Τελευταία Νέα
Οικονομία

Σκρέκας: Μάρτιο και Απρίλιο είχαμε μηδενικές ανατιμήσεις στα προϊόντα - Τα μέτρα αποδίδουν

Σκρέκας: Μάρτιο και Απρίλιο είχαμε μηδενικές ανατιμήσεις στα προϊόντα - Τα μέτρα αποδίδουν
Ο υπουργός Ανάπτυξης κάνει λόγο για σταθεροποίηση και -σε κάποιες περιπτώσεις- μείωση των τιμών
Σχετικά Άρθρα
Σταθεροποίηση των τιμών στα super market βλέπει ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
«Από τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τα σούπερ μάρκετ, για πρώτη φορά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις και αυτό είναι κάτι που θα φανεί και το επόμενο διάστημα στον πληθωρισμό», δήλωσε στον ΣΚΑΪ 100,3 ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, τονίζοντας ότι σταδιακά τα μέτρα αρχίζουν και αποδίδουν.
«Δεν θα σταματήσουμε να λαμβάνουμε μέτρα και να προσπαθούμε να προστατεύουμε τους καταναλωτές απέναντι στο μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα που είναι η ακρίβεια» επεσήμανε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Βλέπουμε να σταθεροποιούνται οι τιμές, σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων να μειώνονται και δεν το λέμε εμείς, το λέει η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία».

Ακριβότερο σε σχέση με πέρυσι το πασχαλινό τραπέζι

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ.-ΕΣΕΕ), το πασχαλινό τραπέζι ειναι ακριβότερο -σε σχέση με πέρυσι- κατά 16,3% με 19,3%.
Το ΙΝ.ΕΜ.Υ.-ΕΣΕΕ κατέγραψε, με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις με «key-informers» της αγοράς, τις τιμές τόσο από αλυσίδες super market, όσο και από ειδικευμένα καταστήματα τροφίμων λιανικής (πχ ζαχαροπλαστεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία κλπ), καθώς και από τη Βαρβάκειο αγορά.
Η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές που θα προβούν στις ίδιες αγορές με πέρυσι από αντίστοιχα καταστήματα θα αντιμετωπίσουν μεταβολή της τάξης του 16,3% έως 19,3% σε σύγκριση με το 2023.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, το εύρος των τιμών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων. Επιπρόσθετα, διευκρινίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων που πραγματοποιήθηκε η έρευνα είναι ενδεικτικές και επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τη γενική κατανομή τιμών και την εικόνα της αγοράς.
Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι, για λόγους συγκρισιμότητας των δεδομένων, με τις προηγούμενες ετήσιες έρευνες του ΙΝΕΜΥ για την εκτίμηση του κόστους του πασχαλινού τραπεζιού, συμπεριλαμβάνονται και οι τιμές των αγαθών που εντάσσονται στο «πασχαλινό εορταστικό καλάθι» αλλά κα στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Pasxa1.JPG

Pasxa2.JPG

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης