Τελευταία Νέα
Πολιτική

Με ανάθεση 4 κατασκευαστικές πήραν τη δουλειά για τα τρένα, θα μοιραστούν 1,35 δισ. και ο προκλητικός Κυρανάκης

Με ανάθεση 4 κατασκευαστικές πήραν τη δουλειά για τα τρένα, θα μοιραστούν 1,35 δισ. και ο προκλητικός Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Κ. Κυρανάκης από την «Ομάδα Αλήθειας», στην αλήθεια για την ασφάλεια των τρένων
Σχετικά Άρθρα
Δώρα αξίας 1,35 δισ. ευρώ μοίρασε η κυβέρνηση σε τέσσερις εργοληπτικές εταιρείες για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής που προκάλεσαν οι θεομηνίες "Daniel” και"Elias“ στην ευρύτερη περιοχή της Περιφέρεια της Θεσσαλίας.
Μετά από 20 μήνες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χθες 28/4 σε ειδική τελετή η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου κ. Χρίστος Δήμας και Κ. Κυρανάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης είχαν προσκαλέσει τους εκπροσώπους των εταιρειών να υπογραφούν οι τέσσερις συμβάσεις ανά εταιρεία.
Στην εκδήλωση συμμετείχε και ο απερχόμενος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας όπως και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας από την Μαγνησία της Θεσσαλίας και της Καρδίτσας.
Οι εταιρείες που ανέλαβαν την αποκατάσταση των ζημιών είναι η «ΑΚΤΩΡ» , η «Μετκα», η «AVAX» και η «Alstom».
Οι ανάδοχοι αποκατάστασης της σιδηροδρομικής είχαν δηλώσει  παρών από την αρχή της διαδικασίας αφού έγινε με απευθείας ανάθεση λόγω της έκτακτης κατάστασης που επικρατούσε αξιοποιώντας τη  νομοθεσία επί ΣΥΡΙΖΑ που  επιτρέπει αντίστοιχες επιλογές της πολιτείας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναγνώρισε ότι ο χρόνος και με την ευθεία πρόσκληση των εταιρειών δεν ήταν εφικτό να γίνει σε μικρότερο χρόνο καθώς απαιτούσε και την έγκριση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών που ανέλαβαν αντίστοιχα έργα δήλωσαν ότι θα είναι σε θέση  τα παραδώσουν στη ώρα τους.
Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιτζάλης έθεσε δύο κρίσιμα θέματα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ζητώντας την αμέριστη  στήριξη του υπουργείου σε όποια προβλήματα  θα ανακύψουν  στην πορεία με τον Κ. Μιτζάλη να τονίζει ιδιαίτερα σε ότι αφορά την ομαλή χρηματοδότηση των έργων αφήνοντας να εννοηθεί ότι αν δεν μας πληρώνετε πως θα ολοκληρωθούν τα έργα  στην ώρα τους;  
Οι μεσαίες και μικρές τεχνικές εταιρείες αντιδρούν  με την ανάθεση.
Στην αγορά των εργοληπτικών εταιρειών μικρότερης τάξης η απευθείας ανάθεση έχουν ενοχλήσει τη πλειοψηφία των κατασκευαστικών εταιρειών.

Η Συντονιστική Επιτροπή των Κατασκευαστών με επιστολή προ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στο γραφείο του πρωθυπουργού από το 2024  διατύπωσαν τις αντιρρήσεις τους για την επιλογή της διαδικασίας:

«Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Έχοντας την πεποίθηση ότι οι αποφάσεις Σας θα είναι οι ενδεδειγμένες για την αποκατάσταση των κατεστραμμένων από την θεομηνία υποδομών της χώρας, ταυτόχρονα όμως με την διατήρηση του κατασκευαστικού δυναμικού της χώρας με εξασφάλιση αντικειμένου εργασίας για όλες τις επιχειρήσεις του κατασκευαστικού κλάδου, παρακαλούμε για την παρέμβαση Σας, ώστε να κληθούν στην διαδικασία για να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς των έργων αυτών και οι εταιρείες μέλη μας λοιπών τάξεων Μητρώο Τεχνικών Εταιρειών (ΜΗΤΕ)».

Τα έργα που θα υλοποιηθούν τα επόμενα τρία χρόνια

1) Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την αποκατάσταση της υποδομής και επιδομής της γραμμής, τη σταθεροποίηση πρανών, ορυγμάτων και επιχωμάτων, καθώς και την ενίσχυση της αντοχής του δικτύου έναντι μελλοντικών ακραίων καιρικών φαινομένων.
2) Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση και βελτίωση από υδραυλικής πλευράς της γραμμής, ώστε η γραμμή να τεθεί σε ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία και να αποκτήσει στα τμήματα αυτά, ανθεκτικότητα ως προς τα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν τακτικά την περιοχή.
3) Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου.
Οι εργασίες στα τμήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών και μεταλλικών γεφυρών, έργα θωράκισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής σε τμήματα της γραμμής που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων, καθώς και συνοδές υδραυλικές εργασίες.
4) Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα.
Με την αποκατάσταση των συστημάτων στο τμήμα που καταστράφηκε θα δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσει η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS στο τμήμα αυτό. Το γεγονός αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει την κυκλοφορία σε διπλή γραμμή. Επίσης, θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Ο αναπληρωτής Υπουργός Κ. Κυρανάκης για την ασφάλεια των τρένων

Το νέο νομοσχέδιο για την λειτουργία του σιδηροδρόμου παρουσίασε  ο αναπληρωτής  υπουργός στους συντάκτες του υπουργείου.
Έχει σημαντικές αλλαγές οι οποίες κινούνται στη σωστή κατεύθυνση αλλά  δεν κατοχυρώνουν την ασφαλή μεταφορά των επιβατών καθώς η ασφάλεια έχει αρκετοι παραμετροι στο στάδιο υλοποίησης.
Ο υπουργός έδωσε έμφαση στη δυνατότητα οι πολίτες να παρακολουθούν την πορεία των τρένων.    
Μέσω της πλατφόρμας railway.gov.gr που θα είναι έτοιμη σε τρεις μήνες θα μπορούν να ελέγχουν οι πολίτες σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκονται τα τρένα, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου για τους σιδηροδρόμους. «Ένα σημαντικό στοιχείο για την εφαρμογή είναι πως τα εκτελεσθέντα δρομολόγια δεν θα είναι κατά δήλωση, δεν θα έρχονται σε ένα χαρτί. Θα είναι από ψηφιακά δεδομένα», ξεκαθάρισε.

Γιατί ο νέος υπουργός... αντέδρασε στο Bankingnews!   

Στην συνέντευξη συμμετείχε και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης όταν όμως το bankingnews έθεσε ερώτηση προς τον κ.Τεραζάκη αν νιώθει πιο ασφαλής με το νέο νομοσχέδιο... παρενέβη ο υπουργός και είπε ότι την συνέντευξη την παραχωρεί ο υπουργός και όχι ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ.Τεράζακης δεν θα συμμετέχει στη δημοσία διαβούλευση του νομοσχεδίου με παρατηρήσεις και κυρίως ΔΕΝ θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου.
Το bankingnews έθεσε ευθέως το θέμα ότι το νέο νομοσχέδιο αλλάζει το καθεστώς λειτουργίας  των τρένων αλλά δεν διασφαλίζει την ασφάλεια διότι απαιτεί άλλες υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό.
Η παρουσία του νέου υπουργού  από την «Ομάδα Αλήθειας» δεν εξασφαλίζει και την αλήθεια για την ασφάλεια των μεταφορών.
Η αρχή έγινε και αναζητείται η ασφάλεια επι των μεταφορών!  

Νίκος Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης