Τελευταία Νέα
Διεθνή

ΗΠΑ: Συνεχίζει να καταρρέει μετά τις εκλογές... η καταναλωτική εμπιστοσύνη

ΗΠΑ: Συνεχίζει να καταρρέει μετά τις εκλογές... η καταναλωτική εμπιστοσύνη
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ κινείται πλάγια μέσα σε ένα σχετικά σταθερό και στενό εύρος από το 2022. Ο Ιανουάριος δεν αποτέλεσε εξαίρεση…
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα μειώθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Αμερικανών, σύμφωνα με Conference Board.
Ειδικότερα, τον Ιανουάριο του 2025, υποχώρησε από το αναθεωρημένο προς τα πάνω επίπεδο των 109,5 (πώς ακριβώς «αναθεωρείς» την εμπιστοσύνη;) στο 104,1 (έναντι της πρόβλεψης για 105,7), με τις προσδοκίες και τις τρέχουσες συνθήκες να υποχωρούν και οι δύο (με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία).
Αυτό είναι το χαμηλότερο επίπεδο της καταναλωτικής εμπιστοσύνης εδώ και τέσσερις μήνες... παρά το γεγονός ότι οι περισσότερoι άλλοι δείκτες εμπιστοσύνης και διάθεσης για ρίσκο έχουν αυξηθεί από την εκλογή του Trump...
«Η καταναλωτική εμπιστοσύνη κινείται πλάγια μέσα σε ένα σχετικά σταθερό και στενό εύρος από το 2022. Ο Ιανουάριος δεν αποτέλεσε εξαίρεση.
Ο Δείκτης αποδυναμώθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, αλλά παρέμεινε μέσα σε αυτό το εύρος, έστω και στο χαμηλότερο μέρος του» δήλωσε η Dana M. Peterson, επικεφαλής οικονομολόγος του The Conference Board.
«Και τα πέντε συστατικά του Δείκτη επιδεινώθηκαν, αλλά οι αξιολογήσεις των καταναλωτών για την παρούσα κατάσταση σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση.
Οι απόψεις για τις τρέχουσες συνθήκες στην αγορά εργασίας μειώθηκαν για πρώτη φορά από τον Σεπτέμβριο, ενώ οι αξιολογήσεις των επιχειρηματικών συνθηκών εξασθένησαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.
Παράλληλα, οι καταναλωτές ήταν επίσης λιγότερο αισιόδοξοι για τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνθήκες και, σε μικρότερο βαθμό, για το εισόδημα.
Η επιστροφή της απαισιοδοξίας για τις μελλοντικές προοπτικές απασχόλησης που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο επιβεβαιώθηκε τον Ιανουάριο».
Ακόμα και στις πολιτείες που ευνοούν τον Trump, οι προσδοκίες φάνηκε να βυθίζονται - μετά από την άνοδο του Δεκεμβρίου...
Μετά από τρεις μήνες ανάκαμψης, οι συνθήκες στην αγορά εργασίας επιδεινώθηκαν τον Ιανουάριο...
Οι συνθήκες αγοράς για μεγάλα αντικείμενα, όπως αυτοκίνητα, σπίτια και συσκευές, εξασθένησαν.
Οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό και τα επιτόκια αυξήθηκαν, ενώ οι προσδοκίες για την αγορά μετοχών μειώθηκαν τον Ιανουάριο...
Παρ’ όλα αυτά, υπήρξαν θετικές νότες σε άλλες πτυχές της έρευνας.
Η Peterson πρόσθεσε ότι «οι απόψεις των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους ήταν πιο θετικές, και οι εξαμηνιαίες προσδοκίες για τα οικονομικά της οικογένειας έφτασαν σε νέο υψηλό επίπεδο για τη σειρά. Το ποσοστό των καταναλωτών που αναμένουν ύφεση τους επόμενους 12 μήνες παρέμεινε σταθερό κοντά στο χαμηλό της σειράς».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης