Τελευταία Νέα
Chania
Απόψεις - Άρθρα

Αντιδράσεις ασφαλιστικών εταιριών για το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας - Φοβούνται αύξηση των τροχαίων

Αντιδράσεις ασφαλιστικών εταιριών για το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας - Φοβούνται αύξηση των τροχαίων
Το μπέρδεμα με τα πατίνια και τη νομιμοποίηση της σφήνας από τα δίκυκλα
Σχετικά Άρθρα
Τις ελλείψεις στο νέο Κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που τέθηκε υπό διαβούλευση με στόχο την αποφυγή οδικών ατυχημάτων παρατηρεί η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).
Με αφορμή την επισήμανση των ελλείψεων, το ΒΝ συνομίλησε με το Νομικό Τμήμα της ΕΑΕΕ για το νέο ορισμό οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του  νέου ν. 5113/2024. 
Που επικεντρώνονται οι επισημάνσεις -προτάσεις της ΕΑΕΕ.
Τι ανέφερε η ΕΑΕΕ στο ΒΝ για την κατηγορία ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων, που εδράζει τις ανησυχίες της για την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων.

Δεν έχει γίνει ο εντοπισμός και η καταγραφή των πατινιών που θα πρέπει να ασφαλιστούν, όλα τα πατίνια δεν ανήκουν στην ίδια κατηγορία

Οι προτάσεις επικεντρώνονται στην εναρμόνιση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. με τον νέο ορισμό του οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του νέου ν. 5113/2024. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΑΕΕ ανέδειξε την ασάφεια που έχει ανακύψει σχετικά με την ύπαρξη διάταξης και διαδικασίας του Κ.Ο.Κ. για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας σε συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων (με μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε 25 κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων 14 χιλιομέτρων ανά ώρα), τα οποία πρόσφατα με τον νέο ν. 5113/2024 (ΦΕΚ Α΄ 96) εντάχθηκαν στον ορισμό των οχημάτων που έχουν υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης, και ως εκ τούτου τα οχήματα αυτά θα πρέπει για να ασφαλισθούν να έχουν καταχωρηθεί και να φέρουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας.
Σε συνομιλία που είχε το ΒΝ με την ΕΑΕΕ αναφέρθηκε πολύ συγκεκριμένα ότι κατά βάση τα ποδήλατα ή τα πατίνια που διανύουν αποστάσεις με ταχύτητα μέχρι 6 χιλιόμετρα την ώρα. Ο νόμος τα αντιμετωπίζει ως πεζούς. Σχετικά με τα πατίνια ωστόσο υπάρχει Ευρωπαϊκή Νομοθεσία που υποχρεώνει την ασφάλιση τους όταν αυτά πηγαίνουν με πάνω από 14 χλμ την ώρα και έχουν βάρος άνω των 25 κιλών. Τα πατίνια αυτά που υποχρεούνται βάσει Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας να ασφαλιστούν στην Ελλάδα δεν έχουν εντοπιστεί και καταγραφεί.

Επιφυλάξεις για την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων

Περαιτέρω, η ΕΑΕΕ εξέφρασε τις επιφυλάξεις της ασφαλιστικής αγοράς σχετικά με την εφαρμογή στην πράξη της νέας ρύθμισης του υπό διαβούλευση Κ.Ο.Κ. που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις τη διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης.  Παρότι είναι κατανοητή η πρόθεση του Υπουργείου να θέσει κανόνες σε μια υφιστάμενη πρακτική, η εν λόγω ρύθμιση προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά με το σκεπτικό ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των δικαστικών διενέξεων σχετικά με την υπαιτιότητα.

Προτάσεις – ευθεία αξίωση του ασφαλισμένου

Προτείνει την αγνώριση με νομοθετική ρύθμιση της δυνατότητας απευθείας πρόσβασης των αστικώς υπευθύνων για την αποζημίωση τροχαίου ατυχήματος (όπως είναι η ασφαλιστική επιχείρηση) σε κάμερες της τροχαίας που είναι τοποθετημένες στην περιοχή του ατυχήματος, με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών επέλευσης του ατυχήματος και την επιτάχυνση της διαδικασίας αποζημίωσης των παθόντων.
Αποσαφηνίζοντας στην συζήτηση που είχε το ΒΝ με την ΕΑΕΕ γα την απευθείας πρόσβαση των αστικώς υπευθύνων, τονίστηκε η αποδοχή από το νόμο να επιτρέπει στον ζημιωθέντα να ασκεί ευθεία αξίωση ως προς την ασφαλιστική που ασφαλισμένου που προκάλεσε το ατύχημα.
Τέλος, η ΕΑΕΕ πρότεινε την τροποποίηση της παραγράφου 5 εδαφ. β του άρθρου 26 του Κ.Ο.Κ.. κατά τρόπον ώστε να προβλεφθεί στον Κ.Ο.Κ. ότι τα οχήματα που νόμιμα κινούνται σε πεζόδρομο οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα, όταν εισέρχονται σε οδό, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Τέλος τη λεκτική βελτίωση της παραγράφου 14 του άρθρου 32 του Κ.Ο.Κ.. σχετικά με τη φόρτωση οχημάτων προκειμένου να είναι σαφές το περιεχόμενο της διάταξης.

Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης

Chania