, έως το 2029.

Ιόνια Νησιά: Σε ό,τι αφορά τα Ιόνια Νησιά, ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ δρομολογεί την αναβάθμιση και αντικατάσταση υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων με νέα έργα ύψους περίπου 100 εκ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025. Στα έργα αυτά περιλαμβάνεται η αναβάθμιση των διασυνδέσεων Κυλλήνης-Ζακύνθου, Ζακύνθου-Κεφαλονιάς, Κεφαλονιάς-Λευκάδας καθώς και νέα διασύνδεση Ηγουμενίτσας–Κέρκυρας.

Διεθνείς Διασυνδέσεις

Σημαντικός πυλώνας εμβάθυνσης και εναρμόνισης της ελληνικής με την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικής ενέργειας είναι οι διεθνείς διασυνδέσεις. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ΑΔΜΗΕ δρομολογεί σημαντικά έργα σε συνεργασία με τις γείτονες χώρες. Ειδικότερα, ο Διαχειριστής:

Σημαντικός πυλώνας εμβάθυνσης και εναρμόνισης της ελληνικής με την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικής ενέργειας είναι οι διεθνείς διασυνδέσεις.
Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ΑΔΜΗΕ δρομολογεί σημαντικά έργα σε συνεργασία με τις γείτονες χώρες. Ειδικότερα, ο Διαχειριστής:
Ο ΑΔΜΗΕ, εξετάζει ανάλογα έργα αναβάθμισης των υφιστάμενων διασυνδέσεων με την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Τουρκία. Παράλληλα, με την τεχνογνωσία που διαθέτει, ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ συνδράμει στη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας των διασυνδέσεων Αττικής–Κρήτης και Κρήτης–Κύπρου, σε συνεργασία με την Euroasia Interconnector. Επιπλέον, έχει συστήσει τεχνικές ομάδες -από κοινού με τον Αιγύπτιο Διαχειριστή- προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η μελέτη νέας υποβρύχιας διασύνδεσης με την Αίγυπτο.
Στις 11 Μαΐου, επιτεύχθηκε ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία σύγκλισης της εγχώριας με τις γειτονικές αγορές ηλεκτρικής ενέργειας με τη σύζευξη της Αγοράς Επόμενης Ημέρας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας. Στις 22 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε επιτυχώς και η σύζευξη της ελληνικής Ενδοημερήσιας Αγοράς με τις αγορές της Ιταλίας και της Σλοβενίας. Επόμενος στόχος είναι η σύζευξη της ελληνικής Ενδοημερήσιας Αγοράς με την πανευρωπαϊκή αγορά συνεχούς διαπραγμάτευσης (XBID) στο σύνορο της Ιταλίας και της Βουλγαρίας.

ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. – Ανασκόπηση Αποτελεσμάτων

Τα Έσοδα της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 αντανακλούν τη συμμετοχή της κατά 51% στα κέρδη του Ομίλου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ανέρχονται στα 29,9 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση 1,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020.
Τα Λειτουργικά Έξοδα κατά την εξεταζόμενη περίοδο ανήλθαν στα 0,4 εκατ. ευρώ έναντι 0,2 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τα εκτελεστικά μέλη του ΔΣ την περίοδο 01.01.2020-15.07.2020 είχαν παραιτηθεί των αμοιβών τους καθώς κατείχαν εκτελεστικές θέσεις στη συνδεδεμένη Εταιρεία ΑΔΜΗΕ ΑΕ, ενώ αύξηση ποσού 0,06 εκατ. ευρώ οφείλεται σε δαπάνες που συνδέονται κυρίως με τη διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά και σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συμμόρφωση της Εταιρείας στις διατάξεις του νόμου5 για την Εταιρική Διακυβέρνηση.
Ως αποτέλεσμα της ενεργής διαχείρισης των ταμειακών διαθεσίμων τα χρηματοοικονομικά έσοδα ανήλθαν στις 0,1 εκατ. ευρώ χαμηλότερα κατά 63,8% έναντι 0,27 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020, μείωση που οφείλεται κυρίως στο χαμηλότερο μέσο επιτόκιο απόδοσης όπως διαμορφώθηκε στον ειδικό λογαριασμό που τηρεί η Εταιρεία στην Τράπεζα της Ελλάδος, αντισταθμίζοντας εν μέρει τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας. Τα Ταμειακά Διαθέσιμα της εταιρείας στις 30.09.2021 ανέρχονταν σε 4,7 εκατ. ευρώ ενώ υπενθυμίζεται πως η Εταιρεία έχει μηδενικό χρέος.
Τα Καθαρά Κέρδη της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. ανήλθαν σε 29,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση 2,6% έναντι 30,3 εκατ. το εννεάμηνο 2020.
Η Εταιρεία στις 13.09.2021 διένειμε υπόλοιπο μερίσματος για την χρήση 2020 και προμέρισμα για την χρήση 2021 6 . Το ποσό του μερίσματος εγκρίθηκε στις 14.07.2021 κατά τη Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων και ανήλθε σε 4.152.800 ευρώ ή 0,018 ευρώ ανά μετοχή. Το ποσό του προμερίσματος για την χρήση 2021 ύψους 19.812.800 ευρώ ή 0,085 ευρώ ανά μετοχή το οποίο εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο υπ’ αριθμόν 69/08.07.2021 συνιστώντας συνολική καταβολή 23.965.600 ή 0,103 ευρώ ανά μετοχή.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης