Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Μάχη μεγαλο-συμφερόντων… στις πλάτες 57 νεκρών στα Τέμπη - Η Hellenic Train απαντά στην «κωλοτούμπα» Μητσοτάκη

Μάχη μεγαλο-συμφερόντων… στις πλάτες 57 νεκρών στα Τέμπη - Η Hellenic Train απαντά στην «κωλοτούμπα» Μητσοτάκη
Η Hellenic Train απορρίπτει το ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη να μετέφερε εύφλεκτο υλικό
Σχετικά Άρθρα

Σε… μάχη μεγαλο-συμφερόντων έχει εξελιχθεί η διερεύνηση των αιτιών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Αν και στις 28 Φεβρουαρίου 2025 συμπληρώνονται δύο χρόνια, από τη μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών (εικόνες που έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου) και οι συγγενείς των θυμάτων (στην πλειοψηφία τους νεαρής ηλικίας) αναμένουν ακόμα να αποδοθεί Δικαιοσύνη, οι εμπλεκόμενες πλευρές έχουν επιδοθεί σε… μια μάχη για την προάσπιση  ιδίων συμφερόντων. Από τη μία πλευρά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εν μέσω κοινωνικής κατακραυγής (μετά και τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις της Κυριακής), αναγκάστηκε σε «κωλοτούμπα» αφήνοντας ανοιχτό στο ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία να μετέφερε παράνομο φορτίο (ενώ μέχρι πρότινος ήταν βέβαιος για το αντίθετο και έκανε λόγο για θεωρίες συνωμοσίας) και από την άλλη πλευρά είναι η Hellenic Train που απορρίπτει αυτό το σενάριο (σσ. εξέδωσε ανακοίνωση-απάντηση στις χθεσινές δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη), παρά το γεγονός ότι το πόρισμα του ΕΜΠ συγκλίνει περισσότερο με τα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων των οικογενειών και όχι με αυτά της Πυροσβεστικής, που επέμεναν ότι την ανάφλεξη προκάλεσαν τα έλαια σιλικόνης.
Και ενώ κάποιος θα μπορούσε να πει πως η Hellenic Train είναι μια ιδιωτική εταιρεία που πρώτο μέλημα της είναι να προασπίσει τα συμφέροντα, ο πρωθυπουργός τίνος τα συμφέροντα προασπίζει; Δεν εκλέχθηκε για να προασπίσει τα συμφέροντα των πολιτών; Και πως είναι δυνατόν ένας πρωθυπουργός να μην έχει εξακριβώσει αυτά που του μετέφερε μια ιδιωτική εταιρεία, πριν αρχίσει να μοιράζει διαβεβαιώσεις; Διότι κάποιος… κακεντρεχής θα μπορούσε να πει πως τα σενάρια είναι δύο: είτε γνώριζε τα περί παράνομου φορτίου και το απέκρυψε είτε δεν γνώριζε και εξαπατήθηκε σαν τον οποιοδήποτε. Μόνο που ο πρωθυπουργός μιας χώρας δεν είναι ο… οποιοσδήποτε. Κρατά στα χέρια του μια ολόκληρη χώρα. Μήπως δεν θα έπρεπε να μην εξαπατάται τόσο εύκολα ή τέλος πάντων να μην είναι τόσο… εύπιστος από τους ισχυρισμούς μιας εταιρείας που υπερασπίζεται να δικά της συμφέροντα;

Το πόρισμα των Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων

Για την ιστορία υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) στο πόρισμα που κατάθεσε στον ανακριτή ανέφερε πως «τα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών απορρίπτονται κατηγορηματικά ως η πρωτογενής αιτία της αρχικής ανάφλεξης» και μιλούσε για «ανάφλεξη άγνωστης καύσιμης ύλης» η οποία τροφοδότησε το φαινόμενο διάρκειας 6-7 δευτερολέπτων που έχει καταγραφεί από τις κάμερες.
Ως προς την ταυτοποίηση της άγνωστης καύσιμης ύλης, οι πραγματογνώμονες της ΕΔΑΠΟ ανέφεραν πως υπάρχουν ενδείξεις οι οποίες αξιολογούνται. «Είναι βέβαιο, όμως, ότι κάποιες από τις ενδείξεις θα μπορούσαν να είχαν μετατραπεί σε αποδείξεις εάν είχε κινηθεί ταχύτερα η ανακριτική διαδικασία και αν είχαν γίνει πιο εύστοχες ανακριτικές πράξεις τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου 2023».

Ο Μητσοτάκης έβγαλε τον… Μητσοτάκη από το κάδρο των ευθυνών

Κατά την χθεσινή τηλεοπτική του συνέντευξη στον Alpha, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έβγαλε τον εαυτό του από το κάδρο των ευθυνών, επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις περί προσπάθειας «συγκάλυψης». Το αν το κατάφερε θα το δείξει η ιστορία…
Σε αυτή του την προσπάθεια λοιπόν, ο πρωθυπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία να μετέφερε εύφλεκτο υλικό. Κι αυτό σε αντίθεση με τις αρχικές του διαβεβαιώσεις.
Υπενθυμίζεται ότι λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα, ο πρωθυπουργός σε συνέντευξη στον Alpha και στον Σταύρο Θεοδωράκη, ερωτηθείς εάν «είχε σχέση η μεγάλη πυρκαγιά με τα υλικά που μετέφερε το τρένο;», ήταν κατηγορηματικός: «Καμία. Το γνωρίζουμε αυτό πια με βεβαιότητα. Γνωρίζουμε ακριβώς τι μετέφερε το εμπορικό τρένο. Δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο. Η σύγκρουση ήταν τόσο βίαιη και τόσο σφοδρή που προκάλεσε, αυτό μας λένε οι ειδικοί, μία πρώτη ανάφλεξη και προφανώς στη συνέχεια υπήρχαν εύφλεκτα υλικά -λάδια- τα οποία πήρανε φωτιά όταν έγινε η σύγκρουση. Άρα, σε αυτό θέλω να το απαντήσω κατηγορηματικά γιατί ξέρετε -όχι μόνο στη χώρα μας- πια παντού ευδοκιμούν οι θεωρίες συνωμοσίες. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στην εμπορική αμαξοστοιχία».
Ακόμα και μετά το πόρισμα του ΕΜΠ, ο πρωθυπουργός αρνήθηκε να αναγνωρίσει το λάθος του... «Δεν έκανα λάθος μετέφερα τις πληροφορίες που είχα τότε. Δεν προκατέλαβα την ΔικαιοσύνηΕφόσον προκύψει ότι υπήρχε επικίνδυνο υλικό στην αμαξοστοιχία η Hellenic train θα πρέπει να λογοδοτήσει ποινικά και πολιτικά γιατί διαβεβαίωνε όχι μόνο εμένα αλλά και το ελληνικό κοινοβούλιο» δήλωσε χθες.
Αλλά, ο κ. Μητσοτάκης δεν ανέλαβε καμία ευθύνη για το μπάζωμα, αλλά ούτε και για την Εξεταστική Επιτροπή που ολοκληρώθηκε άρον άρον, χωρίς ουσιώδεις καταθέσεις.

Η απάντηση της Hellenic Train στον Μητσοτάκη

Στον απόηχο, λοιπόν, της χθεσινής συνέντευξης του πρωθυπουργού, η Hellenic Train με σημερινή της ανακοίνωση δηλώνει πως έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα.
Πιο αναλυτικά, η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής: «Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:

  • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο - 7ο βαγόνι)
  • Μπύρες (8ο - 9ο βαγόνι)
  • Σύρματα από σίδηρο (10ο - 11ο βαγόνι)
  • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο - 13ο βαγόνι)

Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.
Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης