
Η πρόοδος στα πλοία Ivan Rogov και στο αδελφό τους σκάφος Mitrofan Moskalenko αποτελεί το πλέον φιλόδοξο πρόγραμμα ναυπήγησης επιφανείας εδώ και σχεδόν 35 χρόνια
Δορυφορικές εικόνες από το ναυπηγείο Zaliv στη Χερσόνησο της Κριμαίας καταδεικνύουν ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η ναυπήγηση του πρώτου μετασοβιετικού αεροπλανοφόρου του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού — συγκεκριμένα του πρώτου από τα δύο αμφίβια επιθετικά πλοία κλάσης Project 23900 Ivan Rogov, των οποίων η τρόπιδα τοποθετήθηκε το 2020.
Οι νέες εικόνες δείχνουν σημαντική πρόοδο, ιδίως ως προς την κατασκευή του «υπογαστρίου» του πλοίου τα τελευταία δύο χρόνια, με τις κυριότερες ελλείψεις να εντοπίζονται στην απουσία καταστρώματος πτήσεων και υπερκατασκευής (island).

Με εκτιμώμενο εκτόπισμα που θα φτάνει τους 40.000 τόνους πλήρως εξοπλισμένο, το Ivan Rogov Class θα έχει συγκρίσιμο μέγεθος με τα αεροπλανοφόρα κλάσης America του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ ή το γαλλικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο Charles De Gaulle.
Δεδομένου ότι από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή ούτε καν αντιτορπιλικών ή καταδρομικών για το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό, η πρόοδος στα πλοία Ivan Rogov και στο αδελφό τους σκάφος Mitrofan Moskalenko αποτελεί το πλέον φιλόδοξο πρόγραμμα ναυπήγησης επιφανείας εδώ και σχεδόν 35 χρόνια.
Τι μαρτυρά η πρόοδος των εργασιών του Ivan Rogov
Ευρέως έχει διατυπωθεί η άποψη ότι τα πλοία κλάσης Ivan Rogov δεν προορίζονται αποκλειστικά για χρήση ως ελικοπτεροφόρα ή αμφίβια επιθετικά σκάφη.
Όπως και το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, έτσι και το ρωσικό φαίνεται να σχεδιάζει την ανάπτυξη μαχητικών με δυνατότητα κάθετης προσγείωσης, ώστε να διαθέτει πτέρυγα σταθερών πτερύγων στα νέα του πλοία.
Αρμόδιοι αξιωματούχοι έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι ένα τέτοιο μαχητικό βρίσκεται υπό ανάπτυξη, αν και παραμένει ασαφές εάν θα φέρει χαρακτηριστικά τέταρτης ή πέμπτης γενιάς, καθώς και αν πρόκειται να αναπτυχθεί σε συνεργασία με άλλη χώρα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η Σοβιετική Ένωση θεωρείτο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των αεροσκαφών κάθετης προσγείωσης, με προγράμματα όπως το Yak-41 και το Yak-43 — με το πρώτο να φτάνει σε προχωρημένο στάδιο πρωτοτύπου — αν και η εργασία σε αυτά διακόπηκε μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ.
Η ανάπτυξη ικανότητας μαχητικών για τα δύο νέα αεροπλανοφόρα θα μπορούσε να επιτρέψει στη Ρωσία να αποσύρει το υπάρχον αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov, του οποίου η συνέχιση λειτουργίας βρίσκεται υπό αξιολόγηση από τη Δούμα, εξαιτίας των δυσκολιών συντήρησής του από τα ναυπηγεία.

Μία άλλη πιθανότητα είναι ότι τα δύο νέα αεροπλανοφόρα θα επιχειρούν παράλληλα με το Admiral Kuznetsov, κάτι που παραμένει εφικτό λόγω των σημαντικών επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί για την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό του.
Σε αυτό το ενδεχόμενο, το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό θα διαθέτει στόλο τριών αεροπλανοφόρων μάχης.
Το σχέδιο επιστροφής του Admiral Kuznetsov

Ήδη, από το 2024 είχε προγραμματιστεί, αναμένεται να επιστρέψουν στο ρωσικό στόλο τόσο το αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov όσο το πυρηνοκίνητο καταδρομικό Admiral Nakhimov.
Σύμφωνα με τον Vladimir Korolev, αναπληρωτή επικεφαλής της στρατιωτικής ναυπηγικής εταιρείας United Shipbuilding Corporation, τα δύο αυτά πολεμικά σκάφη επρόκειτο να παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό της Ρωσίας το 2024, αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες επισκευές και εκσυγχρονισμός.
«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αλλαγές στις προθεσμίες για την παράδοση αυτών των πλοίων στον στόλο.
Οι προθεσμίες παραμένουν οι ίδιες» υποστήριξε ο Korolev, ωστοο η πραγματικότητα φαίνεται να τον διαψεύδει.
Σε κάθε περίπτωση κι ανεξάρτητα από την επιστροφή του Admiral Kuznetsov στο ρωσικό στόλο, η Μόσχα φαίνεται αποφασισμένη να κυριαρχήσει ξανά στους Ωκεανούς με τα αεροπλανοφόρα της
Υπερδύναμη... θαλάσσης - αέρος η Ρωσία
Η Ρωσία έχει χρήματα σε υποβρύχια, αντιτορπιλικά, φρεγάτες και καταδρομικά, τα οποία συνέβαλαν στο να γίνει η χώρα μια τρομερή ναυτική δύναμη.
Παράλληα, η Μόσχα έχει τον πιο διαφοροποιημένο στόλο υποβρυχίων στον κόσμο.
Ως κρίσιμο συστατικό της στρατηγικής της αποτροπής, πιστεύει ότι ορισμένα από αυτά τα υποβρύχια είναι ικανά να εκτοξεύουν βαλλιστικούς πυραύλους με πυρηνικές κεφαλές.
Ο πρώην αναπληρωτής αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του Ρωσικού Ναυτικού αποκάλυψε σχέδια νωρίτερα αυτό το έτος για την ανάπτυξη μιας ναυτικής παραλλαγής του μαχητικού αεροσκάφους Su-57 για μελλοντικές επιχειρήσεις αερομεταφορέων.
Η Ρωσία έχει αναπτύξει μερικά αεριωθούμενα αεροσκάφη με δυνατότητα μεταφοράς, αλλά η αποτελεσματικότητά τους έχει αποδειχθεί περιορισμένη.
Το Yak-38, για παράδειγμα, εισήχθη στα μέσα της δεκαετίας του 1970 ως το πρώτο αεροσκάφος μεταφοράς για τα αεροπλάνα της κατηγορίας Κιέβου.
Η αποκάλυψη των σχεδίων της Ρωσίας συμπίπτει με την ανάπτυξη από την Κίνα του μαχητικού stealth J-35, μιας παραλλαγής του FC-31 που βασίζεται σε αερομεταφορέα, ειδικά σχεδιασμένη για επιχειρήσεις σε κινεζικά αεροπλανοφόρα.
www.bankingnews.gr
Οι νέες εικόνες δείχνουν σημαντική πρόοδο, ιδίως ως προς την κατασκευή του «υπογαστρίου» του πλοίου τα τελευταία δύο χρόνια, με τις κυριότερες ελλείψεις να εντοπίζονται στην απουσία καταστρώματος πτήσεων και υπερκατασκευής (island).

Με εκτιμώμενο εκτόπισμα που θα φτάνει τους 40.000 τόνους πλήρως εξοπλισμένο, το Ivan Rogov Class θα έχει συγκρίσιμο μέγεθος με τα αεροπλανοφόρα κλάσης America του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ ή το γαλλικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο Charles De Gaulle.
Δεδομένου ότι από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή ούτε καν αντιτορπιλικών ή καταδρομικών για το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό, η πρόοδος στα πλοία Ivan Rogov και στο αδελφό τους σκάφος Mitrofan Moskalenko αποτελεί το πλέον φιλόδοξο πρόγραμμα ναυπήγησης επιφανείας εδώ και σχεδόν 35 χρόνια.
Τι μαρτυρά η πρόοδος των εργασιών του Ivan Rogov
Ευρέως έχει διατυπωθεί η άποψη ότι τα πλοία κλάσης Ivan Rogov δεν προορίζονται αποκλειστικά για χρήση ως ελικοπτεροφόρα ή αμφίβια επιθετικά σκάφη.
Όπως και το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, έτσι και το ρωσικό φαίνεται να σχεδιάζει την ανάπτυξη μαχητικών με δυνατότητα κάθετης προσγείωσης, ώστε να διαθέτει πτέρυγα σταθερών πτερύγων στα νέα του πλοία.
Αρμόδιοι αξιωματούχοι έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι ένα τέτοιο μαχητικό βρίσκεται υπό ανάπτυξη, αν και παραμένει ασαφές εάν θα φέρει χαρακτηριστικά τέταρτης ή πέμπτης γενιάς, καθώς και αν πρόκειται να αναπτυχθεί σε συνεργασία με άλλη χώρα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η Σοβιετική Ένωση θεωρείτο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των αεροσκαφών κάθετης προσγείωσης, με προγράμματα όπως το Yak-41 και το Yak-43 — με το πρώτο να φτάνει σε προχωρημένο στάδιο πρωτοτύπου — αν και η εργασία σε αυτά διακόπηκε μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ.
Η ανάπτυξη ικανότητας μαχητικών για τα δύο νέα αεροπλανοφόρα θα μπορούσε να επιτρέψει στη Ρωσία να αποσύρει το υπάρχον αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov, του οποίου η συνέχιση λειτουργίας βρίσκεται υπό αξιολόγηση από τη Δούμα, εξαιτίας των δυσκολιών συντήρησής του από τα ναυπηγεία.
Μία άλλη πιθανότητα είναι ότι τα δύο νέα αεροπλανοφόρα θα επιχειρούν παράλληλα με το Admiral Kuznetsov, κάτι που παραμένει εφικτό λόγω των σημαντικών επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί για την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό του.
Σε αυτό το ενδεχόμενο, το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό θα διαθέτει στόλο τριών αεροπλανοφόρων μάχης.
Το σχέδιο επιστροφής του Admiral Kuznetsov

Ήδη, από το 2024 είχε προγραμματιστεί, αναμένεται να επιστρέψουν στο ρωσικό στόλο τόσο το αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov όσο το πυρηνοκίνητο καταδρομικό Admiral Nakhimov.
Σύμφωνα με τον Vladimir Korolev, αναπληρωτή επικεφαλής της στρατιωτικής ναυπηγικής εταιρείας United Shipbuilding Corporation, τα δύο αυτά πολεμικά σκάφη επρόκειτο να παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό της Ρωσίας το 2024, αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες επισκευές και εκσυγχρονισμός.
«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αλλαγές στις προθεσμίες για την παράδοση αυτών των πλοίων στον στόλο.
Οι προθεσμίες παραμένουν οι ίδιες» υποστήριξε ο Korolev, ωστοο η πραγματικότητα φαίνεται να τον διαψεύδει.
Σε κάθε περίπτωση κι ανεξάρτητα από την επιστροφή του Admiral Kuznetsov στο ρωσικό στόλο, η Μόσχα φαίνεται αποφασισμένη να κυριαρχήσει ξανά στους Ωκεανούς με τα αεροπλανοφόρα της
Υπερδύναμη... θαλάσσης - αέρος η Ρωσία
Η Ρωσία έχει χρήματα σε υποβρύχια, αντιτορπιλικά, φρεγάτες και καταδρομικά, τα οποία συνέβαλαν στο να γίνει η χώρα μια τρομερή ναυτική δύναμη.
Παράλληα, η Μόσχα έχει τον πιο διαφοροποιημένο στόλο υποβρυχίων στον κόσμο.
Ως κρίσιμο συστατικό της στρατηγικής της αποτροπής, πιστεύει ότι ορισμένα από αυτά τα υποβρύχια είναι ικανά να εκτοξεύουν βαλλιστικούς πυραύλους με πυρηνικές κεφαλές.
Ο πρώην αναπληρωτής αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του Ρωσικού Ναυτικού αποκάλυψε σχέδια νωρίτερα αυτό το έτος για την ανάπτυξη μιας ναυτικής παραλλαγής του μαχητικού αεροσκάφους Su-57 για μελλοντικές επιχειρήσεις αερομεταφορέων.
Η Ρωσία έχει αναπτύξει μερικά αεριωθούμενα αεροσκάφη με δυνατότητα μεταφοράς, αλλά η αποτελεσματικότητά τους έχει αποδειχθεί περιορισμένη.
Το Yak-38, για παράδειγμα, εισήχθη στα μέσα της δεκαετίας του 1970 ως το πρώτο αεροσκάφος μεταφοράς για τα αεροπλάνα της κατηγορίας Κιέβου.
Η αποκάλυψη των σχεδίων της Ρωσίας συμπίπτει με την ανάπτυξη από την Κίνα του μαχητικού stealth J-35, μιας παραλλαγής του FC-31 που βασίζεται σε αερομεταφορέα, ειδικά σχεδιασμένη για επιχειρήσεις σε κινεζικά αεροπλανοφόρα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών