Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές φορτηγών εγκαταλείπουν τη Ρωσία

Αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές φορτηγών εγκαταλείπουν τη Ρωσία
Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές φορτηγών εγκαταλείπουν τη Ρωσία
Σχετικά Άρθρα

Αρκετές υπήρξαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες κατασκευής φορτηγών που ανέστειλαν τις δραστηριότητες τους ή έπαψαν να στέλνουν αυτοκίνητα και ανταλλακτικά στη Ρωσία, μετά την επιβολή κυρώσεων εκ μέρους της Δύσης.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo Cars ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά μέχρι νεωτέρας, καθισταμένη έτσι η πρώτη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που επέβαλε κυρώσεις στη Ρωσία.
Σε ανακοίνωσή της, μάλιστα, η εταιρεία είπε ότι έλαβε την απόφαση λόγω «των δυνητικών κινδύνων που σχετίζονται με το εμπόριο με τη Ρωσία και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ και τις ΗΠΑ».
«Η Volvo Cars δεν θα παραδώσει κανένα αυτοκίνητο στη ρωσική αγορά μέχρι νεωτέρας», ανέφερε.
Εκπρόσωπος της Volvo είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξάγει οχήματα στη Ρωσία από εργοστάσια που βρίσκονται στη Σουηδία, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2021 η Volvo είχε πουλήσει περίπου 9.000 αυτοκίνητα στη Ρωσία
Την ίδια μέρα το πρακτορείο ειδήσεων RIA ανέφερε ότι και η Volkswagen ανέστειλε προσωρινά τις παραδόσεις αυτοκινήτων σε τοπικές αντιπροσωπείες της Ρωσίας, επικαλούμενη δήλωση της εταιρείας.
Η VW είχε δηλώσει προηγουμένως ότι θα διακόψει την παραγωγή για λίγες ημέρες αυτή την εβδομάδα σε δύο γερμανικά εργοστάσια μετά από καθυστέρηση στην παραγωγή ανταλλακτικών στην Ουκρανία.
Τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία που ανακοίνωσε ότι τα παγώσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στη Ρωσία με άμεση ισχύ, ήταν η Daimler Truck. Το πάγωμα αυτό περιλαμβάνει και τη συνεργασία της Daimler με τη ρωσική εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz.
Ο Όμιλος Mercedes-Benz εξετάζει επίσης νομικές επιλογές για να εκχωρήσει το μερίδιο του 15% στην Kamaz το συντομότερο δυνατό, ανέφερε η εφημερίδα Handelsblatt.
Eκπρόσωπος της Mercedes είπε στο Reuters ότι οι επιχειρηματικές δραστηριότητες θα πρέπει να επαναξιολογηθούν υπό το φως των τρεχόντων γεγονότων.
Ο Όμιλος Mercedes-Benz, πρώην Daimler AG, ήταν η μητρική εταιρεία της Daimler Truck πριν από την απόσχιση του κατασκευαστή φορτηγών.
Εν τω μεταξύ, η σουηδική κατασκευάστρια φορτηγών AB Volvo που έχει εργοστάσιο στη Ρωσία και πραγματοποιεί σε αυτή το 3% των πωλήσεών της, δήλωσε ότι έχει σταματήσει κάθε παραγωγή και πωλήσεις στη Ρωσία λόγω της κρίσης.
«Έχουμε τώρα λίγο περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τις κυρώσεις και την ασφάλεια στην περιοχή... αυτό σημαίνει ότι όλες οι δραστηριότητες στη Ρωσία τελειώνουν», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Reuters, προσθέτοντας ότι τα μέτρα θα ισχύουν μέχρι νεωτέρας.
Η Ford, από την πλευρά της, η οποία έχει μερίδιο 50% σε τρία ρωσικά εργοστάσια, είχε δηλώσει προηγουμένως ότι εργαζόταν με σκοπό να διαχειριστεί τυχόν επιπτώσεις στις δραστηριότητές της, αλλά πρωταρχικός της στόχος ήταν η ασφάλεια των εργαζομένων της στην περιοχή, στις 28 Φεβρουαρίου όμως δεν έκανε νέες ανακοινώσεις, όπως και η General Motors.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένης της Renault και της εταιρείας κατασκευής ελαστικών Nokia Tyres είχαν διακόψει την παραγωγή τους μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Τέλος, οι κατασκευαστές ανταλλακτικών Aptiv μετέφεραν εργασίες μεγάλου όγκου από την Ουκρανία και η ιαπωνική Sumitomo Electric Industries ανέστειλε τις εργασίες εκεί.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης