Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Απόβαση της «Ουράνιας Πολιτείας» στον Κήπο του Προεδρικού Μεγάρου – Η μάχη με το σκοτάδι και ο δρόμος προς την Εξιλέωση

Απόβαση της «Ουράνιας Πολιτείας» στον Κήπο του Προεδρικού Μεγάρου – Η μάχη με το σκοτάδι και ο δρόμος προς την Εξιλέωση
Η Ουράνια Πολιτεία, ως κιβωτός φωτός μέσα στο απόλυτο σκοτάδι του χάους και του πολέμου, παρουσιάστηκε στον πιο ωραίο κήπο της Ελλάδας, τον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου
Στα πλαίσια του 2ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής την Κυριακή των Βαΐων, 28 Απριλίου, στον Κήπο του Προεδρικού Μεγάρου παρουσιάστηκε το Μεταμοντέρνο Ορατόριο με στοιχεία όπερας και κολάζ, σε φόρμα εντελώς ελεύθερη, ’’ Η Ουράνια Πολιτεία ’’ βασισμένο σε ιερά κείμενα, ρήσεις και ποίηση της Λένας Πλάτωνος και άλλων, Λιμπρέτο: Βαγγέλης Κοσμίδης σε συνεργασία με τη Λένα Πλάτωνος και την Έλλη Κετετζιάν, Μουσική Σύνθεση: Λένα Πλάτωνος, Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Κοσμίδης, Σολίστ: Μυρτώ Μποκολίνη, Νικόλας Καραγκιαούρης, Συντελεστές: Παιδική Χορωδία Εθνικής Λυρικής Σκηνής , Έλλη Κετετζιάν τσέλο – κρουστά, σε συνεργασία με το Ουκρανικό Σχολείο Αθήνας
Το λιμπρέτο είναι εμπνευσμένο από τις θρησκείες και τα ιερά κείμενα όπως οι Χριστιανικές Γραφές και μύθος, όπως εκφράζεται μέσα στην Βίβλο, το Τανάκ (Ιουδαϊσμος), το Κοράνι (Ισλάμισμος), ο κανόνας Πάλι (Βουδισμός), οι Βέδες και οι Ουπανισάδες (Ινδουισμός), τα Ανέλεκτα (Κομφουκιανισμος), το Ταο-τσε-τινγκ (Ταοϊσμός), την Μαύρη Βίβλο (Σατανισμος) και το Βιβλίο των Σκιών (Wicca)

DSCF1719.jpg
Σαν κοφτερή λεπίδα, ένα έργο δραστικό σαν ένεση, στο οποίο τα συνθεσάϊζερς και η ηλεκτρονική μουσική ΒΡΑΖΕΙ όλα τα όργανα της ορχήστρας, αφήνοντας μόνο το τσέλο να εμφανιστεί σε φυσική μορφή, με τις αναγεννησιακές και μπαρόκ μελωδίες, ορατόρια, ρέκβιεμ, φούγκες, Γρηγοριανό μέλος, τον Μπαχ, τον Μότσαρτ και τον Στραβίνσκι μαζί με μοιρολόγια, δαιμονικες επικλήσεις, την Μπογιονσε, τις σφραγίδες της Αποκάλυψης, τον Πεντερέτσκι, τον Χίτλερ, τον ήχο του πολέμου των τροχοφόρων και των πολυβόλων που ολοένα και μας πλησιάζουν, τις εκατοντάδες εκατομμύρια προσευχές σε όλες τις γλώσσες που εύχονται το Καλό, Αγάπη και Ειρήνη, αλλά και τις σκοτεινές- αυτές που εύχονται βία, θάνατο, καταστροφή, τους λόγους των Αποστολών, τους ψαλμούς του Δαυιδ και τις κραυγές βασανισμένων παιδιών που έχουν δει τον πόλεμο με τα μάτια τους, παιδιά που βλέπουμε επί σκηνής πλαισιωμένα από την παιδική χορωδία της Λυρικής.
54857-3Q3A0776-1920x1440.jpg

Παιδιά- Άγγελοι με χακί, περιστροφα και αίμα στα χέρια και η Παναγία με το βρέφος στην αγκαλιά με παλαιστινιακή μαντίλα και Καλάσνικοφ, καταμεσής του πελάγους του μίσους ή στα σύνορα της απόλυτης καταστροφής και της τελευταίας ελπίδας.
Η Ουράνια Πολιτεία, ως κιβωτός φωτός μέσα στο απόλυτο σκοτάδι του χάους και του πολέμου, παρουσιάστηκε στον πιο ωραίο κήπο της Ελλάδας, τον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου.
IMG_5771.JPG

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα

Λένα Πλάτωνος

Γεννημένη στο Ηράκλειο Κρήτης, μεγάλωσε στην Αθήνα. Ξεκίνησε να παίζει πιάνο από πολύ μικρή ηλικία, ενώ στη συνέχεια πήρε μαθήματα από τον πατέρα της. Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών και το 1963 κέρδισε το Α' Βραβείο του Διαγωνισμού Καίτης Παπαϊωάννου. Έφυγε με υποτροφία για σπουδές σε Βιέννη και Βερολίνο, όπου ήρθε γνώρισε τη ροκ, τη τζαζ και την ανατολική μουσική. Γύρισε στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, έφυγε πάλι το 1975 στο Βερολίνο και επέστρεψε το 1978. Τότε ξεκίνησε τη συνεργασία της με το Τρίτο Πρόγραμμα, γνωρίστηκε με τον Μάνο Χατζιδάκι και συμμετείχε στην παραγωγή της εκπομπής Εδώ Λιλιπούπολη, γράφοντας στίχους και μουσική σε κάποια από τα πιο δημοφιλή τραγούδια όπως τα «Ρόζα-Ροζαλία» και «Ο χορός των μπιζελιών». Το ντεμπούτο της στη δισκογραφία έγινε με το δίσκο Σαμποτάζ (1981), σε συνεργασία με τους Μαριανίνα Κριεζή, Σαβίνα Γιαννάτου και Γιάννη Παλαμίδα. Ο δίσκος χαρακτηρίστηκε πρωτοποριακός για τα ελληνικά δεδομένα, τόσο για τη σύνθεση και τη στιχουργία όσο και για την έντονη χρήση του συνθεσάιζερ. Έκτοτε κυκλοφόρησαν και άλλοι προσωπικοί δίσκοι, με σαφή στροφή στην ηλεκτρονική μουσική και έντονη χρήση των πλήκτρων. Η ίδια έχει γράψει επίσης μουσική για θέατρο, χοροδράματα, για την τηλεόραση κ.ά.

Βαγγέλης Κοσμίδης

Σκηνοθέτης, συγγραφέας και ηθοποιός. Μεταπτυχιακός απόφοιτος (MFA) της Σχολής Καλών Τεχνών, Τμήμα Θεάτρου (ΑΠΘ). Από το 2021 είναι διευθυντής του Θεάτρου της Μαριούπολης Ουκρανίας, συνεργάτης του Dakh Theatre και του μεγαλυτερου ουκρανικού φεστιβάλ GogolFest. Για τις εργασίες στην Ουκρανία έχει αποσπάσει πρώτο παγκόσμιο βραβείο από τη Intercontinental Biennale 2023 στην Κολομβία, Αργεντινή & Βραζιλία ανάμεσα σε 21.000 αιτήσεις από όλο τον κόσμο και πρώτο πανευρωπαϊκό βραβείο από το ETC (European Theatre Convention) ως συγγραφέας του έργου Αλάσκα στο ετήσιο “European selection”. Από το 2018 συνεργάζεται με Εθνικό Θέατρο και την εφηβική σκηνή, κάνοντας παραστάσεις σε 11 διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας. Από το 2008 είναι Καλλιτεχνικός συνεργάτης της μικτής ομάδας με άτομα με και χωρίς ειδικές ανάγκες Εν Δυνάμει. Έχει πάρει μέρος σε όλες τις παραστάσεις της ομάδας σε Ελλάδα & εξωτερικό. Η συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε στο πλαίσιο της περιοδεύουσας όπερας Η Ωραία Ελένη του Οφενμπαχ. Είναι Μέλος του The Fence: διεθνές δίκτυο θεατρικών συγγραφέων. Μέχρι σήμερα, έχει παίξει, σκηνοθετήσει και διδάξει σε Γαλλία, Ουκρανία, Ελβετία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Τσεχία, Βουλγαρία, Πορτογαλία, Κύπρο, Γερμανία, Ελλάδα & Πολωνία.
IMG_1284.JPG


DSCF1290.jpg

IMG_5772.JPG

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης