Μετά τη μέτρια ανάκαμψη του Απριλίου (από τα χαμηλά της δεκαετίας), ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις ΗΠΑ που καταρτίζει το Πανεπιστήμιο του Michigan αναμενόταν να υποχωρήσει λίγο...
Αντ αυτού εκτινάχθηκε σε νέα χαμηλά.
Ο γενικός δείκτης κλίματος έπεσε στο 59,1 από 65,2 τον Απρίλιο, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2011.
Ο δείκτης των τρεχουσών συνθηκών μειώθηκε στο 63,6, το χαμηλότερο των τελευταίων 13 ετών, ενώ ο δείκτης των μελλοντικών προσδοκιών μειώθηκε κατά 6,2 μονάδες, διαγράφοντας τα περισσότερα από τα κέρδη του Απριλίου.
Αυτές οι μειώσεις είχαν ευρεία βάση και αφορούσαν τους πάντες, ανεξαρτήτως από εισόδημα, ηλικία, εκπαίδευση, γεωγραφία και πολιτικές πεποιθήσεις - συνεχίζοντας τη γενική πτωτική τάση του κλίματος που ξεκίνησε το 2021.
Η εκτίμηση των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική τους κατάσταση σε σχέση με ένα χρόνο πριν βρίσκεται στη χαμηλότερη τιμή από το 2013, με το 36% αυτών να αποδίδει την αρνητική τους εκτίμηση στον πληθωρισμό.
«Ο πληθωρισμός παραμένει στο προσκήνιο του μυαλού των καταναλωτών», δήλωσε σε δήλωση η Joanne Hsu, διευθύντρια της έρευνας.
«Ανέφεραν τον πληθωρισμό σε όλη την έρευνα, είτε οι ερωτήσεις αφορούσαν τη δική τους προσωπική οικονομική κατάσταση, τις προοπτικές τους για την οικονομία ή τις συνθήκες αγοράς».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών