Οι βουλευτές λένε ότι οι μάρκες μόδας όπως το shein, αντί να ανανεώνουν τις συλλογές τους τέσσερις φορές το χρόνο όπως οι παραδοσιακές μάρκες ένδυσης, προσφέρουν χιλιάδες νέα προϊόντα την ημέρα, υποκινώντας τις υπερβολικές δαπάνες και την περιττή ρύπανση
«Πόλεμο» ξεκινά η Γαλλία σε μεγάλους κινεζικούς κολοσσούς ρούχων όπως το Shein και Temu, βάζοντας σταδιακό χαράτσι έως το 2030 σε κάθε μεμονωμένο ρούχο.
Παράλληλα, πέρα από το χαράτσι το νομοσχέδιο απαγορεύει και την διαφήμιση τέτοιων προϊόντων. Όλοι οι βουλευτές υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, το οποίο θα οδηγηθεί στη Γερουσία πριν γίνει νόμος.
Οι βουλευτές λένε ότι οι μάρκες μόδας όπως το shein, αντί να ανανεώνουν τις συλλογές τους τέσσερις φορές το χρόνο όπως οι παραδοσιακές μάρκες ένδυσης, προσφέρουν χιλιάδες νέα προϊόντα την ημέρα, υποκινώντας τις υπερβολικές δαπάνες και την περιττή ρύπανση.
«Αυτή η εξέλιξη του τομέα της ένδυσης προς την εφήμερη μόδα, που συνδυάζει αυξημένους όγκους και χαμηλές τιμές, επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών δημιουργώντας αγοραστικές παρορμήσεις και μια συνεχή ανάγκη για ανανέωση, η οποία δεν είναι χωρίς περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες», αναφέρεται στο νομοσχέδιο.
Το νομοσχέδιο ξεχώρισε την κινεζική εταιρεία έτοιμων ενδυμάτων Shein, λέγοντας ότι κατά μέσο όρο παρουσιάζει περισσότερα από 7.200 νέα μοντέλα ενδυμάτων την ημέρα και θέτει στη διάθεση των καταναλωτών περισσότερα από 470.000 διαφορετικά προϊόντα.
Για να αντισταθμιστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της υπερταχείας μόδας, οι βουλευτές προτείνουν κυρώσεις έως και 10 ευρώ (10,86 δολάρια) ανά πωλούμενο είδος ή έως και το 50% της τιμής πώλησης, έως το 2030.
Η δημοτικότητα των καταστημάτων λιανικής μόδας Shein και Temu – που κερδίζουν έδαφος στις παραγγελίες με βάση τη ζήτηση χάρη σε εξαιρετικά ευέλικτες αλυσίδες εφοδιασμού – έχουν προκαλέσει ανατροπές στον τομέα λιανικής, ενώ καθιερωμένοι παίκτες της αγοράς, όπως η Zara και η H&M, συνεχίζουν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην πρόβλεψη των προτιμήσεων των αγοραστών.
www.bankingnews.gr
Παράλληλα, πέρα από το χαράτσι το νομοσχέδιο απαγορεύει και την διαφήμιση τέτοιων προϊόντων. Όλοι οι βουλευτές υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, το οποίο θα οδηγηθεί στη Γερουσία πριν γίνει νόμος.
Οι βουλευτές λένε ότι οι μάρκες μόδας όπως το shein, αντί να ανανεώνουν τις συλλογές τους τέσσερις φορές το χρόνο όπως οι παραδοσιακές μάρκες ένδυσης, προσφέρουν χιλιάδες νέα προϊόντα την ημέρα, υποκινώντας τις υπερβολικές δαπάνες και την περιττή ρύπανση.
«Αυτή η εξέλιξη του τομέα της ένδυσης προς την εφήμερη μόδα, που συνδυάζει αυξημένους όγκους και χαμηλές τιμές, επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών δημιουργώντας αγοραστικές παρορμήσεις και μια συνεχή ανάγκη για ανανέωση, η οποία δεν είναι χωρίς περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες», αναφέρεται στο νομοσχέδιο.
Το νομοσχέδιο ξεχώρισε την κινεζική εταιρεία έτοιμων ενδυμάτων Shein, λέγοντας ότι κατά μέσο όρο παρουσιάζει περισσότερα από 7.200 νέα μοντέλα ενδυμάτων την ημέρα και θέτει στη διάθεση των καταναλωτών περισσότερα από 470.000 διαφορετικά προϊόντα.
Για να αντισταθμιστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της υπερταχείας μόδας, οι βουλευτές προτείνουν κυρώσεις έως και 10 ευρώ (10,86 δολάρια) ανά πωλούμενο είδος ή έως και το 50% της τιμής πώλησης, έως το 2030.
Η δημοτικότητα των καταστημάτων λιανικής μόδας Shein και Temu – που κερδίζουν έδαφος στις παραγγελίες με βάση τη ζήτηση χάρη σε εξαιρετικά ευέλικτες αλυσίδες εφοδιασμού – έχουν προκαλέσει ανατροπές στον τομέα λιανικής, ενώ καθιερωμένοι παίκτες της αγοράς, όπως η Zara και η H&M, συνεχίζουν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην πρόβλεψη των προτιμήσεων των αγοραστών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών