Οι σεισμικές έρευνες για φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης έχουν ολοκληρωθεί και περιμένουμε τα αποτελέσματα, ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης
«Σήμερα είναι μία ακόμα σημαντική μέρα για την Κρήτη μας. Αυτό καθώς υπογράφουμε τη σύμβαση της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για ένα σημαντικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα, μήκους 22,4 χιλιομέτρων. Ένα από τα τρία μεγάλα έργα, τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία την οποία έχει αναλάβει η κυβέρνησή μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα που της αξίζει», τόνισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος Ηρακλείου - Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (BOAK), που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο.
«Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά -και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- “κορόιδευαν” τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη.
Δουλέψαμε πάρα πολύ και με τη δική μου επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Περιφέρεια. Ήμασταν εναρμονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι στη μεγάλη εικόνα. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Ότι η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι. Και αυτό να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με εξασφαλισμένους πόρους από τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Προφανώς έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα και για την εξυπηρέτηση του τουρισμού, αλλά και για την δυνατότητα μείωσης του κόστους συνολικά μεταφορών και παραγωγής. Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς -και έχω μιλήσει πολλές φορές για αυτό- είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα», πρόσθεσε.
Ολοκληρώθηκαν οι σεισμικές έρευνες για φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης, αναμένονται τα αποτελέσματα
«Η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί εξετάζονται από την εταιρεία η οποία έχει εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία, ώστε να γνωρίζουμε πια με βεβαιότητα αν υπάρχουν υδρογονάνθρακες, φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης. Και, εφόσον υπάρχουν, να εκκινήσουμε τάχιστα τη διαδικασία, ώστε ενδεχομένως και το 2026 να μπορούμε να έχουμε τις πρώτες εξορύξεις φυσικού αερίου πια εντός ελληνικής και εθνικής κυριαρχίας, ζώνης ελληνικής κυριαρχίας, για να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την θέση της πατρίδας μας ως ενεργειακού κόμβου για ολόκληρη την Ευρώπη», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σε φάση κατασκευής το δεύτερο κομμάτι του ΒΟΑΚ
Το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, μήκους περίπου 22,5 χιλιομέτρων, είναι το δεύτερο μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ που εισέρχεται σε φάση κατασκευής, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες μεταξύ της Νεάπολης και του Αγίου Νικολάου.
Παράλληλα με τα έργα για τον νέο άξονα, υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί σειρά βελτιωτικών έργων για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων στον υφιστάμενο δρόμο.
Το νέο τμήμα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 5 ανισόπεδους κόμβους και 7 σήραγγες, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα 4 ετών.
Στην τελική ανάπτυξή του ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα συνδέει το ανατολικό με το δυτικό άκρο της Κρήτης, βελτιώνοντας ριζικά την οδική ασφάλεια, επιτρέποντας την ταχύτερη μετακίνηση πολιτών και μεταφορά εμπορευμάτων και τονώνοντας την αναπτυξιακή δυναμική ολόκληρου του νησιού.
Καραγιάννης: Τέσσερα χρόνια μετά, το έργο πλέον έχει πάρει “σάρκα και οστά”
«Το 2019 παραλάβαμε μία μολυβιά στον χάρτη, ένα σχέδιο χωρίς ενιαία χάραξη και -πάνω και πρώτα απ’ όλα- χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το έργο πλέον έχει πάρει “σάρκα και οστά”. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου, που εκτείνεται περίπου από τη μία άκρη στην άλλη, κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Όπως και το σημαντικότερο: έχει διασφαλίσει τη
χρηματοδότηση του και από το ΕΣΠΑ, αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Αρναουτάκης: Με τα έργα που γίνονται η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη
«Από την πλευρά τη δική μας θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια τα επιμέρους προβλήματα που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις, θα συμβάλλουμε κι εμείς να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα. Να μπορούμε να δούμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρώτα για τους Κρητικούς και τους επισκέπτες, που εάν τα συνδυάσουμε μαζί με το αεροδρόμιο του Καστελίου, μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές που γίνονται στο νησί, μαζί όμως και με την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού, με το μικρό και μεγάλο καλώδιο, η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης.
www.bankingnews.gr
«Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά -και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- “κορόιδευαν” τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη.
Δουλέψαμε πάρα πολύ και με τη δική μου επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Περιφέρεια. Ήμασταν εναρμονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι στη μεγάλη εικόνα. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Ότι η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι. Και αυτό να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με εξασφαλισμένους πόρους από τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Προφανώς έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα και για την εξυπηρέτηση του τουρισμού, αλλά και για την δυνατότητα μείωσης του κόστους συνολικά μεταφορών και παραγωγής. Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς -και έχω μιλήσει πολλές φορές για αυτό- είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα», πρόσθεσε.
Ολοκληρώθηκαν οι σεισμικές έρευνες για φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης, αναμένονται τα αποτελέσματα
«Η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί εξετάζονται από την εταιρεία η οποία έχει εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία, ώστε να γνωρίζουμε πια με βεβαιότητα αν υπάρχουν υδρογονάνθρακες, φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης. Και, εφόσον υπάρχουν, να εκκινήσουμε τάχιστα τη διαδικασία, ώστε ενδεχομένως και το 2026 να μπορούμε να έχουμε τις πρώτες εξορύξεις φυσικού αερίου πια εντός ελληνικής και εθνικής κυριαρχίας, ζώνης ελληνικής κυριαρχίας, για να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την θέση της πατρίδας μας ως ενεργειακού κόμβου για ολόκληρη την Ευρώπη», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σε φάση κατασκευής το δεύτερο κομμάτι του ΒΟΑΚ
Το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, μήκους περίπου 22,5 χιλιομέτρων, είναι το δεύτερο μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ που εισέρχεται σε φάση κατασκευής, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες μεταξύ της Νεάπολης και του Αγίου Νικολάου.
Παράλληλα με τα έργα για τον νέο άξονα, υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί σειρά βελτιωτικών έργων για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων στον υφιστάμενο δρόμο.
Το νέο τμήμα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 5 ανισόπεδους κόμβους και 7 σήραγγες, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα 4 ετών.
Στην τελική ανάπτυξή του ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα συνδέει το ανατολικό με το δυτικό άκρο της Κρήτης, βελτιώνοντας ριζικά την οδική ασφάλεια, επιτρέποντας την ταχύτερη μετακίνηση πολιτών και μεταφορά εμπορευμάτων και τονώνοντας την αναπτυξιακή δυναμική ολόκληρου του νησιού.
Καραγιάννης: Τέσσερα χρόνια μετά, το έργο πλέον έχει πάρει “σάρκα και οστά”
«Το 2019 παραλάβαμε μία μολυβιά στον χάρτη, ένα σχέδιο χωρίς ενιαία χάραξη και -πάνω και πρώτα απ’ όλα- χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το έργο πλέον έχει πάρει “σάρκα και οστά”. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου, που εκτείνεται περίπου από τη μία άκρη στην άλλη, κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Όπως και το σημαντικότερο: έχει διασφαλίσει τη
χρηματοδότηση του και από το ΕΣΠΑ, αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Αρναουτάκης: Με τα έργα που γίνονται η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη
«Από την πλευρά τη δική μας θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια τα επιμέρους προβλήματα που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις, θα συμβάλλουμε κι εμείς να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα. Να μπορούμε να δούμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρώτα για τους Κρητικούς και τους επισκέπτες, που εάν τα συνδυάσουμε μαζί με το αεροδρόμιο του Καστελίου, μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές που γίνονται στο νησί, μαζί όμως και με την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού, με το μικρό και μεγάλο καλώδιο, η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών