Στη Φρανκφούρτη, ο δείκτης DAX υποχωρεί 0,2% στις 19.598 μονάδες.
Στο Λονδίνο, ο δείκτης FTSE 100 σημειώνει πτώση 0,1%, στις 8.281 μονάδες.
Στο Παρίσι, ο δείκτης CAC 40 διαπραγματεύεται 1% χαμηλότερα στις 7.168 μονάδες.
Στο Μιλάνο, ο FTSE MIB υποχωρεί 0,8% στις 33.185 μονάδες.
H μετοχή της Stellantis υποχωρεί 8%, μετά την αιφνιδιαστική παραίτηση του CEO της.
Ο περιφερειακός δείκτης Stoxx 600 ήταν 0,16% χαμηλότερα, αφού ο δείκτης έκλεισε τον Νοέμβριο με την ισχυρότερη μηνιαία επίδοσή του από τον Αύγουστο.
Το ευρώ σημείωσε πτώση 0,7% έναντι του αμερικανικού δολαρίου.
Επιδείνωση της μεταποιητικής δραστηριότητας στην ευρωζώνη, τον Νοέμβριο
Στο μέτωπο των μακροοικονομικών, νέα συρρίκνωση παρουσίασε, τον Νοέμβριο του 2024, η μεταποίηση στην ευρωζώνη, με τον αντίστιχο δείκτη να υποχωρεί στο 45,2 από 46 τον Οκτώβριο, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global και της HCOB.
Οι τρεις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία, ηγήθηκαν της συνεχιζόμενης πτώσης, ενώ η Ισπανία και η Ελλάδα σημείωσαν μικρή βελτίωση.
Η απασχόληση μειώθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Αύγουστο του 2020, καθώς οι νέες επιχειρήσεις μειώθηκαν απότομα και τα ανεκτέλεστα υπόλοιπα εξαντλήθηκαν όλο και περισσότερο. Εν τω μεταξύ, το λειτουργικό κόστος μειώθηκε ελαφρώς και οι επιχειρήσεις παρέμειναν βέβαιες για βελτιώσεις κατά τους επόμενους 12 μήνες.
«Αυτοί οι αριθμοί φαίνονται τρομεροί. Είναι σαν να μην πρόκειται ποτέ να τελειώσει η κατασκευαστική ύφεση της Ευρωζώνης. Καθώς οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν γρήγορα και με επιταχυνόμενο ρυθμό, δεν υπάρχουν ενδείξεις ανάκαμψης σύντομα», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της HCOB, Cyrus de la Rubia.
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον δοκιμαζόμενο κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής-αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis παραιτήθηκε αιφνιδιαστικάτην Κυριακή, επικαλούμενος "διαφορετικές απόψεις" μεταξύ του στελέχους και του διοικητικού συμβουλίου.
Ο Carlos Tavares επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί το 2026.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει να βρει τον αντικαταστάτη του κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2025 και θα διορίσει μια νέα προσωρινή εκτελεστική επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο John Elkann.
Η μετοχή της Stellantis υποχωρεί 8%.
Προβλήματα για την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο
Η Stellantis, η οποία παράγει μάρκες όπως οι Jeep, Dodge, Fiat και Peugeot, βρίσκεται αντιμέτωπη με πτώση των πωλήσεων, υψηλά αποθέματα στη Βόρεια Αμερική και έντονο κινεζικό ανταγωνισμό εν μέσω της ευρύτερης στροφής της βιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Τα έσοδα της Stellantis σημείωσαν πτώση 27% το τρίτο τρίμηνο του 2024, καθώς οι αποστολές της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν στις περισσότερες από τις κύριες αγορές της.
Τα καθαρά έσοδα υποχώρησαν στα 33 δισ. ευρώ (35,8 δισ. δολάρια), ανακοίνωσε η Stellantis την Πέμπτη, χάνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών για αποτέλεσμα 35,9 δισ. ευρώ.
Οι αποστολές μειώθηκαν σε περιοχές όπως η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, όπου η εταιρεία εργάζεται για τη συρρίκνωση των διογκωμένων αποθεμάτων.
Ποιος είναι ο Tavares
Ο Tavares, Πορτογάλος επιχειρηματίας είχε κομβικό ρόλο στη συμφωνία που συγχώνευσε τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA Group, κατασκευαστή της Peugeot, και την ευρωπαϊκή-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat-Chrysler, στη νέα Stellantis, η οποία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο πίσω από την Toyota , Volkswagen Group και Hyundai Motor Group.
Είχε διατελέσει πρόεδρος του Ομίλου PSA πριν από αυτή τη συμφωνία, η οποία έκλεισε τον Ιανουάριο του 2021. Νωρίτερα φέτος, ανακοινώθηκε ότι ο Ταβάρες θα αποσυρόταν στο τέλος του συμβολαίου του στις αρχές του 2026.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών