Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Ναυάγιο Πύλου: Μαρτυρίες σοκ - Πυρά BBC, WDR, τι απαντά το Λιμενικό - Βρέθηκαν δύο νέα πτώματα - Στους 81 οι νεκροί

Ναυάγιο Πύλου: Μαρτυρίες σοκ  - Πυρά BBC, WDR, τι απαντά το Λιμενικό - Βρέθηκαν δύο νέα πτώματα - Στους 81 οι νεκροί
Οι μαρτυρίες των διασωθέντων πραγματικά περιγράφουν συνθήκες κόλασης πάνω στο πλοίο, καθώς γίνεται λόγος για άγριους ξυλοδαρμούς από τους διακινητές
(upd4) Προθεσμία 24 ωρών για να απολογηθούν έλαβαν οι 9 Αιγύπτιοι, οι  οποίοι κατηγορούνται ότι ήταν ανάμεσα στους διακινητές των μεταναστών του ναυαγίου που συνέβη ανοιχτά της Πύλου και που άφησε πίσω του τουλάχιστον 81 νεκρούς μετά την ανάσυρση τριών νέων πτωμάτων από τη θάλασσα.
Οι κατηγορούμενοι βρέθηκαν σήμερα 19/6 στο Δικαστικό Μέγαρο Καλαμάτας, ενώπιον των ανακριτικών αρχών, καθώς 
είναι αντιμέτωποι με βαρύτατες κατηγορίες, όπως για παράνομη είσοδο στη χώρα, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, πρόκληση ναυαγίου, ανθρωποκτονία από αμέλεια και έκθεση ζωής σε κίνδυνο.
Οι συνήγοροί τους ζήτησαν να ενημερωθούν για το σύνολο της δικογραφίας που έχει σχηματιστεί και έτσι, θα οδηγηθούν εκ νέου αύριο, Τρίτη 20/6, στις 10:00 το πρωί ενώπιον των δικαστικών αρχών. Παραμένουν υπό κράτηση στην Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας.
Πάντως, σύμφωνα με δηλώσεις ενός εκ των συνηγόρων, ο εντολέας του αρνείται τις κατηγορίες που τον βαρύνουν και υποστηρίζει ότι είναι αθώος,δεν είχε καμία συμμετοχή ή συνεισφορά στη μεταφορά των ατόμων, αλλά και πως είναι ένας από τους μετανάστες που πλήρωσαν.
Σημειώνεται ότι για την ίδια υπόθεση προχώρησαν  σε 10 συλλήψεις και οι Αρχές στο Πακιστάν, καθώς εκτιμάται ότι πάνω από 300 Πακιστανοί επέβαιναν στο μοιραίο αλιευτικό σκάφος.

Δύο νέα πτώματα

Δυο ακόμα σοροί εντοπίστηκαν στη θάλασσα κοντά στο σημείο του πολύνεκρου ναυαγίου, ανοιχτά της Πύλου. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για άνδρες. Οι δύο σοροί μεταφέρονται στο λιμεναρχείο Καλαμάτας. Πλέον ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 80.

Μαρτυρίες σοκ

Οι μαρτυρίες των διασωθέντων πραγματικά περιγράφουν συνθήκες κόλασης πάνω στο πλοίο, καθώς γίνεται λόγος για άγριους ξυλοδαρμούς από τους διακινητές.
«Μας έδιναν φαγητό μόνο αν τους δίναμε λεφτά.
Μας έβριζαν και μας χτυπούσαν» λένε και αναφέρουν πως τα παιδιά και οι γυναίκες ήταν στα αμπάρια.
Οι διακινητές δεν δίστασαν να στοιβάξουν τους ανθρώπους παντού μέσα στο αλιευτικό, ακόμα και στα ψυγεία.

18 στο νοσοκομείο

Έως και χθες Κυριακή 18/6 στο νοσοκομείο Καλαμάτας παρέμεναν νοσηλευόμενοι 18 άνθρωποι.
Στη δομή της Μαλακάσας έχουν μεταφερθεί οι υπόλοιποι από τους συνολικά 104 διασωθέντες.

Έρευνες για τους αγνοούμενους

Εν τω μεταξύ, οι έρευνες για τον εντοπισμό επιζώντων από τους πάνω από 560 αγνοούμενους  συνεχίζονται και σήμερα, για έκτη μέρα.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στην περιοχή επιχειρούν Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος –Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ), μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, τρία παραπλέοντα πλοία, ενώ επιχείρησαν ένα ελικόπτερο του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. , καθώς και ένα αεροσκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.
Σημειώνεται ότι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή είναι άνεμοι βόρειοι βορειοδυτικοί εντάσεως 3-4 BF.
Πλέον, θεωρείται απίθανο να βρεθεί κάποιος ζωντανός.

Και το BBC αδειάζει το ελληνικό λιμενικό

Αμετακίνητο για επτά ώρες πριν ανατραπεί ήταν το υπερπλήρες αλιευτικό σκάφος ανοιχτά της Πύλου, όπως δείχνει η ανάλυση της κίνησης άλλων πλοίων στην περιοχή, σύμφωνα με τα δεδομένα που αποκαλύπτει το BBC.
Νωρίτερα το γερμανικό δίκτυο WDR είχε αναφέρει, πως για το τραγικό ναυάγιο μπορεί να ευθύνονται τα push back του ελληνικού λιμενικού.
Πρόκειται για δεδομένα που εάν επιβεβαιωθούν ανατρέπουν τα όσα έχουν πει οι λιμενικές Αρχές, καθώς για αυτό το πολύωρο διάστημα και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ακτοφυλακής το πλοίο κινούνταν κανονικά προς Ιταλία και δεν χρειαζόταν διάσωση.
Σύμφωνα μάλιστα με το βρετανικό μέσο οι ελληνικές αρχές δεν έχουν ακόμα απαντήσει στο BBC για τα νέα δεδομένα.
«Χρησιμοποιήσαμε βίντεο και φωτογραφίες που πιστοποιήθηκαν από το BBC Verify, καθώς και δικαστικά αρχεία και ναυτιλιακά ημερολόγια, για να αναλύσουμε την κίνηση των σκαφών στην περιοχή τις επόμενες ώρες», αναφέρει το ρεπορτάζ.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Λιμενικού το πλοίο ακινητοποιήθηκε στις 01.40, δηλαδή περίπου 40 λεπτά πριν βουλιάξει.
Σύμφωνα με την ανάλυση που έχει κάνει το BBC και βασίζεται μεταξύ άλλων στο στίγμα των πλοίων της Marrine Traffic, φαίνεται η δραστηριότητα άλλων πλοίων γύρω από το σημείο που ήταν το Αλιευτικό που παραμένει σχεδόν ακίνητο για ώρες.

Τα νέα  δεδομένα

«Τα δεδομένα δείχνουν πολύωρη δραστηριότητα επικεντρωμένη σε μια μικρή, συγκεκριμένη περιοχή όπου αργότερα βυθίστηκε το σκάφος των προσφύγων, γεννώντας νέες αμφιβολίες τον επίσημο ισχυρισμό ότι δεν είχε προβλήματα με την πλοήγησή του», αναφέρει το BBC.
Το αλιευτικό σκάφος δεν διέθετε ανιχνευτή και έτσι δεν εμφανίζεται στον χάρτη. Ούτε τα σκάφη της ακτοφυλακής και τα στρατιωτικά σκάφη, τα οποία δεν χρειάζεται να εμφανίζουν τη θέση τους.
Το χρονοδιάγραμμα που έδωσε το Λιμενικό αμφισβητείται, αναφέρει το BBC .
«Η Frontex, η συνοριακή δύναμη της ΕΕ, αναφέρει ότι εντόπισε για πρώτη φορά το σκάφος με τους μετανάστες γύρω στις 08:00 ώρα Ελλάδας την Τρίτη και ενημέρωσε τις ελληνικές αρχές.
Το Alarm Phone, μια τηλεφωνική γραμμή έκτακτης ανάγκης για μετανάστες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στη θάλασσα, αναφέρει ότι έλαβε μια κλήση στις 12:17 GMT που έλεγε ότι το σκάφος βρισκόταν σε κίνδυνο.
Το animation της θαλάσσιας κυκλοφορίας δείχνει ένα πλοίο με το όνομα Lucky Sailor να στρέφεται απότομα βόρεια στις 15:00 GMT.
Σύμφωνα με το ημερολόγιο του Lucky Sailor που έδωσε στο BBC ο ιδιοκτήτης, επιβεβαιώνεται ότι του είχε ζητηθεί από την ακτοφυλακή να πλησιάσει τη βάρκα των μεταναστών και να δώσει φαγητό και νερό.
Περίπου μισή ώρα αργότερα, στις 15:35 GMT, το ελικόπτερο της ακτοφυλακής βρήκε τη βάρκα των μεταναστών.
Οι αρχές συνέχισαν να υποστηρίζουν ότι εκείνη τη στιγμή βρισκόταν σε σταθερή πορεία.

Ο χάρτης των πλοίων - Με κίτρινο χρώμα το μοιραίο αλιευτικό
map_5.JPG
Δυόμισι ώρες αργότερα, γύρω στις 18:00 GMT, ένα άλλο σκάφος, το Faithful Warrior, κινήθηκε στην ίδια περιοχή και έδωσε επίσης προμήθειες στο σκάφος.
Οι ιδιοκτήτες του Faithful Warrior μας παρέπεμψαν στις ανακριτικές αρχές.
Το BBC Verify το έλεγξε και διαπίστωσε ότι το πλοίο – το οποίο δεν κινείται στο βίντεο – ταιριάζει με το σχήμα του αλιευτικού σκάφους των προσφύγων που φαίνεται σε φωτογραφίες και οι καιρικές συνθήκες ταιριάζουν με αυτές που αναφέρθηκαν εκείνη την εποχή.
Από τις 19:40 έως τις 22:40, οι Έλληνες αξιωματούχοι ισχυρίστηκαν αρχικά ότι το σκάφος κρατούσε «σταθερή πορεία και ταχύτητα».
Στην αρχική τους δήλωση ότι παρατηρούσαν το πλοίο από διακριτική απόσταση, αλλά μια κοντινή εικόνα που δημοσίευσαν αργότερα οι ίδιοι υποδηλώνει ότι το σκάφος με τους μετανάστες ήταν αμετακίνητο.

WDR: Για το ναυάγιο μπορεί να ευθύνονται τα push back του ελληνικού λιμενικού

Το γερμανικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο WDR υποστηρίζει ότι το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου με εκατοντάδες μετανάστες νεκρούς μπορεί να οφείλεται στις απωθήσεις (push back) του Ελληνικού Λιμενικού Σώματος στο δουλεμπορικό σκάφος.
Ο δημοσιογράφος του WDR Bamdad Esmaili, που βρίσκεται στην Ελλάδα, επικαλείται τις καταγγελίες επιζώντων του τραγικού δυστυχήματος για να στηρίξει τον ισχυρισμό του.
Μετά τη ναυτική τραγωδία ανοιχτά της Ελλάδας με εκατοντάδες νεκρούς, υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες κατά της ελληνικής ακτοφυλακής ότι προκάλεσε το δυστύχημα.
Πρόκειται για τα λεγόμενα push-back, τα οποία είναι μέτρα με τα οποία εμποδίζεται η διέλευση των συνόρων και η αίτηση ασύλου από μετανάστες.

Έρευνα από την Europol

Ωστόσο, ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ εγγυάται το δικαίωμα στο άσυλο σύμφωνα με τη Σύμβαση της Γενεύης για τους Πρόσφυγες, γράφει το WDR.
Από την πλευρά της η ελληνική ακτοφυλακή απορρίπτει την κατηγορία για push back και τώρα εναπόκειται στην ευρωπαϊκή αστυνομική αρχή Europol να ερευνήσει το ζήτημα.
Ο δημοσιογράφος του WDR Bamdad Esmaili βρίσκεται στην Ελλάδα και η ομάδα του μπόρεσε να μιλήσει σε επιζώντες.

Καταγγελίες για 3 push back

«Το μείζον ζήτημα είναι ότι υπάρχουν καταγγελίες πως η ελληνική ακτοφυλακή απώθησε αυτό το σκάφος προς τα ιταλικά ύδατα - ότι το έσπρωξαν κατά κάποιο τρόπο», δήλωσε ο Esmaili
«Μέχρι στιγμής είχαμε ακούσει μόνο αυτή την κατηγορία, αλλά ο συνάδελφός μου, που μιλάει αραβικά, κατάφερε να μιλήσει με περίπου δέκα επιζώντες πρόσφυγες.
Ανεξάρτητα ανέφεραν ότι αυτό το σκάφος απωθήθηκε στην πραγματικότητα - όχι μόνο μία, όχι μόνο δύο, αλλά συνολικά τρεις φορές.
Και τότε το πλοίο ανατράπηκε και βυθίστηκε» επισήμανε ο Γερμανός δημοσιογράφος.

Η κατηγορία πρέπει να αποδειχθεί

Αναφέρεται ότι οι πιθανές απωθήσεις του σκάφους αποσκοπούν στη μεταφορά του σκάφους από τα ελληνικά στα ιταλικά ύδατα, προκειμένου η διαχείρισή του να μην εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Αθήνας.
«Αυτή είναι η κατηγορία που διατυπώνεται.
Φυσικά, αυτό πρέπει πρώτα να αποδειχθεί.
Οι Έλληνες το αρνούνται και το διαψεύδουν κατηγορηματικά.
Ακόμα λένε ότι πρόσφεραν βοήθεια και οι επιβαίνοντες στο πλοίο δεν την ήθελαν, γιατί στόχος τους ήταν να πάνε στην Ιταλία», επισημαίνει ο Esmaili.

Τι απαντά το Λιμενικό

Το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ., αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα, απαντώντας σε δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναπαράγονται και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης αλλοδαπών σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου.
Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή του το Λιμενικό αναφέρει τα εξής:
«Το Α/Κ σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, έπλεε από την στιγμή του εντοπισμού του κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ν.μ..
Εν συνεχεία απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας, το Α/Κ σκάφος προσεγγίστηκε από παραπλέον Δ/Ξ πλοίο προς παροχή συνδρομής, το οποίο ανέφερε ότι το Α/Κ απομακρύνεται με ίδια μέσα κάθε φορά που προσπαθεί να το προσεγγίσει. Το Α/Κ σκάφος σταμάτησε και ξεκίνησε η παροχή τροφοεφοδίων.
Επιπροσθέτως, δεύτερο παραπλέον Δ/Ξ πλοίο ανέλαβε να προσεγγίσει το Α/Κ σκάφος προς παροχή τροφοεφοδίων, αναφέροντας άρνηση του Α/Κ και κίνηση του με ίδια μέσα με δυτική πορεία. Εν τέλει, ανωτέρω Δ/Ξ ξεκίνησε τη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του Α/Κ σκάφους. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι επιβαίνοντες του Α/Κ άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια.
Η όλη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων προς τους επιβαίνοντες του αλιευτικού σκάφους από τα δύο (02) δεξαμενόπλοια διήρκησε συνολικά περισσότερο από τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά (4:30).
Ακολούθως, βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφίχθη στην περιοχή, Παράκτιο Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και εντόπισε το Α/Κ να κινείται αυτοδύναμα, με χαμηλή ταχύτητα.
Εκκίνησε διαδικασία προσέγγισης του με σκοπό τη διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης του Α/Κ σκάφους και των επιβαινόντων. Το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου για λίγα λεπτά κατά τη προσέγγιση του από το Π.Π.Λ.Σ. και ακολούθως συνέχισε τη πορεία του.
Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..
Στοιχεία με λεπτομερή καταγραφή των ανωτέρω αποτελούν μέρος της προανάκρισης».

Πακιστάν: Δίκτυο παράνομης εμπορίας ανθρώπων πίσω από τον τραγωδία στην Πύλο, 800 άνθρωποι επέβαιναν

Περίπου 800 άνθρωποι επέβαιναν στο σκάφος που ανατράπηκε την περασμένη εβδομάδα στα ανοιχτά της Πύλου, σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα της αστυνομίας στο Πακιστάν, η οποία κήρυξε εθνικό πένθος για σήμερα 19 Ιουνίου 2023.
Οι πακιστανικές αρχές ανακοίνωσαν ότι έχουν συλλάβει 14 υπόπτους σε σχέση με τη φερόμενη παράνομη διακίνηση μεταναστών και η αστυνομία τόνισε ότι αναζητεί και άλλους υπόπτους.
Ανακοίνωση του γραφείου του πρωθυπουργού Σεχμπάζ Σαρίφ ανέφερε ότι η πακιστανική κυβέρνηση διέταξε τη διεξαγωγή έρευνας υψηλού επιπέδου για το δίκτυο παράνομης εμπορίας ανθρώπων το οποίο θεωρείται ότι εμπλέκεται.
Οι σημαίες ήταν μεσίστιες σε όλα τα δημόσια κτίρια σήμερα στο Πακιστάν, καθώς πολλοί υπήκοοι της χώρας συγκαταλέγονταν σε όσους πνίγηκαν στο ναυάγιο.
Η έκθεση της αστυνομίας ανέφερε ότι ένας από τους συλληφθέντες ομολόγησε ότι έστειλε τρεις άνδρες στο σκάφος, το οποίο είχε χωρητικότητα 300-350 ατόμων, και είχε χρεώσει τον καθένα έως και τρία εκατομμύρια πακιστανικές ρουπίες (10.452,96 δολάρια).
Η εκτίμηση ότι επέβαιναν 800 άτομα προέρχεται από τις προκαταρκτικές έρευνες, τόνισε ο αστυνομικός Ριάζ Μουγκάλ.
"Μάθαμε από δύο επιζώντες, τους συλληφθέντες ύποπτους και τις οικογένειες των πενθούντων ότι το σκάφος μετέφερε περίπου 750 έως 800 άτομα", είπε ο Μουγκάλ στο Reuters.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, ο αριθμός των επιβατών ήταν μεταξύ 400 και 750 και οι ελληνικές αρχές έχουν ανακοινώσει ότι 104 άνθρωποι ανασύρθηκαν ζωντανοί και 78 άνθρωποι νεκροί.
Ένας από τους υπόπτους που συνελήφθησαν στο Πακιστάν είπε ότι ο γιος του επέβαινε στο σκάφος και είναι αγνοούμενος, τονίζει η έκθεση της αστυνομίας.
Η έκθεση αναφέρει ακόμη ότι ο βασικός ύποπτος πίσω από ένα δίκτυο διακινητών που εκτείνεται στη Λιβύη, το Πακιστάν και την Ελλάδα, έχει έδρα στη Λιβύη.
Ο Μουγκάλ σημείωσε ότι τουλάχιστον 21 από αυτούς που πέθαναν την περασμένη εβδομάδα προέρχονταν από την περιοχή Κοτλί στο τμήμα της περιοχής Κασμίρ των Ιμαλαΐων που διοικείται από το Πακιστάν, από την οποία οι άνθρωποι φεύγουν με προορισμό την Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια.
Ο ανώτερος περιφερειακός αξιωματικός της αστυνομίας, ο Ταχίρ Μαχμούντ, που εδρεύει στο Μουζαφαραμπάντ, πρωτεύουσα του Κασμίρ, τόνισε ότι η αστυνομία αναζητά και άλλους υπόπτους εκτός από αυτούς που έχουν συλληφθεί. Δεν διευκρίνισε πόσους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης