Η Honda και η Nissan εξετάζουν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν υπό μια εταιρεία χαρτοφυλακίου και σύντομα θα υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης
Διάχυτη πλέον είναι η αίσθηση για ένα μεγάλο deal στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η Nissan Motor βρίσκεται σε συνομιλίες με την Honda Motor για το ενδεχόμενο συγχώνευσης, σχηματίζοντας μια μεγαλύτερη οντότητα που μπορεί να ανταγωνιστεί μεγαλύτερους αντιπάλους και να επενδύσει περισσότερο στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Honda και η Nissan εξετάζουν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν υπό μια εταιρεία χαρτοφυλακίου και σύντομα θα υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Nikkei.
Σκοπεύουν να προσεγγίσουν επίσης τη Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο μέτοχος με μερίδιο 24%, υπό την εταιρεία χαρτοφυλακίου, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα.
Μιλώντας στο CNBC, ο Vivek Vaidya, της Frost & Sullivan, ερμήνευσε τις εξελίξεις ως αποτέλεσμα της οικονομικής υποαπόδοσης της Nissan.
Οι δυσκολίες της Nissan
Τον Νοέμβριο, η Nissan είχε δημοσιεύσει απογοητευτικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο και μείωσε τις εκτιμήσεις για τα έσοδα και τις προοπτικές λειτουργίας ολόκληρου του έτους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε επίσης σχέδια για περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας κατά ένα πέμπτο εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στις μεγάλες αγορές της.
Ο Joe McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AutoForecast Solutions, ανέφερε ότι η Nissan χρειάζεται μια «αναζωογόνηση» αφού η σχέση της με τη Renault δεν πήγε καλά.
«Η Nissan πραγματικά δεν είχε ηγετική θέση σε κανένα από τα τμήματα της», είπε.
Σε ανακοίνωσή της, η Nissan είπε ότι τα δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης ότι «εξετάζει μια επιχειρηματική ενοποίηση» με τη Honda δεν βασίζονται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Η Nissan είπε ότι εξετάζει διάφορες πιθανότητες για μελλοντική συνεργασία με τη Honda και τη Mitsubishi Motors, αλλά δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις.
Οικονομία κλίμακα
Ο Vaidya της Frost & Sullivan είπε ότι η συγχώνευση, εάν υλοποιηθεί, θα επιτρέψει και στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες «να αποκτήσουν πρόσβαση στην τεχνολογία, να περιορίσουν τον κίνδυνο της καινοτομίας και να δημιουργήσουν οικονομία κλίμακας».
Η συνδυασμένη οντότητα, επεσήμανε, θα έχει εμπειρία όχι μόνο σε παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), αλλά και σε υβριδικά, ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υδρογόνο.
Ο Vaidya πρόσθεσε ότι καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν επί του παρόντος τόσο σε οχήματα ICE όσο και σε ηλεκτρικά με μπαταρία, μια συγχώνευση μεταξύ της Honda, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, και της Nissan, της νούμερο τρία, θα μετριάσει τους κινδύνους καινοτομίας.
Η συνδυασμένη επιχείρηση Nissan-Honda-Mitsubishi θα ισοδυναμούσε με περισσότερες από 8 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων ετησίως, σύμφωνα με το Nikkei.
Αυτό θα τοποθετούσε την εταιρεία μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο, αλλά ακόμα κάτω από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor, η οποία έχει πωλήσεις στα 11,2 εκατομμύρια το 2023, καθώς και τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία πέρυσι ανέφερε πωλήσεις 9,2 εκατομμυρίων οχημάτων.
Αλλά σε περίπτωση που ευοδωθεί, θα ήταν η μεγαλύτερη συγχώνευση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τότε που η Fiat Chrysler ενώθηκε με την PSA Groupe με έδρα τη Γαλλία για να σχηματίσει τη Stellantis τον Ιανουάριο του 2021.
www.bankingnews.gr
Η Honda και η Nissan εξετάζουν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν υπό μια εταιρεία χαρτοφυλακίου και σύντομα θα υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Nikkei.
Σκοπεύουν να προσεγγίσουν επίσης τη Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο μέτοχος με μερίδιο 24%, υπό την εταιρεία χαρτοφυλακίου, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα.
Μιλώντας στο CNBC, ο Vivek Vaidya, της Frost & Sullivan, ερμήνευσε τις εξελίξεις ως αποτέλεσμα της οικονομικής υποαπόδοσης της Nissan.
Οι δυσκολίες της Nissan
Τον Νοέμβριο, η Nissan είχε δημοσιεύσει απογοητευτικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο και μείωσε τις εκτιμήσεις για τα έσοδα και τις προοπτικές λειτουργίας ολόκληρου του έτους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε επίσης σχέδια για περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας κατά ένα πέμπτο εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στις μεγάλες αγορές της.
Ο Joe McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AutoForecast Solutions, ανέφερε ότι η Nissan χρειάζεται μια «αναζωογόνηση» αφού η σχέση της με τη Renault δεν πήγε καλά.
«Η Nissan πραγματικά δεν είχε ηγετική θέση σε κανένα από τα τμήματα της», είπε.
Σε ανακοίνωσή της, η Nissan είπε ότι τα δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης ότι «εξετάζει μια επιχειρηματική ενοποίηση» με τη Honda δεν βασίζονται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Η Nissan είπε ότι εξετάζει διάφορες πιθανότητες για μελλοντική συνεργασία με τη Honda και τη Mitsubishi Motors, αλλά δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις.
Οικονομία κλίμακα
Ο Vaidya της Frost & Sullivan είπε ότι η συγχώνευση, εάν υλοποιηθεί, θα επιτρέψει και στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες «να αποκτήσουν πρόσβαση στην τεχνολογία, να περιορίσουν τον κίνδυνο της καινοτομίας και να δημιουργήσουν οικονομία κλίμακας».
Η συνδυασμένη οντότητα, επεσήμανε, θα έχει εμπειρία όχι μόνο σε παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), αλλά και σε υβριδικά, ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υδρογόνο.
Ο Vaidya πρόσθεσε ότι καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν επί του παρόντος τόσο σε οχήματα ICE όσο και σε ηλεκτρικά με μπαταρία, μια συγχώνευση μεταξύ της Honda, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, και της Nissan, της νούμερο τρία, θα μετριάσει τους κινδύνους καινοτομίας.
Η συνδυασμένη επιχείρηση Nissan-Honda-Mitsubishi θα ισοδυναμούσε με περισσότερες από 8 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων ετησίως, σύμφωνα με το Nikkei.
Αυτό θα τοποθετούσε την εταιρεία μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο, αλλά ακόμα κάτω από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor, η οποία έχει πωλήσεις στα 11,2 εκατομμύρια το 2023, καθώς και τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία πέρυσι ανέφερε πωλήσεις 9,2 εκατομμυρίων οχημάτων.
Αλλά σε περίπτωση που ευοδωθεί, θα ήταν η μεγαλύτερη συγχώνευση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τότε που η Fiat Chrysler ενώθηκε με την PSA Groupe με έδρα τη Γαλλία για να σχηματίσει τη Stellantis τον Ιανουάριο του 2021.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών