"H ακριβής επιστημονική ανάλυση των στοιχείων μπορεί στον μέγιστο βαθμό να διακριβώσει την αλήθεια", τόνισε ο Β. Προφυλλίδης
Ο κ. Προφυλλίδης μιλώντας στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι «η εντολή που έχουμε από την Πολιτεία είναι να κάνουμε ένα πρακτικό, το οποίο με αφετηρία τις λεπτομέρειες που οδήγησαν σε αυτό το γεγονός θα αναζητήσει τις αιτίες που μας έφεραν εδώ».
Όπως είπε, «στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να μπω, ωστόσο ως καθηγητής τα επιστημονικά βιβλία του οποίου τα διαβάζουν σε όλο τον κόσμο μπορώ να μιλήσω και να πω ότι ο βαθμός υποκειμενικότητας είναι από πολύ μικρός ως μηδενικός. Επομένως, η ακριβής επιστημονική ανάλυση των στοιχείων μπορεί στον μέγιστο βαθμό να διακριβώσει την αλήθεια». Συμπλήρωσε ότι «από την πλευρά μου θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε η επιστημονική γνώση να είναι στη διάθεση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα πληροφορηθεί».
Για τα τρένα
Κληθείς να απαντήσει εάν τα δύο τρένα θα μπορούσαν να είχαν σταματήσει, αφού εξήγησε ότι «ο σιδηρόδρομος είναι βαρύ σύστημα και έχει μεγάλη απόσταση πέδησης ανάλογα με την ταχύτητα», ανέφερε ότι «με αυτά που ακούω για την ταχύτητες των τρένων, το μεν επιβατικό τρένο χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 μέτρα και μέχρι 1.500 μέτρα, γιατί η πέδηση δεν είναι αυτόματη και απόλυτη, το άλλο θα χρειαζόταν περί τα 500 μέτρα. Επομένως, ακόμη και σε απόσταση 3 χλμ το ένα απέναντι στο άλλο θα μπορούσε να έχει αποτραπεί».
Ανέφερε ότι από τη δεκαετία του 1980 που αποφασίστηκε η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη κυρίαρχο στοιχείο ήταν η ασφάλεια.
Για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο κ. Προφυλλίδης τόνισε πως θα έπρεπε να έχει ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά. Όπως είπε, «θα ψάξουμε μια προς μια τις συμβάσεις για να δούμε αν ισχύει αυτό».
Εξήγησε ότι αν από την αρχή υπήρχαν ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, τότε κάθε σύμβαση θα ήταν υποχρεωμένη να συμμορφώνεται προς αυτά τα χαρακτηριστικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών