«Δεν θα υπάρξουν υποχρεωτικές απολύσεις - Η μείωση του ανθρώπινου δυναμικού θα γίνει με «κοινωνικά υπεύθυνο» τρόπο. Ένα εργοστάσιο θα πουληθεί και ένα θα μετατραπεί
Δεν θα γίνουν απολύσεις, ωστόσο θα υπάρξουν σημαντικές περικοπές στους μισθούς και 35 χιλιάδες «κοινωνικά υπεύθυνες» απολύσεις.
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα των μαραθώνιων διαπραγματεύσεων, που άρχισαν τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου - ο μεγαλύτερος γύρος διαπραγματεύσεων στην ιστορία της Volkswagen, ο οποίος κατέληξε μετά από 70 ώρες σε ξενοδοχείο στο Ανόβερο.
Αν μη τι άλλο, πρόκειται για το τελευταίο κεφάλαιο της πιο δραματικής διαμάχης, που άνοιξε τον Σεπτέμβριο η εταιρεία, με τον κίνδυνο να κλείσει έως και τρία εργοστάσια στη Γερμανία, κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στην 87χρονη ιστορία του ομίλου.
«Χριστουγεννιάτικο θαύμα»
Για την IG Metall, η συμφωνία είναι ένα «χριστουγεννιάτικο θαύμα», ακριβώς γιατί δεν θα υπάρξουν άμεσο κλείσιμο ιστότοπων, υποχρεωτικές απολύσεις ή περικοπές μισθών.
Ωστόσο, θα υπάρξουν σημαντικές μειώσεις στα μπόνους με αντάλλαγμα εγγύηση απασχόλησης μέχρι το τέλος του 2030.
Η παλιά συμφωνία, που όριζε αναστολή ομαδικών απολύσεων και είχε ανακληθεί μονομερώς από την εταιρεία, θα λήξει το 2029.
Όπως πρότεινε το σωματείο τον Νοέμβριο, η αύξηση μισθού 5% που οφειλόταν στους εργαζόμενους δεν θα μπει στους μισθούς τους, αλλά θα εισρεύσει σε ένα ταμείο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της εταιρείας.
Η εταιρεία είχε ζητήσει μείωση μισθών κατά 10%.
«Κανένα εργοστάσιο δεν θα κλείσει, κανείς δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους και η συμφωνία αμοιβής της εταιρείας μας θα είναι εγγυημένη μακροπρόθεσμα.
Με αυτή την τριπλή συμφωνία, καταλήξαμε σε μια σταθερή λύση εν μέσω δύσκολων οικονομικών συνθηκών» δήλωσε η πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων της IG Metall, Daniela Cavallo.
Η εταιρεία είπε ότι η συμφωνία περιλαμβάνει διατάξεις για μείωση περισσότερων από 35.000 θέσεων εργασίας με «κοινωνικά υπεύθυνο» τρόπο έως το 2030.
«Μετά από μακρές και έντονες διαπραγματεύσεις, η συμφωνία είναι ένα σημαντικό μήνυμα για τη μελλοντική ζωτικότητα της μάρκας Volkswagen» είπε o CEO του ομίλου Oliver Blume.
Αλλαγές
Ήδη την Πέμπτη φάνηκε ότι το κλείσιμο των εργοστασίων θα μπορούσε να αποφευχθεί.
Θα αναζητηθεί αγοραστής για αυτό στο Osnabrück.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, το εργοστάσιο θα μπορούσε να αναληφθεί από αμυντική εταιρεία ή εταιρεία ανακύκλωσης.
Για να παραμείνουν ανοιχτά όλα τα εργοστάσια, η δραστηριότητα μειώνεται σε πέντε εργοστάσια: Μια γραμμή συναρμολόγησης στο Zwickau θα κλείσει και στο μέλλον, μόνο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Q4-etron της Audi θα κατασκευαστεί σε αυτήν την τοποθεσία, το οποίο θα μετατραπεί σε μονάδα ανακύκλωσης αυτοκινήτων .
Το ηλεκτρικό VW ID.3 και το Cupra Born θα μεταφερθούν στο Wolfsburg, όπου θα παράγεται και το ηλεκτρικό Golf στο μέλλον.
Το ID.4 θα πάει στο Emden. Το σημερινό Golf θα μεταφερθεί από το Wolfsburg στο Μεξικό.
Η συμφωνία εκτονώνει τον κίνδυνο κλιμάκωσης από τα συνδικάτα, τα οποία είχαν υποσχεθεί πρωτοφανείς διαδηλώσεις εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία μέχρι τα Χριστούγεννα.
Πάνω από 100 χιλιάδες εργαζόμενοι συμμετείχαν στις προειδοποιητικές απεργίες της 9ης και της 16ης Δεκεμβρίου.
Η πολιτική μπορεί να αναπνεύσει ανακούφιση. Η κρίση της Volkswagen, έμβλημα της γενικής αδυναμίας της γερμανικής βιομηχανίας, είχε συμβάλει στη δυσκολία του συνασπισμού Semaforo, ο οποίος κατέρρευσε στις 6 Νοεμβρίου.
Εάν η διαμάχη είχε διαρκέσει τους επόμενους μήνες, σίγουρα θα είχε επηρεάσει την προεκλογική εκστρατεία.
Για τον γερμανό καγκελάριο Olaf Scholz, η Volkswagen και τα συνδικάτα βρήκαν μια «καλή και κοινωνικά αποδεκτή λύση, η οποία εγγυάται στη Volkswagen και στους εργαζομένους της ένα θετικό μέλλον».
Τις τελευταίες ημέρες, ο Scholz είχε δηλώσει ότι το κλείσιμο εργοστασίων «δεν θα ήταν σωστό, δεδομένου ότι οι κακές επιλογές των μάνατζερ συνέβαλαν στην κρίση».
www.bankingnews.gr
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα των μαραθώνιων διαπραγματεύσεων, που άρχισαν τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου - ο μεγαλύτερος γύρος διαπραγματεύσεων στην ιστορία της Volkswagen, ο οποίος κατέληξε μετά από 70 ώρες σε ξενοδοχείο στο Ανόβερο.
Αν μη τι άλλο, πρόκειται για το τελευταίο κεφάλαιο της πιο δραματικής διαμάχης, που άνοιξε τον Σεπτέμβριο η εταιρεία, με τον κίνδυνο να κλείσει έως και τρία εργοστάσια στη Γερμανία, κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στην 87χρονη ιστορία του ομίλου.
«Χριστουγεννιάτικο θαύμα»
Για την IG Metall, η συμφωνία είναι ένα «χριστουγεννιάτικο θαύμα», ακριβώς γιατί δεν θα υπάρξουν άμεσο κλείσιμο ιστότοπων, υποχρεωτικές απολύσεις ή περικοπές μισθών.
Ωστόσο, θα υπάρξουν σημαντικές μειώσεις στα μπόνους με αντάλλαγμα εγγύηση απασχόλησης μέχρι το τέλος του 2030.
Η παλιά συμφωνία, που όριζε αναστολή ομαδικών απολύσεων και είχε ανακληθεί μονομερώς από την εταιρεία, θα λήξει το 2029.
Όπως πρότεινε το σωματείο τον Νοέμβριο, η αύξηση μισθού 5% που οφειλόταν στους εργαζόμενους δεν θα μπει στους μισθούς τους, αλλά θα εισρεύσει σε ένα ταμείο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της εταιρείας.
Η εταιρεία είχε ζητήσει μείωση μισθών κατά 10%.
«Κανένα εργοστάσιο δεν θα κλείσει, κανείς δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους και η συμφωνία αμοιβής της εταιρείας μας θα είναι εγγυημένη μακροπρόθεσμα.
Με αυτή την τριπλή συμφωνία, καταλήξαμε σε μια σταθερή λύση εν μέσω δύσκολων οικονομικών συνθηκών» δήλωσε η πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων της IG Metall, Daniela Cavallo.
Η εταιρεία είπε ότι η συμφωνία περιλαμβάνει διατάξεις για μείωση περισσότερων από 35.000 θέσεων εργασίας με «κοινωνικά υπεύθυνο» τρόπο έως το 2030.
«Μετά από μακρές και έντονες διαπραγματεύσεις, η συμφωνία είναι ένα σημαντικό μήνυμα για τη μελλοντική ζωτικότητα της μάρκας Volkswagen» είπε o CEO του ομίλου Oliver Blume.
Αλλαγές
Ήδη την Πέμπτη φάνηκε ότι το κλείσιμο των εργοστασίων θα μπορούσε να αποφευχθεί.
Θα αναζητηθεί αγοραστής για αυτό στο Osnabrück.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, το εργοστάσιο θα μπορούσε να αναληφθεί από αμυντική εταιρεία ή εταιρεία ανακύκλωσης.
Για να παραμείνουν ανοιχτά όλα τα εργοστάσια, η δραστηριότητα μειώνεται σε πέντε εργοστάσια: Μια γραμμή συναρμολόγησης στο Zwickau θα κλείσει και στο μέλλον, μόνο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Q4-etron της Audi θα κατασκευαστεί σε αυτήν την τοποθεσία, το οποίο θα μετατραπεί σε μονάδα ανακύκλωσης αυτοκινήτων .
Το ηλεκτρικό VW ID.3 και το Cupra Born θα μεταφερθούν στο Wolfsburg, όπου θα παράγεται και το ηλεκτρικό Golf στο μέλλον.
Το ID.4 θα πάει στο Emden. Το σημερινό Golf θα μεταφερθεί από το Wolfsburg στο Μεξικό.
Η συμφωνία εκτονώνει τον κίνδυνο κλιμάκωσης από τα συνδικάτα, τα οποία είχαν υποσχεθεί πρωτοφανείς διαδηλώσεις εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία μέχρι τα Χριστούγεννα.
Πάνω από 100 χιλιάδες εργαζόμενοι συμμετείχαν στις προειδοποιητικές απεργίες της 9ης και της 16ης Δεκεμβρίου.
Η πολιτική μπορεί να αναπνεύσει ανακούφιση. Η κρίση της Volkswagen, έμβλημα της γενικής αδυναμίας της γερμανικής βιομηχανίας, είχε συμβάλει στη δυσκολία του συνασπισμού Semaforo, ο οποίος κατέρρευσε στις 6 Νοεμβρίου.
Εάν η διαμάχη είχε διαρκέσει τους επόμενους μήνες, σίγουρα θα είχε επηρεάσει την προεκλογική εκστρατεία.
Για τον γερμανό καγκελάριο Olaf Scholz, η Volkswagen και τα συνδικάτα βρήκαν μια «καλή και κοινωνικά αποδεκτή λύση, η οποία εγγυάται στη Volkswagen και στους εργαζομένους της ένα θετικό μέλλον».
Τις τελευταίες ημέρες, ο Scholz είχε δηλώσει ότι το κλείσιμο εργοστασίων «δεν θα ήταν σωστό, δεδομένου ότι οι κακές επιλογές των μάνατζερ συνέβαλαν στην κρίση».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών