Τελευταία Νέα
Διεθνή

Στα όρια τους τα λιμάνια της Ισπανίας και του Μαρόκου λόγω Ερυθράς Θάλασσας – Πλήγμα οι Houthis σε Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία

Στα όρια τους τα λιμάνια της Ισπανίας και του Μαρόκου λόγω Ερυθράς Θάλασσας – Πλήγμα οι Houthis σε Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία
Οι περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργούσαν στη διαδρομή Ασίας-Ευρώπης ανακατεύθυναν την κυκλοφορία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας
Στα όρια της χωρητικότητάς τους βρίσκονται τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων γύρω από τη δυτική Μεσόγειο, με τον κίνδυνο υψηλότερου κόστους αποθεμάτων και ελλείψεων εξαρτημάτων για τους λιανοπωλητές και τους κατασκευαστές της Ευρώπης να αυξάνεται, απειλώντας για ακόμη μία φορά τις αλυσίδες εφοδιασμού της περιοχής.
Στελέχη των λιμανιών δήλωσαν στους Financial Times ότι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα αποθήκευσης, ενώ περιμένουν τα πλοία να ελλιμενιστούν μετά τις επιθέσεις των Hoythis σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, γεγονός που οδήγησε σε άνοδο της κυκλοφορίας στο Algeciras και στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και στο Tangier-Med του Μαρόκου.
Η Maersk της Δανίας προειδοποίησε πρόσφατα τους πελάτες ότι η «πυκνότητα των ναυπηγείων» στο λιμάνι της Βαρκελώνης είχε αυξηθεί λόγω της υψηλής χωρητικότητας, καθώς το λιμάνι χειριζόταν πολύ υψηλότερα από τις συνήθεις μετακινήσεις μεταφόρτωσης.
Η Maersk πρόσθεσε ότι οι τερματικοί σταθμοί στο Algeciras και στην Ταγγέρη υπέφεραν επίσης.
Ο Alonso Luque, διευθύνων σύμβουλος της TTI Algeciras, ενός από τους δύο τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο Algeciras, είπε ότι η εγκατάστασή του ήταν «αρκετά γεμάτη» και είχε αποφύγει τη σοβαρή συμφόρηση μόνο περιορίζοντας τον όγκο των εργασιών που αναλάμβανε.
«Η χωρητικότητα είναι πολύ περιορισμένη», είπε.
Map showing the shipping routes in the Mediterranean, where some ports are clogging up. Vessels drop off and pick up cargo at Algeciras, Tangier or other western Mediterranean ports. To go to and from Asia, vessels go past the Cape of Good Hope. Source: FT research, Maersk
Αλλαγή στις θαλάσσιες οδούς

Οι περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργούσαν στη διαδρομή Ασίας-Ευρώπης ανακατεύθυναν την κυκλοφορία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, αντί της Διώρυγας του Σουέζ, μετά από επιθέσεις των Houthis που υποστηρίζονται από το Ιράν.
Τα νέα δρομολόγια ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να επινοήσουν νέες ρυθμίσεις για τα εμπορεύματα που μεταφέρονται μεταξύ της Ασίας και των λιμανιών στην Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία.
Αφού έφτασαν στη Νότια Αφρική, πολλά πλοία αφήνουν εμπορευματοκιβώτια σε λιμάνια στη δυτική πλευρά της Μεσογείου, όπως το Algeciras και η Ταγγέρη.
Από εκεί, οι υπηρεσίες «τροφοδοσίας» μικρών αποστάσεων μεταφέρουν εμπορεύματα σε άλλους τερματικούς σταθμούς της Νότιας Ευρώπης.
Η διαταραχή προέκυψε καθώς κρίσιμα λιμάνια δυσκολεύτηκαν να αντιμετωπίσουν τις απότομες αυξήσεις που προέκυψαν στην κίνηση «μεταφόρτωσης».
Ο Daniel Richards, διευθυντής στη ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων MSI με έδρα το Λονδίνο, είπε ότι οι καθυστερήσεις στα λιμάνια θα μπορούσαν να αναγκάσουν ορισμένες εταιρείες να διατηρούν επιπλέον αποθέματα.
«Ένα στοιχείο θα ήταν εάν το κόστος των αποθεμάτων αυξάνεται εξαιτίας αυτού», είπε ο Richards, προσθέτοντας ότι υπάρχει επίσης κίνδυνος για την προμήθεια εξαρτημάτων για τους κατασκευαστές.
Τα ζητήματα προκύπτουν καθώς τα τερματικά για το χειρισμό των τελικών αυτοκινήτων υφίστανται επίσης σοβαρή συμφόρηση, κυρίως λόγω της αύξησης του αριθμού των οχημάτων που εξάγονται από την Ασία προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και την επιβράδυνση των πωλήσεων οχημάτων.
Ενώ οι Algeciras και Tangier-Med δεν έχουν δημοσιεύσει στατιστικά στοιχεία κίνησης φέτος, η Βαρκελώνη κατέγραψε αύξηση 17% στα εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Θα συνεχιστούν τα προβλήματα

Πολλοί φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών αναμένουν ότι τα προβλήματα θα συνεχιστούν για όσο διάστημα οι υπηρεσίες επαναδρομολογούνται.
Ο Nabil Boumezzough, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Tangier Alliance, χειριστή του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων TC3 στο Μαρόκο, είπε ότι ο τερματικός σταθμός λειτουργούσε φέτος με συνέπεια με το ναυπηγείο του σχεδόν γεμάτο.
«Αυτό αμφισβητεί την αποτελεσματικότητά σας και αμφισβητεί την παραγωγικότητά σας και αμφισβητεί τον τρόπο διαχείρισης του λιμένα σας», είπε ο Boumezzough.
Η APM Terminals, ο βραχίονας λειτουργίας τερματικού σταθμού της AP Møller-Maersk, δήλωσε ότι υφίστατο «βραχυπρόθεσμη πίεση» στις εγκαταστάσεις της στη Βαρκελώνη, το Algeciras και την Ταγγέρη, αν και τώρα βλέπει «σημαντικές βελτιώσεις».
Ωστόσο, οι υπηρεσίες παρακολούθησης σκαφών δείχνουν ότι τα πλοία περιμένουν τακτικά σε αγκυροβόλια στην ανοικτή θάλασσα τόσο στο Algeciras όσο και στην Ταγγέρη πριν ελλιμενιστούν.
Τέτοιες αναμονές είναι συχνά σημάδι ότι τα λιμάνια αυξάνονται με συμφόρηση.
Ο Luque είπε ότι οι ναυτιλιακές γραμμές αναγκάστηκαν από την έλλειψη χωρητικότητας στο Algeciras και την Tangier, που βρίσκονται στις απέναντι πλευρές του στενού του Γιβραλτάρ, να πάνε σε λιγότερο βολικά λιμάνια μακρύτερα.
Είπε ότι οι γραμμές χρησιμοποιούν εγκαταστάσεις μέχρι τη Μάλτα και το Gioia Tauro της Ιταλίας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης