Η Πλαστικά Κρήτης με πωλήσεις 416,2 εκατ. ευρώ είχε σύνολο εργαζομένων 1.139 άτομα και η Πλαστικά Θράκης με πωλήσεις 394,3 εκατ. ευρώ είχε 2.042 εργαζόμενους
Κορυφαίες εταιρείες με μεγάλη αναγνώριση στο εξωτερικό, καθώς διαθέτουν κορυφαία προϊόντα, εργοστάσια σε πολλές χώρες του πλανήτη και ισχυρό brand.
Ο λόγος για την Πλαστικά Κρήτης και την Πλαστικά Θράκης.
Χρηματιστηριακά και οι δύο εταιρείες έχουν φθηνή αποτίμηση και δικαιολογούν καλύτερα επίπεδα τιμών, αλλά η Κρήτης έχει περιορισμένη διασπορά, ενώ η Θράκης «ταλαιπωρήθηκε» από την πτώση των πωλήσεων και των κερδών στη μετά Covid εποχή.
Υπενθυμίζεται πως λόγω covid οι μάσκες που κατασκεύαζε είχαν τεράστιες πωλήσεις και έδωσαν μεγάλα κέρδη.
Η Πλαστικά Κρήτης με παρουσία εκτός από την Ελλάδα σε Ρουμανία, Πολωνία, Τουρκία, Κίνα, Γαλλία, Κύπρο και Ρωσία εμφάνισε το 2022 ενοποιημένες πωλήσεις 416,2 εκατ. ευρώ.
Η Πλαστικά Θράκης με τη σειρά της έχει παρουσία εκτός από Ελλάδα σε χώρες όπως ΗΠΑ, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σκωτία, Ιρλανδία, Νορβηγία, Σουηδία και Σκωτία και εμφάνισε το 2022 συνολικές πωλήσεις 394,3 εκατ. ευρώ.
Ουσιαστικά η διαφορά στους τζίρος των δύο εταιρειών δε θεωρείται σημαντική.
Αυτό που όμως κάνει αίσθηση είναι ο αριθμός των εργαζομένων των δύο ομίλων.
Δηλαδή στην Πλαστικά Κρήτης οι πωλήσεις των 416,2 εκατ. ευρώ έγιναν με σύνολο εργαζομένων 1.139 άτομα και η Πλαστικά Θράκης πέτυχε τις πωλήσεις των 394,3 εκατ. ευρώ με 2.042 εργαζόμενους.
Η Πλαστικά Θράκης με άλλα λόγια πέτυχε λιγότερες πωλήσεις έχοντας 903 εργαζόμενους περισσότερους ή περίπου 80% περισσότερους από την Πλαστικά Κρήτης.
Αν υποθέσει κάποιος μία χαμηλή μισθοδοσία για τους παραπάνω εργαζόμενους βγάζει τη διαφορά των ενοποιημένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία ανήλθαν για την Πλαστικά Κρήτης στα 69,5 εκατ. ευρώ και για την Πλαστικά Θράκης 48,2 εκατ. ευρώ.
Ουσιαστικά, αυτά τα 20 εκατ. ευρώ και κάτι παραπάνω που έβγαλε η κρητική εταιρεία είναι αποτέλεσμα του μικρότερου αριθμού εργαζομένων.
Ο όμιλος από τη Θράκη, έχει επικοινωνήσει πως θέλει να εστιάσει σε προϊόντα με καλύτερο περιθώριο για να βελτιώσει την κερδοφορία του.
Όμως το ερώτημα που τίθεται ευλόγως είναι, τι προϊόντα διαφορετικά είναι αυτά που χρειάζονται για να πιάσουν το τζίρο της κρητικής εταιρείας 80% περισσότερους εργαζόμενους;
Σημειώνεται, πως ανάλογα είναι τα συμπεράσματα αν πάμε και σε μία παλαιότερη χρήση, όπως για παράδειγμα το 2019, που ήταν μία κανονική χρονιά.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών