Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Τα επώνυμα προϊόντα… κυνηγούν το καλάθι του νοικοκυριού

Τα επώνυμα  προϊόντα… κυνηγούν το καλάθι του νοικοκυριού
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συμμετείχαν στο συνολικό τζίρο των σούπερ μάρκετ κάτω από 16%, μετά την έλευση του καλαθιού ξεπέρασαν το 17%
Σχετικά Άρθρα
Το 5% των πωλήσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύει το καλάθι του νοικοκυριού.
Πρόκειται για το μέσο όρο το οποίο ανά αλυσίδα μπορεί να κινηθεί ψηλότερα ή και χαμηλότερα.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη των super markets, το καλάθι του νοικοκυριού μπήκε στο στόχαστρο των πολυεθνικών εταιρειών που διαχειρίζονται τα επώνυμα είδη διατροφής και άλλα προϊόντα αναγκαία για τα νοικοκυριά.
Οι αλυσίδες αρχικά συμμετείχαν από υποχρέωση στη σύσταση του καλαθιού εξαιτίας της απόφασης του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Η εκκίνηση του καλαθιού για την …αναχαίτιση των πληθωριστικών πιέσεων έγινε στις 2 Νοεμβρίου και μέχρι σήμερα φαίνεται ότι έχει δώσει διέξοδο στα νοικοκυριά καθώς ψωνίζουν πιο φθηνά συγκεκριμένα προϊόντα.
Την ίδια στιγμή δημιούργησε σημαντικά ζητήματα στους διαμορφωτές του καλαθιού του νοικοκυριού διότι η ζήτηση για τα προϊόντα που περιελάμβανε άσκησε πιέσεις στις διοικήσεις των super markets , οι οποίες ως έμποροι δεν μπορούν να αγνοήσουν την αξία των πωλήσεων του καλαθιού.
Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι αλυσίδες «πείραξαν» τα περιθώρια κέρδους και πιάστηκαν στη φάκα των ελέγχων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Η ενίσχυση του καλαθιού με προϊόντα PL ( προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας) τους δύο πρώτους μήνες εφαρμογής του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου δεν έβγαλε αντίδραση από τους πολυεθνικούς Ομίλους όπως και τη βιομηχανία τροφίμων διότι ήταν στο τέλος της χρονιάς και δεν μπορούσαν να ανανεώσουν τα σχέδια τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα PL συμμετείχαν στο συνολικό τζίρο των σούπερ μάρκετ κάτω από το 16% και μετά την έλευση του καλαθιού κινείται άνω του 17%.

Τα επώνυμα προϊόντα μπαίνουν στο καλάθι του νοικοκυριού

Όμως με την είσοδο της νέας χρονιάς τα επώνυμα προϊόντα εντάχθηκαν πιο δυναμικά στο καλάθι του νοικοκυριού καθώς διαπίστωσαν ότι χάνονται μερίδια αγοράς. 
Η αρχική συμμετοχή των PL ήταν σε ποσοστό 90% στο καλάθι του νοικοκυριού
Από τις αρχές του έτους τα προϊόντα PL έχουν πέσει κάτω από 80% και σε κάποιες αλυσίδες κινείται πιο χαμηλά.
Η αναγκαιότητα εισόδου των επώνυμων προϊόντων στο καλάθι του νοικοκυριού κάνει το καλάθι ακόμη πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με τα προϊόντα που είναι στο ράφι.
Υψηλοβαθμο στέλεχος αλυσίδας αποκάλυψε ότι η αποτελεσματικότητα του καλαθιού θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη στο καταναλωτικό κοινό αν είχαν δημιουργηθεί υποχρεωτικά γωνιές μέσα στις αλυσίδες με όλες τις κατηγορίες του καλαθιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι όγκοι πωλήσεων των super markets τον Φεβρουάριο σημείωσαν θετικό πρόσημο έναντι του Ιανουαρίου που ήταν αρνητικό.
Οι όγκοι πωλήσεων είχαν πτώση 2,5% ενώ ο τζίρος αυξήθηκε κατά 7% τον Ιανουάριο.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης