Τελευταία Νέα
Διεθνή

H Κίνα θέλει να ελέγξει τη συμφωνία της BlackRock για τη εξαγορά των λιμανιών στη διώρυγα του Παναμά

H Κίνα θέλει να ελέγξει τη συμφωνία της BlackRock για τη εξαγορά των λιμανιών στη διώρυγα του Παναμά
Δεν είναι σαφές αν οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές θα εξετάσουν ολόκληρη τη συμφωνία ή αν θα περιορίσουν την εστίασή τους στα λιμάνια του Παναμά
Η κινεζική ρυθμιστική αρχή για θέματα ανταγωνισμού δήλωσε ότι θα εξετάσει την πώληση δύο λιμανιών στη Διώρυγα του Παναμά από την εταιρεία CK Hutchison του Χονγκ Κονγκ σε κοινοπραξία υπό την ηγεσία της BlackRock, αυξάνοντας την αβεβαιότητα γύρω από τη γεωπολιτικά ευαίσθητη συμφωνία, σημειώνουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times το Σάββατο 29 Μαρτίου 2025.
Η προγραμματισμένη πώληση αποτελεί μέρος μιας συμφωνίας ύψους 22,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 43 λιμάνια σε όλο τον κόσμο, γεγονός που έχει προκαλέσει επικρίσεις από την Κίνα, με την CK Hutchison να έχει ήδη προειδοποιηθεί να «το ξανασκεφτεί» πριν πουλήσει σε ένα consortium που περιλαμβάνει τις αμερικανικές επενδυτικές εταιρείες BlackRock και Global Infrastructure Partners.
Η Κρατική Διοίκηση για τη Ρύθμιση της Αγοράς της Κίνας (SAMR) δημοσίευσε σχόλια στην ιστοσελίδα της την Παρασκευή (28/3), δηλώνοντας ότι είναι ενήμερη για τη συμφωνία και ότι «θα την εξετάσει βάσει του νόμου για την προστασία του θεμιτού ανταγωνισμού στην αγορά και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος».
Στιγμιότυπο_οθόνης_2025-03-29_203036.png
Μια γεωπολιτικά «δύσκολη» συμφωνία

Τα δύο λιμάνια του Παναμά αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό της συνολικής αξίας της συμφωνίας, η οποία περιλαμβάνει λιμάνια στην Ευρώπη, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Ωστόσο, η SAMR συγκέντρωνε πληροφορίες και προετοιμαζόταν να ξεκινήσει την έρευνα από την περασμένη εβδομάδα, ανέφερε άλλο άτομο με γνώση των δραστηριοτήτων της ρυθμιστικής αρχής.
Ο οργανισμός αξιολογούσε εάν η πώληση θα παραβίαζε τους κανονισμούς ή θα περιόριζε τον ανταγωνισμό στις αγορές εγχώριας ναυτιλίας και διεθνούς εμπορίου φορτίων της Κίνας, πρόσθεσε η πηγή.
Η CK Hutchison, η οποία ελέγχεται από τον πλουσιότερο άνθρωπο του Χονγκ Κονγκ, Li Ka-shing και την οικογένειά του, βρίσκεται όλο και περισσότερο παγιδευμένη μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον σχετικά με τα λιμάνια του Παναμά, αφότου ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump παραπονέθηκε για την κινεζική επιρροή στη διώρυγα και δήλωσε ότι οι ΗΠΑ θα την «πάρουν πίσω».
Είναι ασυνήθιστο μια κινεζική κρατική υπηρεσία να εξετάζει συμφωνία που αφορά εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ.
Η μητρική εταιρεία της CK Hutchison είναι εγγεγραμμένη στα Νησιά Κέιμαν και τα λιμάνια του ομίλου στην Κίνα εξαιρούνται από την πώληση.
Η CK Hutchison βρίσκεται επίσης υπό έλεγχο και στον Παναμά, όπου ολοκληρώνεται ένας έλεγχος σχετικά με τις δύο παραχωρήσεις λιμανιών της εταιρείας στον Παναμά τις επόμενες ημέρες.
Ο έλεγχος εξετάζει εάν η CK Hutchison έχει συμμορφωθεί με τους όρους της 25ετούς παραχώρησης λιμανιών, η οποία υπογράφηκε αρχικά το 1997 και στη συνέχεια επεκτάθηκε για άλλα 25 χρόνια το 2021.
Η παραχώρηση εξετάζεται στον Παναμά λόγω των σχετικά χαμηλών εσόδων που έχει αποφέρει στο κράτος.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης