Πιέσεις που προέρχονται από την ψηφιοποίηση και την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας οδήγησαν τις Βρυξέλλες στο να ανάψει το πράσινο φως για να περάσουν αλλαγές στην νομολογία και τους κανονισμούς περί Αστικών Ευθυνών.
Το κουμπί το πάτησαν οι Βρυξέλλες, οι ασφαλιστές όμως ετοιμάζονται να αντιδράσουν, υπό το φόβο απώλειας των μεριδίων τους στην αγορά.
Οι αλλαγές που οι Βρυξέλλες θέλουν να περάσουν, «υπονομεύουν», λένε οι ασφαλιστές «τα προϊόντα που πωλούν για την ασφάλιση κινδύνων».
Ειδικότερα, οι αλλαγές που ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Οδηγία για τα Προϊόντα Αστικής Ευθύνης δημιουργεί αδιέξοδα, απαγορεύοντας τους ασφαλιστές να δώσουν καλύψεις για κινδύνους που προέρχονται από την νέα τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη.
Οι ίδιοι κύκλοι προσθέτουν ότι ακόμα και αν ορισμένα προϊόντα δεν βγουν στο περιθώριο θα είναι πολύ δύσκολο να λειτουργήσουν οι μηχανισμοί τους από την ανάληψη κινδύνων μέχρι και τις αποζημιώσεις.
Θέλουν να φρενάρουν τις ανεξέλεγκτες αλλαγές
Ζητούν δια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας να μην εισαχθούν σημαντικές αλλαγές στο υφιστάμενο πλαίσιο ώστε να μπορέσουν να κάνουν με ακρίβεια το underwriting των κινδύνων και να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς και στην πραγματικότητα.
Υπό το φόβο λαθών και μεγάλων ανωμαλιών στις αποζημιώσεις οι ασφαλιστές διατείνονται ότι δεν πρέπει να γίνουν αλλαγές στα προσωπικά ατυχήματα και τις απώλειες περιουσίας, μια και ορισμένοι τύποι ζημιών, ορίζεται να αποζημιώνονται από την ήδη υπάρχουσα νομοθεσία.
Τέτοιοι τύποι ζημιών τονίζουν περιέχονται για παράδειγμα στις Περιβαλλοντικές Αστικές Ευθύνες καθώς και στο Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων.
Υπογραμμίζουν πως χρειάζεται να οριστεί ποιος είναι ο υπεύθυνος σε περίπτωση που ένα ατύχημα προκληθεί από κάποιο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης.
Επί του παρόντος υπάρχουν διάφοροι κανόνες στην νομοθεσία που αποδίδουν ευθύνες. Σημαντικό είναι η διασφάλιση υγείας των θυμάτων ωστόσο διευκρινίζουν πως χρειάζεται να είναι ξεκάθαρο ποιος έχει το δικαίωμα σε μία περίπτωση βλάβης να ζητήσει αποζημίωση και από σε ποιόν.
Στο αυτοκίνητο για παράδειγμα οι αστικές ευθύνες λέγεται ότι θα μετατοπιστούν από τον οδηγό στο κατασκευαστή αν το ατύχημα συμβεί λόγω τεχνικού ελαττώματος.
Νέα επιχειρηματικά σχήματα
Υπό το φως των μεγάλων ρυθμιστικών και κανονιστικών αλλαγών που θα ανεβάσουν το κόστος λειτουργίας στα ύψη ήδη οι ασφαλιστικές επαναπροσδιορίζουν το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργίας τους με νέες συμμαχίες.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Μεγάλες αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά με επίκεντρο τις Αστικές Ευθύνες με εντολή Βρυξελλών
Έρχονται συγκρούσεις ασφαλιστών με τους νομοθέτες
Σχόλια αναγνωστών