Συνολικά, η ΓΕΚ- Τέρνα μέσω της ρευστότητας που θα αποκτήσει από τη συναλλαγή με την Masdar θα ανακατανείμει κεφάλαια για να διεκδικήσει έργα υποδομών 8-10 δισ. ευρώ τα επόμενα δυο χρόνια
Έχοντας εξασφαλίσει την τραπεζική χρηματοδότηση σε Αττική Οδό, Καζίνο (ΙRC), Αυτοκινητόδρομο Κρήτης, η ΓΕΚ Τέρνα με 1,4 δισ. ευρώ διαθέσιμα αναμένεται να ξεκλειδώσει νέες τραπεζικές χρηματοδοτήσεις για να διεκδικήσει νέα έργα υποδομών 8-10 δισ. ευρώ τους επόμενους 18-24 μήνες, σύμφωνα με την παρουσίαση της.
Η ανακοίνωση του deal με την Masdar, η οποία αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για την αγορά ενέργειας, αλλάζει όλη την χρηματοοικονομική δομή της ΓΕΚ Τέρνα, αλλά και την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της κυρίως στις παραχωρήσεις καθώς με το τίμημα των 880 εκατ. ευρώ θα μειωθούν οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις των 2,7 δισ. ευρω (1,5 καθαρός δανεισμός) ενώ αυξάνεται σημαντικά η ρευστότητα του ομίλου της η οποία στα τέλη του 2023 ανήλθε σε 1,4 δισ. ευρώ.
Μετά την συναλλαγή, η ΓΕΚ – Τέρνα είναι έτοιμη να προχωρήσει της παραχώρηση της Εγνατίας, αλλά και να επιταχύνει την εκτέλεση της κοινοπραξίας του Καζίνο στο Ελληνικό, αλλά και του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης.
Συνολικά, η ΓΕΚ- Τέρνα μέσω της ρευστότητας που θα αποκτήσει από τη συναλλαγή με την Masdar θα ανακατανείμει κεφάλαια για να διεκδικήσει έργα υποδομών 8-10 δισ. ευρώ τα επόμενα δυο χρόνια.
Και η απόδοση των έργων υποδομών της ΓΕΚ- Τέρνα (ΙRR ) αναμένεται να είναι διψήφια.
Για το 2023, η καθαρή κερδοφορία του ομίλου της ΓΕΚ- Τέρνα είχε ανέλθει σε 170 εκατ. ευρώ.
Τι περιλαμβάνει η συναλλαγή
Η Masdar θα εξαγοράσει σε πρώτη φάση τα ποσοστά που κατέχουν στην Τερνα Ενεργειακή η μητρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 36,59%, ο κ. Γιώργος Περιστέρης (11%), ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης (6%)αλλά και τα ποσοστά που κατέχουν στην εταιρεία διευθυντικά στελέχη, όπως ο CEO M. Μαραγκουδάκης.
Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει δημόσια πρόταση προς τους υπόλοιπους μετόχους στην τιμή στην οποία πούλησαν οι βασικοί μέτοχοι.
Η τιμή που προσφέρουν οι Άραβες ανήλθε σε 20 ευρώ ανά μετοχή δίνοντας μια αποτίμηση για το 100% της τάξης των 2,3 - 2,36 δισ. ευρώ και ένα μικρό premium 7%.
Στα ταμεία της μητρικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπουν από τη συναλλαγή περίπου 870 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα ενισχύσει τα διαθέσιμα του ομίλου ενόψει της ανάληψης των μεγάλων παραχωρήσεων (Αττική Οδός και Εγνατία Οδός) και θα συμβάλει στην ομαλή εκτέλεση των έργων που έχει αναλάβει ο κατασκευαστικός όμιλος, ύψους 5,3 δισ. ευρώ.
Ο εφοπλιστής Μαρινάκης εκτιμάται ότι θα εγγράψει κεφαλαιακά κέρδη κοντά στα 48 εκατ. ευρώ αφού είχε αποκτήσει τη συμμετοχή του στην Τέρνα Ενεργειακή τον Απρίλιο του 2021 σε τιμή κοντά στα 13 ευρώ ανά μετοχή.
Όπως ανακοινώθηκε, η ΓΕΚ – Τέρνα θα έχει το δικαίωμα απόκτησης ( put option ) του 50% της εταιρείας Tέρνα Αντλησιοταμίευση. Επίσης, “υπό την αίρεση του κλεισίματος της Συναλλαγής και τη λήψη ορισμένων απαιτούμενων εγκρίσεων από τρίτα μέρη, η εταιρεία και η αγοράστρια συμφώνησαν ότι η Εταιρεία θα έχει δικαίωμα να αγοράσει (call option) ποσοστό 50% της συμμετοχής της Εταιρείας σε συγκεκριμένα έργα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας (υδροηλεκτρικά, αντλησοταμίευσης και υπεράκτια αιολικά) συνολικής ισχύος περίπου 3.0 GW περίπου εννέα μήνες μετά το Κλείσιμο της Συναλλαγής, όπως η περίοδος αυτή ενδέχεται να παραταθεί.
Οι εν λόγω αγορές θα υλοποιηθούν με τη μορφή πώλησης μετοχών εταιρειών που ανήκουν σήμερα εν όλω ή εν μέρει στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (ή που πρόκειται να συσταθούν από αυτή) για τους σκοπούς αυτούς.”
H ΓΕΚ- Τέρνα, θα αγοράσει ακόμα τα μη βασικά περιουσιακά στοιχεία από την Τέρνα Ενεργειακή (διαχείριση απορριμάτων, ηλεκτρονικά εισητήρια ) ενώ θα απέχει από την βασική της δραστηριότητα, δηλαδή ανάπτυξη κατασκευή και χρηματοδότηση Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Οι προοπτικές της ΓΕΚ – Τέρνα: Κυρίαρχη δύναμη σε παραχωρήσεις και κατασκευές
Με τις παραχωρήσεις της Αττικής Οδού ( για την οποία έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ), την ανάληψη της παραχώρησης της Εγνατίας, Καστέλι, καζίνο Μονάδα Κομοτηνής ( έχει ολοκληρωθεί ) η ΓΕΚ- Τέρνα θα επικεντρωθεί στο τομέα των υποδομών στον οποίο αναμένονται έργα 8-10 δισ. ευρώ τους επόμενους 18-24 μήνες και η εταιρεία έχει υψηλές προοπτικές λόγω της ρευστότητας.
Η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραχωρήσεων με προοπτική -απόσχισης και ξεχωριστής εισαγωγής στο χρηματιστήριο - και πάνω από 25 χρόνια μέσο όρο διάρκειας στις παραχωρήσεις ενώ τα έργα είναι ιδιόκτητα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60%.
Τα κεφάλαια που θα επενδυθούν ανέρχονται σε 1,6 δισ. ευρώ και τα συνολικά διανεμόμενα μερίσματα φθάνουν τα 10 δισ. ευρώ.
Στις κατασκευές το ανεκτέλεστο φθάνει τα 5 δισ. ευρώ με υψηλότερο περιθώριο κέρδους από τους ανταγωνιστές. Σύμφωνα με την ΓΕΚ- Τέρνα έχουν εξασφαλιστεί 700-800 εκατ. ευρώ προσαρμοσμένων λειτουργικών κερδών μέχρι το 2028.
Ποια είναι η αξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά το deal της ΤΕΝΕΡΓ;
Ποια είναι η αξία της ΓΕΚ Τέρνα μετά το deal της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής;
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι άραβες της Masdar θα αποκτήσουν το 67% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής στα 20 ευρώ.
To deal αυτό απελευθερώνει τουλάχιστον 800 εκατ κεφάλαια από δάνεια και άλλες υποχρεώσεις.
Η πραγματική αξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 16,64 ευρώ και 1,72 δισεκ. ευρώ χρηματιστηριακή αξία θα βρεθεί στα 28 με 30 ευρώ ή 3 δισεκ. ευρώ χρηματιστηριακή αξία.
Σε αυτή την ανάλυση περιλαμβάνονται οι παραχωρήσεις, οι οδικοί άξονες και το αεροδρόμιο Καστέλι.
Υπολογίζουμε ότι η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή θα απελευθερώσει τεράστια αξία αφού ο δανεισμός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και του Γιώργου Περιστέρη θα μειωθούν δραστικά.
Η αύξηση της χρηματιστηριακής αξίας από 1,72 δισεκ. σε 3 δισεκ. είναι μια εύλογη εξέλιξη σε βάθος 12 μηνών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών