Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την τρίμηνη επιδότηση στα καύσιμα με τις τιμές στα πρατήρια να πατούν γκάζι και τις τσέπες των οδηγών να παίρνουν φωτιά.
Μέσα στην εβδομάδα θα εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση που θα ορίζει τα κριτήρια, τους δικαιούχους και τη διαδικασία χορήγησης του επιδόματος καυσίμων για να ανοίξει αμέσως μετά η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους δικαιούχους.
Επισημαίνεται ότι το μέτρο αφορά μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ και για το χρονικό διάστημα Απριλίου – Ιουνίου.
Η επιδότηση αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως και ισούται με 22 λεπτά το λίτρο, συνεπώς για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ ή 13,3 ευρώ το μήνα και στις νησιωτικές περιοχές σε 50 ευρώ ή 16,6 ευρώ το μήνα (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο).
Για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ στην ηπειρωτική και 35 ευρώ στη νησιωτική περιοχή.
Με τη βενζίνη να πωλείται 2 ευρώ το λίτρο απαιτούνται τουλάχιστον 80 ευρώ για έναν ιδιοκτήτη που θέλει να φουλάρει το όχημά του.
Τα ποσά θα δοθούν με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedom pass), η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για όσους δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
Για να δοθεί η ενίσχυση, το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει, σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr, το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα.
Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα να βρίσκεται σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.
Επιδότηση θα υπάρχει και στο πετρέλαιο κίνησης αλλά μόνο για τον μήνα Απρίλιο: Η επιδότηση αφορά 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή (συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ) να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται η τελική τιμή πώλησης diesel να μειωθεί, με βάση τις σημερινές τιμές, από 2 σε 1,85 ευρώ το λίτρο.
Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 23 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα οι δικαιούχοι οδηγοί θα μπαίνουν στην πλατφόρμα gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet και θα έχουν δυο επιλογές:
- Να εκδώσουν την ηλεκτρονική κάρτα καυσίμων για να μπορούν να εξαργυρώσουν το ποσό που έχει πιστωθεί σε αυτή στα πρατήρια καυσίμων μέχρι το τέλος Ιουλίου, ή
- Να εισπράξουν τα χρήματα με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό τους.
Όσοι επιλέξουν το smartphone τους για την έκδοση της ψηφιακής κάρτας θα έχουν πρόσθετη επιδότηση 5 ευρώ. Έτσι, τα ποσά του επιδόματος που θα πιστωθούν στον τραπεζικό λογαριασμό ή στην ψηφιακή κάρτα διαμορφώνονται ως εξής:
- 30 - 35 ευρώ για τις μοτοσικλέτες στην ηπειρωτική Ελλάδα
- 35 - 40 ευρώ για τις μοτοσικλέτες στα νησιά
- 40 - 45 ευρώ για τα αυτοκίνητα στην ηπειρωτική Ελλάδα και
- 50 - 55 ευρώ για τα αυτοκίνητα στα νησιά.
Δικαιούχοι – αίτηση
Το επίδομα καυσίμων δικαιούται κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, για την κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022. Λίγο πριν ανοίξει η πλατφόρμα στο gov.gr οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
- Ο δικαιούχος, αφότου αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του -διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό.
- Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.
- Μετά τη δήλωση των στοιχείων ελέγχεται εάν ο αιτών έχει στην ιδιοκτησία του όχημα ή μοτοσικλέτα, αν είναι ασφαλισμένο και εάν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
- Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).
- Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα - μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας - μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
- Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα -μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα - μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι' αυτό τέλη κυκλοφορίας.
- Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης του δικαιούχου και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, εκδίδεται η ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει. Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.
- Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.
- Η οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών