Της Ελένης Τσιάβο
Δίχως τέλος είναι τα τραγικά περιστατικά που καταγράφονται στην Ελλάδα, για νέους ειδικά ανθρώπους που αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο σε τροχαία δυστυχήματα.
Μια ακόμη περίπτωση ήταν η εκείνη του 20χρονου μόλις Γιώργου που σε μια μοιραία οδήγηση για να πάει στη δουλειά του, βρέθηκε αντιμέτωπος με έναν ασυνείδητο οδηγό που τον χτύπησε ακαριαία έχοντας καταναλώσει υπέρμετρη ποσότητα αλκοόλ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του bankingnews, την Τρίτη 3 Μάϊου 2022, σχεδόν τρία χρόνια μετά το συμβάν, έχει προσδιοριστεί να εκδικαστεί πρωτόδικα στο Πλημμελειοδικείο Άρτας (μετά από αναβολές) η δίκη για τον θάνατο του 20χρονου οδηγού μοτοσικλέτας Γιώργου Κολιοκώτση.
Η μοιραία «συνάντηση»
Ήταν το πρωί της Κυριακής 30 Ιουνίου 2019 όταν ο Γιώργος, όπως κάθε πρωί ξεκίνησε με την μηχανή του από το χωριό του, τη Ράχη για να πάει στη εργασία του στην Άρτα (απόσταση 11km). Φτάνοντας στους Κωστακιούς, γύρω στις 7 το πρωί έπεσε θύμα ασυνείδητου μεθυσμένου οδηγού που μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα παρέσυρε το Γιώργο με αποτέλεσμα ν’ αφήσει την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο.
Ο Γιώργος πήγαινε στην εργασία του και ο δράστης επέστρεφε από νυχτερινή «διασκέδαση» οδηγώντας με την απίστευτη ποσότητα αλκοόλ στο αίμα 2.09 gr/L, όπως διαπιστώθηκε από τα εργαστήρια της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛΑΣ.
Η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα του δράστη ήταν δηλαδή τετραπλάσια του νόμιμου (για την Ελλάδα) ορίου.
Το σχόλιο από τον πανελλήνιο σύλλογο SOS τροχαία εγκλήματα:
«Μια τέτοια ποσότητα σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεκτά από την ιατρική επιστήμη υποδηλώνει βαριά μέθη με τον οδηγό να εμφανίζει θόλωση της διάνοιας, σύγχυση, λήθαργο που μπορεί να οδηγήσει σε κώμα…
Αλλά αν αυτό λέει η ιατρική, η «νομική» έχει άλλη άποψη. Το σημαντικό δεν είναι σε τι κατάσταση βρίσκονταν ο οδηγός αλλά αν είχε πρόθεση, σκοπό να σκοτώσει, ή αν θεωρούσε ο ίδιος πως μπορούσε να οδηγήσει ασφαλώς. Λογική συνέπεια αυτής της νομοθέτησης είναι ο δράστης να βρεθεί κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από … αμέλεια (πλημμέλημα) και να κυκλοφορεί ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του (αφαιρείται μόνο για 180 μέρες μετά την σύλληψη-απελευθέρωση του). Στη χώρα μας κανείς φαίνεται δεν έχει ακούσει πως αλκοόλ και οδήγηση δεν συμβιβάζονται. Δεν το έχουν ακούσει οι νομοθέτες και βέβαια πολύ περισσότερο δεν το έχουν ακούσει οι οδηγοί. Είναι εντυπωσιακό πως αυτό αφορά ειδικά στις περιπτώσεις πρόκλησης φόνου ή σοβαρού τραυματισμού, την ίδια στιγμή που ο ΚΟΚ θεσπίζει ποινές για την οδήγηση υπο την επήρεια αλκοόλ. Το να οδηγείς μεθυσμένος είναι πρόβλημα, αλλά το να σκοτώσεις οδηγώντας μεθυσμένος δεν είναι. Στην πρώτη περίπτωση είναι ξεκάθαρη παράβαση των κανόνων, στη δεύτερη είναι αμέλεια…
Και προφανώς μια που αυτά που λέει η Ιατρική δεν θεωρούνται αποδεκτά κατά μείζονα λόγο δεν είναι αποδεκτά αυτά που διαπίστωσε μετά από εκτεταμένες μελέτες η NHTSA (Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας) των ΗΠΑ για την εκθετική σχέση της επίδρασης του αλκοόλ στην πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση.
Όπως αποτυπώνεται στον σχετικό πίνακα, ο οδηγός που σκότωσε το Γιώργο είχε σχεδόν 100 φορές αυξημένη πιθανότητα εμπλοκής σε σύγκρουση σε σχέση με ένα νηφάλιο οδηγό. Αμέλεια;
Στη χώρα μας μπορεί κανείς να οδηγήσει νόμιμα αν η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα δεν υπερβαίνει το 0.5gr/L, την ίδια στιγμή που άλλες ευρωπαικές χώρες έχουν κάνει νόμο την Μηδενική ανοχή στο Αλκοόλ (Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία), ή έχουν κατεβάσει το όριο στα 0.2gr/L (Εσθονία, Νορβηγία, Πολωνία, Σουηδία).
Τον Οκτώβρη του 2021 το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο ψήφισε με τεράστια πλειοψηφία την έκθεση που εισηγήθηκε η Ελληνίδα ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά που ζητάει τη θέσπιση της Μηδενικής Ανοχής στο Αλκοόλ για τους οδηγούς σε όλες τις ευρωπαικές χώρες. Στη χώρα μας παρά την ραγδαία αύξηση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ (και ουσιών) και των συγκρούσεων που οφείλονται σ αυτό, δυστυχώς, η σχετική συζήτηση ούτε καν έχει ξεκινήσει. Ακόμα και στους πυλώνες του δεκαετούς στρατηγικού προγράμματος που παρουσιάστηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών το Φεβρουάριο του 2021 παρουσία του Πρωθυπουργού δεν υπήρχε καν νύξη για το θέμα.
Δυστυχώς αφού όλα τα τροχαία εγκλήματα κατηγοριοποιούνται ως «αμέλεια», το αίτημα Δικαιοσύνη για τα θύματα των τροχαίων παραμένει και θα παραμένει ουτοπικό. Για όσους «απορούν» γιατί δεν σταματούν τα τροχαία η απόφαση του δικαστηρίου θα μας θυμίσει ξανά πως: Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει Ειρήνη στους Δρόμους.
Στη Μνήμη του Γιώργου Κολιοκώτση και των τόσων θυμάτων μεθυσμένων οδηγών, στη Μνήμη και όλων αυτών των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ, ας στρατευτούμε για την επιβολή της Μηδενικής ανοχής στο αλκοόλ κατά την οδήγηση και για την αφαίρεση της άδειας οδήγησης από τους φονιάδες της ασφάλτου» αναφέρει ο Σύλλογος για το τραγικό περιστατικό.
www.bankingnews.gr
Ο Γιώργος θα πήγαινε στη δουλειά του, αν ένας ασυνείδητος οδηγός δεν είχε αποφασίσει να μεθύσει 4 φορές από το κανονικό - Στις 3/5 η δίκη για... αμέλεια
Ο Γιώργος πήγαινε στην εργασία του και ο δράστης επέστρεφε από νυχτερινή «διασκέδαση» οδηγώντας με την απίστευτη ποσότητα αλκοόλ στο αίμα 2.09 gr/L, όπως διαπιστώθηκε από τα εργαστήρια της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛΑΣ
Σχόλια αναγνωστών