
Ειρωνεύεται τους πάντες και προκαλεί ακόμα και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ο Γιάννος Κοντόπουλος
Το BankingNews είχε αποκαλύψει την επιστολή των φορέων (δείτε εδώ το δημοσίευμα) αλλά από την απάντηση προκύπτει ότι επιστολή είχε στείλει και το Συνεγγυητικό Κεφάλαιο (και μάλιστα κατά πληροφορίες σε αυστηρό τόνο) στο οποίο Προεδρεύει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, στην οποία επίσης με έμμεσο τρόπο κουνά το δάχτυλο.
Το εντυπωσιακό βέβαια είναι ότι κουνά το δάχτυλο στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αφού η Πρόεδρος κα Βασιλική Λαζαράκου έχει θάψει δύο υποθέσεις παραβάσεων της ΕΧΑΕ με εισήγηση των υπηρεσιών για επιβολή ποινής.
Η απάντηση
Στην επιστολή απάντηση προς τους φορείς και το Συνεγγυητικό (προφανώς για μην κουραστεί βάζοντας έστω και δύο υπογραφές) και την οποία διαβαθμίζει ο ίδιος ως εμπιστευτική (από που κι ως που άλλωστε) ο κ. Κοντόπουλος ειρωνεύεται το σύνολο της αγοράς.
Χαρακτηριστικά αναφέρει «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που, όπως μας πληροφορείτε, το σύνολο της αγοράς έχει «αγκαλιάσει» την Υπηρεσία αυτή» ενώ είναι γνωστό πως η ίδια η ΕΧΑΕ γνωρίζει την έκταση της χρήσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Και το «τερματίζει» λέγοντας ότι η αύξηση είναι της τάξεως των 17.000 ευρώ και είναι μικρή.
Προφανώς τα 550.000 ευρώ το χρόνο που παίρνει αμοιβή τον κάνουν να θεωρεί λίγα τα 17.000 ευρώ, όπως αυτός βέβαια τα υπολογίζει. Όμως αυτά συμβαίνουν ότι η αγορά δέχεται αμάσητο ως επικεφαλής της ΕΧΑΕ τον κ. Κοντόπουλο επειδή το ζήτησε και το επέβαλε ο φίλος του πρώην οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού κ. Αλέξης Πατέλης.
Η παρακμή
Το όλο σκηνικό που διαμορφώνεται έρχεται να καταδείξει ότι η κατάσταση στην χρηματιστηριακή αγορά είναι παρακμιακή όταν φτάνει ο επικεφαλής της ΕΧΑΕ να λοιδορεί τους πάντες ή για την ακρίβεια αυτούς που διαμορφώνουν τις συνθήκες ώστε να έχει έσοδα η «γκανιότα» της ΕΧΑΕ. Και χρησιμοποιούμε την έννοια γκανιότα καθώς ο επικεφαλής της ΕΧΑΕ συμπεριφέρεται ως γκρουπιέρης που στο τέλος της ημέρας κερδίζει.
Και από ότι φαίνεται δεν καίγεται και καθόλου για τη διαφάνεια της αγοράς καθώς με τις πρακτικές που ακολουθεί η υπηρεσία θα χρησιμοποιείται από όλο και λιγότερους και θα έχουμε φαινόμενα όπως η Capital Χρηματιστηριακή ή και άλλες χρηματιστηριακές που έβαλαν λουκέτο και οι επενδυτές απλά δεν ήξεραν τι τους συνέβαινε.
Ποιος CSDR;
Σημειώνεται ότι ο κ. Κοντόπουλος αναφέρεται και στον Κανονισμό CSDR για τη λειτουργία του Αποθετηρίου αλλά το ερώτημα είναι κατά πόσο τον εφαρμόζει.
Για παράδειγμα ο Κανονισμός προβλέπει ότι «Το Κεντρικό Αποθετήριο Τίτλων» δύναται να χρεώσει εύλογη εμπορική αμοιβή για την παροχή των υπηρεσιών του στους εκδότες βάσει απολογιστικής τιμολόγησης («cost-plus»), εκτός εάν συμφωνηθεί διαφορετικά και από τις δύο πλευρές».
Τι συμβαίνει άραγε με τη συγκεκριμένη χρέωση και τι έχει συμφωνηθεί αν έχει συμφωνηθεί;
Ολόκληρη η απάντηση Κοντόπουλου
«Σας ευχαριστούμε για την επιστολή και το ενδιαφέρον σας σχετικά με τη υπηρεσία AXlAsms-email (εφεξής « Υπηρεσία»), την οποία η εταιρεία μας έχει αναπτύξει, συντηρεί και παρέχει προς τους Συμμετέχοντες της ATHEXCSD, για την αποτελεσματική κάλυψη αναγκών και υποχρεώσεών τους ως Μέλη του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών (εφεξής «Συνεγγυητικό») σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Η εταιρεία μας, ως πάροχος της Υπηρεσίας, παρέχει στους επενδυτές-πελάτες των Συμμετεχόντων μελών του Συνεγγυητικού που εγγράφονται στην Υπηρεσία, έναν αξιόπιστο και ανεξάρτητο μηχανισμό άμεσης πληροφόρησής τους για τα στοιχεία εγγραφής τους στην Υπηρεσία, τις μεταβολές στοιχείων της Μερίδας και του Λογαριασμού Αξιογράφων τους στο Σύστημα Άυλων Τίτλων (Σ.Α.Τ.), καθώς και τις μεταβολές του χαρτοφυλακίου αξιογράφων τους στο Σ.Α.Τ.
Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που, όπως μας πληροφορείτε, το σύνολο της αγοράς έχει «αγκαλιάσει» την Υπηρεσία αυτή και, στο πλαίσιο σχετικής διαβούλευσης, έχετε προτείνει στο Συνεγγυητικό την παροχή πρόσθετων κινήτρων στα μέλη του που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω της εκτενέστερης χρήσης της Υπηρεσίας. Σε ακριβώς αυτές τις πρόσθετες ανάγκες και σχετικά ζητήματα -όπως αυτά τέθηκαν υπόψη μας από Συμμετέχοντες ήδη από τον Ιούλιο 2024- ανταποκριθήκαμε ταχύτατα και με σκοπό τη διευκόλυνση των πελατών της Υπηρεσίας ως εξής:
1. Τροποποιήσαμε κατάλληλα το κανονιστικό πλαίσιο (Αποφάσεις 4, 14 και 16 ΔΣ ATHEXCSD) και από τις 2311212024 λειτουργεί η νέα, βελτιωμένη έκδοση της Υπηρεσίας, η οποία διευκολύνει σημαντικά την εγγραφή εξυπηρετούμενων δικαιούχων πελατών των Συμμετεχόντων-μελών του Συνεγγυητικού σε αυτήν, αποκλειστικά και μόνο μέσω της Μερίδας και του Λογαριασμού Αξιογράφων των δικαιούχων στο Σ.Α.Τ. χωρίς να απαιτείται πρόσθετη καταχώριση προσωπικών δεδομένων των δικαιούχων πελατών. Έτσι, με τη βελτίωση αυτή, γίνεται χρήση αποκλειστικά και μόνο των ήδη καταχωρισμένων στοιχείων των δικαιούχων πελατών των Συμμετεχόντων στη Μερίδα και στον Λογαριασμό Αξιογράφων τους στο Σ.Α.Τ., σύμφωνα με τα εκάστοτε επικαιροποιημένα στοιχεία τους στα βιβλία των Συμμετεχόντων, και δεν απαιτείται πλέον η καταχώριση της διεύθυνσης email και του αριθμού κινητού τηλεφώνου στην εφαρμογή της Υπηρεσίας, που προϋποθέτει τη ρητή συναίνεση των δικαιούχων πελατών προς τους Συμμετέχοντες.
2. Επιπλέον, σύμφωνα και με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο του Συνεγγυητικού, ο χρονισμός αποστολής των ειδοποιήσεων της Υπηρεσίας (μέσω email και/ή SMS) απευθείας στους εγγεγραμμένους πελάτες των Συμμετεχόντων, για μεταβολές των στοιχείων της Μερίδας και του Λογαριασμού Αξιογράφων τους και για μεταβολές στο χαρτοφυλάκιό τους στο Σ.Α.Τ., ορίζεται «το αργότερο εντός της επόμενης ημέρας» από τη μεταβολή των στοιχείων ή από το πέρας του διακανονισμού των συναλλαγών τους, αντίστοιχα.
Τα παραπάνω συνιστούν απόδειξη της ισχυρής δέσμευσής μας για την ανάπτυξη και τη συνεχή βελτίωση της Υπηρεσίας, συμβάλλοντας και μέσω αυτής στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, υπό τον ρόλο που αναλογεί στον Όμιλο Χρηματιστηρίου Αθηνών και ειδικότερα στην ATHEXCSD ως πάροχος της Υπηρεσίας, σύμφωνα με τον Κανονισμό CSDR και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο του Συνεγγυητικού.
Αναφορικά με το ζήτημα της πολιτικής χρεώσεων της Υπηρεσίας μας, στην οποία και εστιάζει η επιστολή σας, κατανοούμε τις ανησυχίες που εκφράζετε, ωστόσο θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω σημεία, τα οποία άλλωστε είχαμε την ευκαιρία να αναλύσουμε πρόσφατα σε εκπροσώπους σας κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησής μας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24/0112025:
• Οι προσαρμογές στις χρεώσεις της Υπηρεσίας που ισχύουν από 1/1/2025 επιφέρουν μικρή ετήσια αύξηση κόστους για το σύνολο των Συμμετεχόντων που την χρησιμοποιούν.
Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία χρήσης της Υπηρεσίας το 2024, η εν λόγω ετήσια αύξηση κόστους ανέρχεται συνολικά για όλους τους Συμμετέχοντες στην Υπηρεσία (19 τον αριθμό σήμερα) στο ποσό των €17.000 περίπου, εκ των οποίων €5.500 περίπου αφορούν αύξηση επί των σταθερών χρεώσεων ανάλογα με τον αριθμό εγγεγραμμένων δικαιούχων ανά Συμμετέχοντα, και €11.5ΟΟ περίπου αφορούν αύξηση επί των μεταβλητών χρεώσεων για την αποστολή ειδοποιήσεων μέσω μηνυμάτων email/SMS απευθείας στους εγγεγραμμένους δικαιούχους πελάτες των Συμμετεχόντων.
Η μικρή αυτή αύξηση κρίθηκε αναγκαία σύμφωνα με το επιχειρηματικό μας πλάνο, προκειμένου να καλύψει τόσο το κόστος της ανάπτυξης, συντήρησης και συνεχούς λειτουργίας της Υπηρεσίας, όσο και τις αυξήσεις των σχετικών παρόχων/προμηθευτών μας.
Σημειώνεται δε ότι, τις σημαντικές αυξήσεις των παρόχων μας για το διάστημα του 2024 η εταιρεία μας επέλεξε να τις απορροφήσει πλήρως - προς όφελος των Συμμετεχόντων - μέχρι την έναρξη λειτουργίας της νέας, βελτιωμένης έκδοσης της Υπηρεσίας που πραγματοποιήθηκε τελικά στις 23/12/2024.
• Σε κάθε περίπτωση, επιδιώκουμε τη συνεχή αναβάθμιση της Υπηρεσίας, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των χρηστών, λαμβάνοντας υπόψη μας και τις προτάσεις των Συμμετεχόντων μελών του Συνεγγυητικού.
Ειδικότερα σε σχέση με αυτό, τα αρμόδια στελέχη μας βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία με τους Συμμετέχοντες, για τη βελτίωση του περιεχομένου των μηνυμάτων που αποστέλλονται απευθείας στους εγγεγραμμένους επενδυτές-πελάτες τους, ώστε τα τελευταία να γίνουν περισσότερο χρηστικά, Ιδίως στην περίπτωση μηνυμάτων τύπου SMS, όπου υπάρχει ο τεχνικός περιορισμός των 160 χαρακτήρων ανά μήνυμα.
Σύντομα δε, θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε συγκεκριμένες προτάσεις για τις βελτιώσεις που μπορούν να υλοποιηθούν, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τη λειτουργικότητα της Υπηρεσίας.
Παραμένουμε πάντα στη διάθεσή σας για κάθε συμπληρωματική πληροφορία ή διευκρίνιση σχετικά με τα παραπάνω, καθώς και για περαιτέρω συνεργασία και διάλογο με στόχο την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των αναγκών των Συμμετεχόντων-μελών του Συνεγγυητικού, αλλά και ευρύτερα της αγοράς μας».
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ
1693.61
1.33% (22.26)
Σύμβολο
ΓΔ
Συν.Όγκος
45,569,010
Τζίρος
224,948,927
Υψηλό ημέρας
1693.83
Χαμηλό ημέρας
1671.64
Άνοιγμα ημέρας
1672.01
Προηγούμενο κλείσιμο
1671.35
Τελευταία Ενημέρωση 14/03/2025 17:19:31
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ- ΧΑ Α.Ε. ΣΥΜ/ΧΩΝ
5.37
2.29% (0.12)
Σύμβολο
ΕΧΑΕ
Συν.Όγκος
292,256
Τζίρος
1,557,085
Υψηλό ημέρας
5.39
Χαμηλό ημέρας
5.25
Άνοιγμα ημέρας
5.25
Προηγούμενο κλείσιμο
5.25
Τελευταία Ενημέρωση 14/03/2025 17:16:40
Σχόλια αναγνωστών