Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την Πρωτοχρονιά, το αγροτικό παραμένει ένα μεγάλο...αγκάθι για το Μαξίμου
(upd9) Ανυποχώρητοι στα μπλόκα και αποφασισμένοι να κάνουν Πρωτοχρονιά με τα τρακτέρ στους δρόμους, εμφανίζονται οι αγρότες, με την κυβέρνηση να παραμένει... θεατής, αφού ο αγροτικός κόσμος ζητά απτές δεσμεύσεις και ουσιαστικές απαντήσεις στα αιτήματά του για να προσέλθει στο τραπέζι του διαλόγου στο Μαξίμου.
Η ατμόσφαιρα είναι ...ηλεκτρισμένη και η κυβερνηση Μητσοτάκη στριμωγμένη, αφού η απάντησή της στα αιτήματα των αγροτών δεν έφερε αποτέλεσμα, καθώς δεν κατάφερε να διαλύσει ή να διασπάσει τα αγροτικά μπλόκα πριν τις γιορτές, ούτε να κατευνάσει την οργή τους, αλλά αντιθέτως έριξε λάδι...στη φωτιά.
Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την Πρωτοχρονιά, το αγροτικό παραμένει ένα μεγάλο...αγκάθι για το Μαξίμου.
Στο μεταξύ, στα χέρια του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κ. Τσιάρα, βρίσκεται φάκελος με τεκμηριωμένα αιτήματα από εκπροσώπους των αγροτών της Κορινθίας. Πρόκειται για εξέλιξη που γνωστοποίησε το υπουργείο, που συνεχίζει να δηλώνει πως είναι ανοιχτή η πόρτα του για διάλογο, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει ανταπόκριση.
Την ίδια ώρα, οι αγρότες παίρνουν θέσεις...μάχης, καθώς σε διαδοχικές συνελεύσεις θα λάβουν τις τελικές αποφάσεις τους για τις επόμενες κινήσεις.
Μάλιστα, στο βασικό μπλόκο των Μαλγάρων από τις 13:00 σήμερα, Σάββατο 27/12, έκλεισαν το ρεύμα προς Αθήνα, ανοιχτό παραμένει το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Δευτέρα 29/12, οπότε και θα είναι κλειστά και τα δύο ρεύματα. Ωστόσο, θα ανοίξει εκ νέου την παραμονή της Πρωτοχρονιάς για τους ταξιδιώτες.
Επίσης, αποκλεισμός έχει προγραμματιστεί για τα τελωνεία των Ευζώνων και του Προμαχώνα, ενώ θα κλείσει εκ νέου ο δρόμος στον κόμβο της Χαλκηδόνας για τρεις ώρες το απόγευμα.
Όπως φαίνεται, οι αγρότες ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις έως την Τρίτη 30/12, οποτε και αναμένεται να κινηθούν στο μοτίβο των Χριστουγέννων διευκολύνοντας εκ νέου τους ταξιδιώτες.
Ωστόσο, μετά την εορταστική περίοδο αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, κάτι που θα αποφασίζουν προσεχώς, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για κλείσιμο παρακαμπτήριων και λιμανιών.Στο επίκεντρο των αντιδράσεων βρίσκεται και η καταγγελία για δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών αγροτών που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση έχει απαντήσει ότι από τα 27 αιτήματα των αγροτών, τα 20 είτε έχουν ικανοποιηθεί είτε βρίσκονται υπό επεξεργασία, ενώ θα υπάρξουν παρεμβάσεις για φθηνότερο ρεύμα και επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου στην αντλία.
Φάκελος με τα αιτήματα των αγροτών Κορινθίας στον Τσιάρα
Στα χέρια του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κ. Τσιάρα, βρίσκεται φάκελος με τεκμηριωμένα αιτήματα από εκπροσώπους των αγροτών της Κορινθίας.
Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του, ο φάκελος, τον οποίο το Υπουργείο επεξεργάζεται, καταγράφει με σαφήνεια υπαρκτά και διαχρονικά προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και περιλαμβάνει συγκεκριμένες, ρεαλιστικές προτάσεις που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος και της τοπικής οικονομίας.
Μεταξύ των αιτημάτων, σύμφωνα με το υπουργείο, «περιλαμβάνονται τεκμηριωμένες παρεμβάσεις σε ζητήματα ενισχύσεων, διαχείρισης κινδύνων, επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, διαχείρισης υδάτων, κόστους παραγωγής και εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς. Οι προτάσεις βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και εμπειρία από το πεδίο, στοιχείο που ενισχύει την αξιοπιστία τους και διευκολύνει την ουσιαστική αξιολόγησή τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ.»
«Ο φάκελος που κατατέθηκε από τους εκπροσώπους αγροτών της Κορινθίας αντιμετωπίζεται ως ουσιαστική συμβολή σε έναν θεσμικό διάλογο, που μπορεί να αποδώσει απτά αποτελέσματα προς όφελος των παραγωγών και της κοινωνίας», καταλήγει το υπουργείο.
Κοντογεώργης: Λύσεις με διάλογο, κοινωνική υπευθυνότητα, και όχι ακραίες κινητοποιήσεις
«Η κυβέρνηση θα διατηρήσει ισχυρή τη σχέση με τους αγρότες. Με διάλογο, κοινωνική υπευθυνότητα, και όχι ακραίες κινητοποιήσεις, θα βρεθούν λύσεις», τονίζει ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θ. Κοντογεώργης.
Ο κ. Κοντογεώργης σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών -Σαββατοκύριακο» αναφέρει πως «από την πρώτη στιγμή επιλέξαμε τον διάλογο, ακόμα και σε επίπεδο πρωθυπουργού, και των λύσεων. Από τα 27 αιτήματα, τα περισσότερα έχουν ικανοποιηθεί ή είναι σε φάση θετικής επεξεργασίας, ενώ τα υπόλοιπα δεν μπορούν να υλοποιηθούν γιατί βρίσκονται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου ή δημοσιονομικών δυνατοτήτων. Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν καταβληθεί το 2025 συνολικά 3,8 δισ. ευρώ σε αγροτικές ενισχύσεις».
Επισημαίνει δε, πως «η κυβέρνηση εξέτασε κάθε ρεαλιστικό μέτρο και ταυτόχρονα προχώρησε σε θεσμικές αλλαγές που ενισχύουν τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη στις επιδοτήσεις και θα ωφελήσουν το σύνολο του πραγματικού αγροτικού κόσμου. Ο πρωθυπουργός ανέλαβε πρωτοβουλία για Διακομματική Επιτροπή στη Βουλή για χάραξη Εθνικής Στρατηγικής στον πρωτογενή τομέα».
«Αναγνωρίζουμε απολύτως ότι το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, οι διεθνείς αναταράξεις και διαχρονικές παθογένειες δημιουργούν πραγματικές δυσκολίες που η κυβέρνηση δεν υποτιμά. Φέτος αυτές επιτάθηκαν από την ευλογιά, την αναδιοργάνωση του συστήματος αγροτικών επιδοτήσεων και τις χαμηλές τιμές σε προϊόντα» παραδέχεται.
Ακόμη, για τον ΟΠΕΠΕΚΕ, ο κ. Κοντογεώργης υπογραμμίζει ότι «η κυβέρνηση, αλλά και κάθε πολίτης, αντιλαμβάνονται πλήρως την επίπτωση που προκάλεσαν οι παθογένειες του ΟΠΕΚΕΠΕ σε χιλιάδες έντιμους αγρότες και κτηνοτρόφους αλλά και στο κύρος της χώρας. Το πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε ,σήμερα αλλά συσσωρεύτηκε επί δεκαετίες και οφείλαμε να το αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αναλαμβάνοντας και την πολιτική ευθύνη που αναλογεί».
Για αυτό, όπως εξηγεί «προχωρήσαμε στην, θεσμικά αναγκαία, μεταφορά των αρμοδιοτήτων του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, έναν ανεξάρτητο φορέα με ισχυρούς μηχανισμούς ελέγχου. Η επιλογή αυτή συνάδει απολύτως με τη διαφάνεια στις αγροτικές επιδοτήσεις, την οποία είμαστε αποφασισμένοι να αποκαταστήσουμε, ώστε κάθε ευρώ να καταλήγει στον πραγματικό δικαιούχο. Επίσης, υπάρχει ρητή δέσμευση ότι τα ποσά που υπεξαιρέθηκαν θα επιστραφούν στους πραγματικούς παραγωγούς μόλις τελεσιδικήσουν οι σχετικές υποθέσεις, διαδικασία που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Είναι κινήσεις θεσμικής υπευθυνότητας και σεβασμού απέναντι στους ανθρώπους του μόχθου στην ελληνική περιφέρεια και είναι απορίας άξιο γιατί η αντιπολίτευση αντιτίθεται στη μοναδική μεταρρυθμιστική λύση που μπορεί να επιφέρει τη διαφάνεια και να εμποδίζει τη διασπάθιση χρήματος. Όπως επιβάλλεται, επιλέγουμε κανόνες, έλεγχο ακόμα και με ενδεχόμενο πολιτικό κόστος, για να θωρακίσουμε το μέλλον του πρωτογενούς τομέα».
Σδούκου (ΝΔ): Δεν είναι αντίπαλοι κυβέρνηση και αγρότες - Να έρθουν στο τραπέζι του διαλόγου
Κυβέρνηση και αγρότες δεν βρίσκονται σε αντίπαλα στρατόπεδα, «δεν θέλουμε οι αγρότες να επιστρέψουν στα χωράφια τους νιώθοντας ηττημένοι. Θέλουμε να έρθουν στο τραπέζι του διαλόγου και να επιστρέψουν με ελπίδα και με τη βεβαιότητα ότι τα προβλήματα μπορούν να λυθούν», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλ. Σδούκου.
Η κα Σδούκου μιλώντας στο ΕΡΤnews ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει το θέμα ως μια διαμάχη που στο τέλος θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι.
Επανέλαβε ότι δεν υπάρχει άλλος ρεαλιστικός δρόμος από τον διάλογο, καθώς «όλα τα ζητήματα μπορούν να τεθούν, να συζητηθούν και να λυθούν με συνεργασία και κοινή προσπάθεια».
Η ίδια απέρριψε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς περί κυβερνητικής αδιαλλαξίας, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει απευθύνει επανειλημμένα προσκλήσεις για διάλογο σε όλα τα επίπεδα.
«Ακούω να λένε ότι η κυβέρνηση είναι αδιάλλακτη. Όταν έχεις έναν υπουργό που σε προσκαλεί στο τραπέζι του διαλόγου, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης το ίδιο. Όταν έχεις τον πρωθυπουργό της χώρας που σου δίνει ραντεβού στο γραφείο του για να συνομιλήσεις για τα προβλήματα αυτά, την αδιαλλαξία πού την βρίσκετε;», σημείωσε.
Παραδέχτηκε ωστόσο πως αβλεψίες και παραλείψεις έχουν υπάρξει, αναφέροντας πως «μπορούμε να συζητήσουμε για παραλείψεις, για καθυστερήσεις, για λάθη. Δεν μπορώ όμως να δω αδιαλλαξία από την πλευρά της κυβέρνησης».
Με φόντο την κλιμάκωσης των αγροτικών κινητοποιήσεων, σχολίασε ότι το σύνθημα «θα πιέσουμε όσο πάει» χρειάζεται μεγάλη προσοχή, καθώς «το "θα πιέσουμε" σημαίνει ταυτόχρονα και ένα κόστος για την κοινωνία και την οικονομία».
Όπως είπε, ειδικά μέσα στις ημέρες των εορτών, η περαιτέρω κλιμάκωση συνεπάγεται «σίγουρα μια ταλαιπωρία για τους ανθρώπους που θα βρίσκονται στους δρόμους», αυξημένους κινδύνους λόγω της διοχέτευσης της κυκλοφορίας σε παρακαμπτήριες διαδρομές, αλλά και σοβαρές επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες, «που αυτή τη στιγμή έχουν ακυρώσεις». Έκανε ειδική μνεία στους επαγγελματίες και τους μεταφορείς «που βρίσκονται σταθμευμένοι με νταλίκες ακινητοποιημένες, ενώ στις μεταφορές που διεξάγονται υπάρχει υψηλότερο κόστος».
Η κα Σδούκου τόνισε ότι όλη αυτή η αναστάτωση δεν είναι αναγκαία, από τη στιγμή που «όλα τα σοβαρά, εύλογα και δίκαια ζητήματα που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο μπορούν να λυθούν σε ένα τραπέζι», μέσα σε ένα πλαίσιο σεβασμού τόσο στα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας, όσο και στους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Περαιτέρω, η κα Σδούκου ανέδειξε τη διαχείριση του νερού ως ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που θα απασχολήσουν τη χώρα τα επόμενα χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη λύση χωρίς διάλογο με τους αγρότες και τις τοπικές κοινωνίες.
Όπως σημείωσε, «μέσω του προγράμματος "ΥΔΩΡ" υλοποιούνται έργα ύψους περίπου 690 εκατομμυρίων ευρώ σε αρδευτικά έργα για να μειωθούν οι απώλειες και οι σπατάλες», ωστόσο χρειάζεται διάλογος για κορυφαία θέματα όπως η κλιματική αλλαγή και η διαχείριση των υδάτων. Αναρωτήθηκε «μπορεί ο διάλογος αυτός να γίνει στα μπλόκα;», υπογραμμίζοντας την ανάγκη να βρεθούν όλοι στο τραπέζι της συζήτησης.
Ακόμη, η κα Σδούκου επιτέθηκε στην αντιπολίτευση υποστηρίζοντας πως «οι μόνοι που δεν θέλουν τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ είναι όσοι δεν θέλουν να γίνονται έλεγχοι και όσοι θέλουν να συνεχίζεται αυτό το πάρτι».
Πρόσθεσε ότι τέτοιες φωνές μπορεί να προέρχονται από μια μικρή μειοψηφία αγροτών με ιδιοτέλεια, αλλά είναι αδιανόητο να υιοθετούνται από την αντιπολίτευση.
Με τα τρακτέρ στους δρόμους - Αποκλεισμοί τελωνείων και οδικών δικτύων
Αγρότες στο μπλόκο της Νίκαιας Λάρισας σε συνεδρίαση του συντονιστικού οργάνου του μπλόκου, αποφάσισαν τις επόμενες κινήσεις τους έως και την Τρίτη 30/12.
Βάσει των αποφάσεων, έκλεισαν από τις 13:00 έως και την Τρίτη 30/12 την αερογέφυρα στο μπλόκο της Νίκαιας (κυκλοφορία προς Θεσσαλονίκη) , διακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων. Το μεσημέρι της Τρίτης θα δοθεί εκ νέου στην κυκλοφορία για την μετακίνηση των ταξιδιωτών.
Μάλιστα, προγραμματίζεται την Κυριακή 28/12 το άνοιγμα των μπαρών στα διόδια Μακρυχωρίου, ενώ τη Δευτέρα 29/12 παρεμβάσεις στους παρακαμπτήριους δρόμους.
Τη Δευτέρα 29/12 οι αγρότες αναμένεται να κλείσουν τις παρακαμπτήριες οδούς (17:00-19:00) , τις οποίες όμως θα ανοίξουν και πάλι για να διευκολύνουν τους εκδρομείς την Πρωτοχρονιά. Σημειώνεται ότι οι ταξιδιώτες θα μετακινηθούν όπως τα Χριστούγεννα, αφού η αερογέφυρα θα είναι ανοιχτή και τα οχήματα θα εκτρέπονται από τον κόμβο του Πλατυκάμπου που κινούνται από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, μέσω της παλιάς Εθνικής Οδού και θα εισέρχονται πάλι στον αυτοκινητόδρομο στον κόμβο του Κιλελέρ.
Φυλλάδια με τα αιτήματά τους πρόκειται να μοιράζουν το βράδυ της Δευτέρας 29/12, που θα μπουν με τα τρακτέρ στο κέντρο της Λάρισας, ενώ από 30/12 θα ανοίξουν τους δρόμους για τους ταξιδιώτες.
Πανελλαδική σύσκεψη των αγροτών θα πραγματοποιηθεί μετά την Πρωτοχρονιά, σε ημερομηνία και τοποθεσία που θα καθοριστούν, για τον περαιτέρω συντονισμό των κινητοποιήσεων.
Παράλληλα, στα μπλόκα παραμένουν οι αγρότες της Δυτικής Θεσσαλίας, της Καρδίτσας στον Ε65 και των Τρικάλων στα διόδια του Λόγγου, επίσης στον Ε65, οι οποίοι δηλώνουν ανυποχώρητοι και αποφασισμένοι για κλιμάκωση του αγώνα τις επόμενες ημέρες. Όπως αναφέρουν στις συνελεύσεις που πραγματοποιούν καθημερινά, «είναι ένας αγώνας επιβίωσης για εμάς και τις οικογένειές μας»
Στον αυτοκινητόδρομο Ε65, σύμφωνα με τους αγρότες, βρίσκονται παρατεταμένα περίπου 3.000 τρακτέρ, χωρίς να έχει διακοπεί η κυκλοφορία, αφού σε όλες τις εθνικές οδούς έχουν δοθεί στην κυκλοφορία μία ή δύο λωρίδες, επιτρέποντας την ομαλή μετακίνηση των εκδρομέων.
Στο μεταξύ , οι αγρότες στην Κεντρική Μακεδονία κλιμακώνουν με αποκλεισμούς σε τελωνεία και οδικά δίκτυα ως την Πρωτοχρονιά.
Το Σαββατο 27/12, στις 13:00, οι αγρότες στα διόδια των Μαλγάρων προχώρησαν στον αποκλεισμό του ρεύματος εξόδου προς την Αθήνα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Αθηνών, μέχρι και την Τρίτη 30/12.
Στη Χαλκηδόνα, οι αγρότες προχώρησαν στον συμβολικό αποκλεισμό του κόμβου επί της παλιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από τις 14:00 έως τις 17:00.
Σύσκεψη θα έχουν σήμερα στις 20:00 στο Δερβένι , ενώ από τα Πράσινα Φανάρια θα συναντηθούν στην Επανομή με αντιπροσωπείες αγροτικών μπλόκων από την Κεντρική Μακεδονία για να συζητήσουν οργανωτικά θέματα για τον συντονισμό και την καλύτερη εκπροσώπησή τους στην πανελλαδική επιτροπή των αγροτών.
Ακόμη, προχώρησαν και στον αποκλεισμό του τελωνείου των Ευζώνων έως τις 16:00 (από τις 12:00) για 4 ώρες, τόσο της εισόδου όσο και της εξόδου , για όλα τα οχήματα. Ο αποκλεισμός θα επαναληφθεί από τις 18:00 έως τις 22:00 και τις ίδιες ώρες, καθημερινά, μέχρι την Τρίτη 30/12.
Για μια ώρα έκλεισε το μεσημέρι το τελωνείο της Νίκης και ξανά από τις 19:00 έως τις 23:00 .
Πάντως, οι αγρότες καλούν τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να σταθούν στο πλευρό τους και να προσέλθουν στο μπλόκο την Κυριακή 28/12 για να ανταλλάξουν ευχές.
Στο μεταξύ, οι αγρότες της Ροδόπης επανήλθαν σήμερα στο μπλόκο τους επί της Εγνατίας Οδού στο ύψος του δυτικού κόμβου Κομοτηνής, στο ρεύμα προς Ξάνθη, προχωρώντας σε αποκλεισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να κατευθύνονται στην έξοδο της Κομοτηνής και συνεχίζουν την πορεία τους από την παλαιά εθνική οδό (μέσω Πόρτο Λάγους) ή μέσω Ιάσμου
Στο μπλόκο του Κάστρου Βοιωτίας οι αγρότες προχωρούν σε μερικό αποκλεισμό της Εθνικής Οδού στον Ορχομενό, με βασικό αίτημα τη διασφάλιση της επαρκούς πρόσβασης σε αρδευτικό νερό. Σύμφωνα με το μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του μπλόκου Κάστρου, Κ. Κυριαζή, το ρεύμα προς Λαμία–Θεσσαλονίκη έχει ήδη κλείσει, ενώ το ρεύμα προς Αθήνα παραμένει ανοιχτό έως τις 16:00 για να διευκολυνθεί η επιστροφή των εκδρομέων των Χριστουγέννων.
Πάντως, οι αποφάσεις για την παραμονή και ανήμερα της Πρωτοχρονιάς θα ληφθούν από τη Γενική Συνέλευση. Σε περίπτωση κλεισίματος, η διέλευση θα γίνεται μέσω παρακαμπτήριων οδών.
Ακόμη, σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι αγρότες στην Πάτρα, οι οποίοι εξετάζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν το απόγευμα του Σαββάτου 27/12 την Περιμετρική Οδό Πατρών.
Σε κάθε περίπτωση, η Πανελλαδική Σύσκεψη των μπλόκων θα αποφασίσει τον γενικό συντονισμό των κινητοποιήσεων μετά την Πρωτοχρονιά.
ΕΛ.ΑΣ - Θεσσαλία: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων
Σε ισχύ τέθηκαν από τις 12:45 το Σάββατο 27/12, με απόφαση της αστυνομίας, έκτακτες και προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Ανισόπεδου Κόμβου Νίκαιας, λόγω των συνεχιζόμενων αγροτικών κινητοποιήσεων.
Όπως ανακοίνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας, με νεότερη απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας, οι ρυθμίσεις αφορούν το τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686), και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και τους κλάδους εισόδου και εξόδου του Α/Κ Νίκαιας, για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί.
Αναλυτικά:
1. Ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα:
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686) και διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε., από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Βελεστίνου (Χ.Θ. 314+020).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
Όλα τα οχήματα θα εκτρέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918) στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου και στη συνέχεια:
– Τα οχήματα μικτού βάρους έως 3,5 τόνους, θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε.:
είτε από τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686), μέσω της διασταύρωσης Αχιλλείου,
είτε μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου, θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020).
– Τα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων θα κινούνται στην Π.Ε.Ο. Λάρισας-Βόλου και θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020), όπου θα εισέρχονται στον ΠΑ.Θ.Ε..
2. Ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686) έως τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) και διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Βελεστίνου (Χ.Θ. 314+020) έως τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
– Τα οχήματα μικτού βάρους έως 3,5 τόνους, θα εκτρέπονται:
είτε στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020),
είτε στον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686)
και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε. μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας- Βόλου στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918 του Π.Α.Θ.Ε.).
– Τα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, θα εκτρέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020) και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε. μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας- Βόλου στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918).
Επίσης, στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας - Αθηνών:
Όλα τα οχήματα που κινούνται επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας-Αθηνών ώστε να εισέλθουν στον Π.Α.Θ.Ε με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη ή Αθήνα, πριν από τον Α/Κ Νίκαιας (Αερογέφυρα Ι.Κ.Ε.Α.) θα αναστρέφονται και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε. μέσω του Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) και όποια εξ αυτών κατευθύνονται προς Αθήνα θα κινούνται σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.
Όλα τα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που κινούνται επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας-Αθηνών, με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, Βόλο και Αθήνα, πριν από τον Α/Κ Νίκαιας (Αερογέφυρα Ι.Κ.Ε.Α.) θα αναστρέφονται και θα κατευθύνονται είτε μέσω του Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918 του Π.Α.Θ.Ε.) προς Θεσσαλονίκη, είτε μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας –Βόλου στον Α/Κ Κιλελέρ, ή στον Α/Κ Βελεστίνου.
www.bankingnews.gr
Η ατμόσφαιρα είναι ...ηλεκτρισμένη και η κυβερνηση Μητσοτάκη στριμωγμένη, αφού η απάντησή της στα αιτήματα των αγροτών δεν έφερε αποτέλεσμα, καθώς δεν κατάφερε να διαλύσει ή να διασπάσει τα αγροτικά μπλόκα πριν τις γιορτές, ούτε να κατευνάσει την οργή τους, αλλά αντιθέτως έριξε λάδι...στη φωτιά.
Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την Πρωτοχρονιά, το αγροτικό παραμένει ένα μεγάλο...αγκάθι για το Μαξίμου.
Στο μεταξύ, στα χέρια του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κ. Τσιάρα, βρίσκεται φάκελος με τεκμηριωμένα αιτήματα από εκπροσώπους των αγροτών της Κορινθίας. Πρόκειται για εξέλιξη που γνωστοποίησε το υπουργείο, που συνεχίζει να δηλώνει πως είναι ανοιχτή η πόρτα του για διάλογο, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει ανταπόκριση.
Την ίδια ώρα, οι αγρότες παίρνουν θέσεις...μάχης, καθώς σε διαδοχικές συνελεύσεις θα λάβουν τις τελικές αποφάσεις τους για τις επόμενες κινήσεις.
Μάλιστα, στο βασικό μπλόκο των Μαλγάρων από τις 13:00 σήμερα, Σάββατο 27/12, έκλεισαν το ρεύμα προς Αθήνα, ανοιχτό παραμένει το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Δευτέρα 29/12, οπότε και θα είναι κλειστά και τα δύο ρεύματα. Ωστόσο, θα ανοίξει εκ νέου την παραμονή της Πρωτοχρονιάς για τους ταξιδιώτες.
Επίσης, αποκλεισμός έχει προγραμματιστεί για τα τελωνεία των Ευζώνων και του Προμαχώνα, ενώ θα κλείσει εκ νέου ο δρόμος στον κόμβο της Χαλκηδόνας για τρεις ώρες το απόγευμα.
Όπως φαίνεται, οι αγρότες ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις έως την Τρίτη 30/12, οποτε και αναμένεται να κινηθούν στο μοτίβο των Χριστουγέννων διευκολύνοντας εκ νέου τους ταξιδιώτες.
Ωστόσο, μετά την εορταστική περίοδο αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, κάτι που θα αποφασίζουν προσεχώς, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για κλείσιμο παρακαμπτήριων και λιμανιών.Στο επίκεντρο των αντιδράσεων βρίσκεται και η καταγγελία για δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών αγροτών που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση έχει απαντήσει ότι από τα 27 αιτήματα των αγροτών, τα 20 είτε έχουν ικανοποιηθεί είτε βρίσκονται υπό επεξεργασία, ενώ θα υπάρξουν παρεμβάσεις για φθηνότερο ρεύμα και επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου στην αντλία.
Φάκελος με τα αιτήματα των αγροτών Κορινθίας στον Τσιάρα
Στα χέρια του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κ. Τσιάρα, βρίσκεται φάκελος με τεκμηριωμένα αιτήματα από εκπροσώπους των αγροτών της Κορινθίας.
Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του, ο φάκελος, τον οποίο το Υπουργείο επεξεργάζεται, καταγράφει με σαφήνεια υπαρκτά και διαχρονικά προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και περιλαμβάνει συγκεκριμένες, ρεαλιστικές προτάσεις που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος και της τοπικής οικονομίας.
Μεταξύ των αιτημάτων, σύμφωνα με το υπουργείο, «περιλαμβάνονται τεκμηριωμένες παρεμβάσεις σε ζητήματα ενισχύσεων, διαχείρισης κινδύνων, επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, διαχείρισης υδάτων, κόστους παραγωγής και εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς. Οι προτάσεις βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και εμπειρία από το πεδίο, στοιχείο που ενισχύει την αξιοπιστία τους και διευκολύνει την ουσιαστική αξιολόγησή τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ.»
«Ο φάκελος που κατατέθηκε από τους εκπροσώπους αγροτών της Κορινθίας αντιμετωπίζεται ως ουσιαστική συμβολή σε έναν θεσμικό διάλογο, που μπορεί να αποδώσει απτά αποτελέσματα προς όφελος των παραγωγών και της κοινωνίας», καταλήγει το υπουργείο.
Κοντογεώργης: Λύσεις με διάλογο, κοινωνική υπευθυνότητα, και όχι ακραίες κινητοποιήσεις
«Η κυβέρνηση θα διατηρήσει ισχυρή τη σχέση με τους αγρότες. Με διάλογο, κοινωνική υπευθυνότητα, και όχι ακραίες κινητοποιήσεις, θα βρεθούν λύσεις», τονίζει ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θ. Κοντογεώργης.
Ο κ. Κοντογεώργης σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών -Σαββατοκύριακο» αναφέρει πως «από την πρώτη στιγμή επιλέξαμε τον διάλογο, ακόμα και σε επίπεδο πρωθυπουργού, και των λύσεων. Από τα 27 αιτήματα, τα περισσότερα έχουν ικανοποιηθεί ή είναι σε φάση θετικής επεξεργασίας, ενώ τα υπόλοιπα δεν μπορούν να υλοποιηθούν γιατί βρίσκονται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου ή δημοσιονομικών δυνατοτήτων. Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν καταβληθεί το 2025 συνολικά 3,8 δισ. ευρώ σε αγροτικές ενισχύσεις».
Επισημαίνει δε, πως «η κυβέρνηση εξέτασε κάθε ρεαλιστικό μέτρο και ταυτόχρονα προχώρησε σε θεσμικές αλλαγές που ενισχύουν τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη στις επιδοτήσεις και θα ωφελήσουν το σύνολο του πραγματικού αγροτικού κόσμου. Ο πρωθυπουργός ανέλαβε πρωτοβουλία για Διακομματική Επιτροπή στη Βουλή για χάραξη Εθνικής Στρατηγικής στον πρωτογενή τομέα».
«Αναγνωρίζουμε απολύτως ότι το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, οι διεθνείς αναταράξεις και διαχρονικές παθογένειες δημιουργούν πραγματικές δυσκολίες που η κυβέρνηση δεν υποτιμά. Φέτος αυτές επιτάθηκαν από την ευλογιά, την αναδιοργάνωση του συστήματος αγροτικών επιδοτήσεων και τις χαμηλές τιμές σε προϊόντα» παραδέχεται.
Ακόμη, για τον ΟΠΕΠΕΚΕ, ο κ. Κοντογεώργης υπογραμμίζει ότι «η κυβέρνηση, αλλά και κάθε πολίτης, αντιλαμβάνονται πλήρως την επίπτωση που προκάλεσαν οι παθογένειες του ΟΠΕΚΕΠΕ σε χιλιάδες έντιμους αγρότες και κτηνοτρόφους αλλά και στο κύρος της χώρας. Το πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε ,σήμερα αλλά συσσωρεύτηκε επί δεκαετίες και οφείλαμε να το αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αναλαμβάνοντας και την πολιτική ευθύνη που αναλογεί».
Για αυτό, όπως εξηγεί «προχωρήσαμε στην, θεσμικά αναγκαία, μεταφορά των αρμοδιοτήτων του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, έναν ανεξάρτητο φορέα με ισχυρούς μηχανισμούς ελέγχου. Η επιλογή αυτή συνάδει απολύτως με τη διαφάνεια στις αγροτικές επιδοτήσεις, την οποία είμαστε αποφασισμένοι να αποκαταστήσουμε, ώστε κάθε ευρώ να καταλήγει στον πραγματικό δικαιούχο. Επίσης, υπάρχει ρητή δέσμευση ότι τα ποσά που υπεξαιρέθηκαν θα επιστραφούν στους πραγματικούς παραγωγούς μόλις τελεσιδικήσουν οι σχετικές υποθέσεις, διαδικασία που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Είναι κινήσεις θεσμικής υπευθυνότητας και σεβασμού απέναντι στους ανθρώπους του μόχθου στην ελληνική περιφέρεια και είναι απορίας άξιο γιατί η αντιπολίτευση αντιτίθεται στη μοναδική μεταρρυθμιστική λύση που μπορεί να επιφέρει τη διαφάνεια και να εμποδίζει τη διασπάθιση χρήματος. Όπως επιβάλλεται, επιλέγουμε κανόνες, έλεγχο ακόμα και με ενδεχόμενο πολιτικό κόστος, για να θωρακίσουμε το μέλλον του πρωτογενούς τομέα».
Σδούκου (ΝΔ): Δεν είναι αντίπαλοι κυβέρνηση και αγρότες - Να έρθουν στο τραπέζι του διαλόγου
Κυβέρνηση και αγρότες δεν βρίσκονται σε αντίπαλα στρατόπεδα, «δεν θέλουμε οι αγρότες να επιστρέψουν στα χωράφια τους νιώθοντας ηττημένοι. Θέλουμε να έρθουν στο τραπέζι του διαλόγου και να επιστρέψουν με ελπίδα και με τη βεβαιότητα ότι τα προβλήματα μπορούν να λυθούν», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλ. Σδούκου.
Η κα Σδούκου μιλώντας στο ΕΡΤnews ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει το θέμα ως μια διαμάχη που στο τέλος θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι.
Επανέλαβε ότι δεν υπάρχει άλλος ρεαλιστικός δρόμος από τον διάλογο, καθώς «όλα τα ζητήματα μπορούν να τεθούν, να συζητηθούν και να λυθούν με συνεργασία και κοινή προσπάθεια».
Η ίδια απέρριψε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς περί κυβερνητικής αδιαλλαξίας, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει απευθύνει επανειλημμένα προσκλήσεις για διάλογο σε όλα τα επίπεδα.
«Ακούω να λένε ότι η κυβέρνηση είναι αδιάλλακτη. Όταν έχεις έναν υπουργό που σε προσκαλεί στο τραπέζι του διαλόγου, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης το ίδιο. Όταν έχεις τον πρωθυπουργό της χώρας που σου δίνει ραντεβού στο γραφείο του για να συνομιλήσεις για τα προβλήματα αυτά, την αδιαλλαξία πού την βρίσκετε;», σημείωσε.
Παραδέχτηκε ωστόσο πως αβλεψίες και παραλείψεις έχουν υπάρξει, αναφέροντας πως «μπορούμε να συζητήσουμε για παραλείψεις, για καθυστερήσεις, για λάθη. Δεν μπορώ όμως να δω αδιαλλαξία από την πλευρά της κυβέρνησης».
Με φόντο την κλιμάκωσης των αγροτικών κινητοποιήσεων, σχολίασε ότι το σύνθημα «θα πιέσουμε όσο πάει» χρειάζεται μεγάλη προσοχή, καθώς «το "θα πιέσουμε" σημαίνει ταυτόχρονα και ένα κόστος για την κοινωνία και την οικονομία».
Όπως είπε, ειδικά μέσα στις ημέρες των εορτών, η περαιτέρω κλιμάκωση συνεπάγεται «σίγουρα μια ταλαιπωρία για τους ανθρώπους που θα βρίσκονται στους δρόμους», αυξημένους κινδύνους λόγω της διοχέτευσης της κυκλοφορίας σε παρακαμπτήριες διαδρομές, αλλά και σοβαρές επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες, «που αυτή τη στιγμή έχουν ακυρώσεις». Έκανε ειδική μνεία στους επαγγελματίες και τους μεταφορείς «που βρίσκονται σταθμευμένοι με νταλίκες ακινητοποιημένες, ενώ στις μεταφορές που διεξάγονται υπάρχει υψηλότερο κόστος».
Η κα Σδούκου τόνισε ότι όλη αυτή η αναστάτωση δεν είναι αναγκαία, από τη στιγμή που «όλα τα σοβαρά, εύλογα και δίκαια ζητήματα που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο μπορούν να λυθούν σε ένα τραπέζι», μέσα σε ένα πλαίσιο σεβασμού τόσο στα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας, όσο και στους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Περαιτέρω, η κα Σδούκου ανέδειξε τη διαχείριση του νερού ως ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που θα απασχολήσουν τη χώρα τα επόμενα χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη λύση χωρίς διάλογο με τους αγρότες και τις τοπικές κοινωνίες.
Όπως σημείωσε, «μέσω του προγράμματος "ΥΔΩΡ" υλοποιούνται έργα ύψους περίπου 690 εκατομμυρίων ευρώ σε αρδευτικά έργα για να μειωθούν οι απώλειες και οι σπατάλες», ωστόσο χρειάζεται διάλογος για κορυφαία θέματα όπως η κλιματική αλλαγή και η διαχείριση των υδάτων. Αναρωτήθηκε «μπορεί ο διάλογος αυτός να γίνει στα μπλόκα;», υπογραμμίζοντας την ανάγκη να βρεθούν όλοι στο τραπέζι της συζήτησης.
Ακόμη, η κα Σδούκου επιτέθηκε στην αντιπολίτευση υποστηρίζοντας πως «οι μόνοι που δεν θέλουν τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ είναι όσοι δεν θέλουν να γίνονται έλεγχοι και όσοι θέλουν να συνεχίζεται αυτό το πάρτι».
Πρόσθεσε ότι τέτοιες φωνές μπορεί να προέρχονται από μια μικρή μειοψηφία αγροτών με ιδιοτέλεια, αλλά είναι αδιανόητο να υιοθετούνται από την αντιπολίτευση.
Με τα τρακτέρ στους δρόμους - Αποκλεισμοί τελωνείων και οδικών δικτύων
Αγρότες στο μπλόκο της Νίκαιας Λάρισας σε συνεδρίαση του συντονιστικού οργάνου του μπλόκου, αποφάσισαν τις επόμενες κινήσεις τους έως και την Τρίτη 30/12.
Βάσει των αποφάσεων, έκλεισαν από τις 13:00 έως και την Τρίτη 30/12 την αερογέφυρα στο μπλόκο της Νίκαιας (κυκλοφορία προς Θεσσαλονίκη) , διακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων. Το μεσημέρι της Τρίτης θα δοθεί εκ νέου στην κυκλοφορία για την μετακίνηση των ταξιδιωτών.
Μάλιστα, προγραμματίζεται την Κυριακή 28/12 το άνοιγμα των μπαρών στα διόδια Μακρυχωρίου, ενώ τη Δευτέρα 29/12 παρεμβάσεις στους παρακαμπτήριους δρόμους.
Τη Δευτέρα 29/12 οι αγρότες αναμένεται να κλείσουν τις παρακαμπτήριες οδούς (17:00-19:00) , τις οποίες όμως θα ανοίξουν και πάλι για να διευκολύνουν τους εκδρομείς την Πρωτοχρονιά. Σημειώνεται ότι οι ταξιδιώτες θα μετακινηθούν όπως τα Χριστούγεννα, αφού η αερογέφυρα θα είναι ανοιχτή και τα οχήματα θα εκτρέπονται από τον κόμβο του Πλατυκάμπου που κινούνται από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, μέσω της παλιάς Εθνικής Οδού και θα εισέρχονται πάλι στον αυτοκινητόδρομο στον κόμβο του Κιλελέρ.
Φυλλάδια με τα αιτήματά τους πρόκειται να μοιράζουν το βράδυ της Δευτέρας 29/12, που θα μπουν με τα τρακτέρ στο κέντρο της Λάρισας, ενώ από 30/12 θα ανοίξουν τους δρόμους για τους ταξιδιώτες.
Πανελλαδική σύσκεψη των αγροτών θα πραγματοποιηθεί μετά την Πρωτοχρονιά, σε ημερομηνία και τοποθεσία που θα καθοριστούν, για τον περαιτέρω συντονισμό των κινητοποιήσεων.
Παράλληλα, στα μπλόκα παραμένουν οι αγρότες της Δυτικής Θεσσαλίας, της Καρδίτσας στον Ε65 και των Τρικάλων στα διόδια του Λόγγου, επίσης στον Ε65, οι οποίοι δηλώνουν ανυποχώρητοι και αποφασισμένοι για κλιμάκωση του αγώνα τις επόμενες ημέρες. Όπως αναφέρουν στις συνελεύσεις που πραγματοποιούν καθημερινά, «είναι ένας αγώνας επιβίωσης για εμάς και τις οικογένειές μας»
Στον αυτοκινητόδρομο Ε65, σύμφωνα με τους αγρότες, βρίσκονται παρατεταμένα περίπου 3.000 τρακτέρ, χωρίς να έχει διακοπεί η κυκλοφορία, αφού σε όλες τις εθνικές οδούς έχουν δοθεί στην κυκλοφορία μία ή δύο λωρίδες, επιτρέποντας την ομαλή μετακίνηση των εκδρομέων.
Στο μεταξύ , οι αγρότες στην Κεντρική Μακεδονία κλιμακώνουν με αποκλεισμούς σε τελωνεία και οδικά δίκτυα ως την Πρωτοχρονιά.
Το Σαββατο 27/12, στις 13:00, οι αγρότες στα διόδια των Μαλγάρων προχώρησαν στον αποκλεισμό του ρεύματος εξόδου προς την Αθήνα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Αθηνών, μέχρι και την Τρίτη 30/12.
Στη Χαλκηδόνα, οι αγρότες προχώρησαν στον συμβολικό αποκλεισμό του κόμβου επί της παλιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από τις 14:00 έως τις 17:00.
Σύσκεψη θα έχουν σήμερα στις 20:00 στο Δερβένι , ενώ από τα Πράσινα Φανάρια θα συναντηθούν στην Επανομή με αντιπροσωπείες αγροτικών μπλόκων από την Κεντρική Μακεδονία για να συζητήσουν οργανωτικά θέματα για τον συντονισμό και την καλύτερη εκπροσώπησή τους στην πανελλαδική επιτροπή των αγροτών.
Ακόμη, προχώρησαν και στον αποκλεισμό του τελωνείου των Ευζώνων έως τις 16:00 (από τις 12:00) για 4 ώρες, τόσο της εισόδου όσο και της εξόδου , για όλα τα οχήματα. Ο αποκλεισμός θα επαναληφθεί από τις 18:00 έως τις 22:00 και τις ίδιες ώρες, καθημερινά, μέχρι την Τρίτη 30/12.
Για μια ώρα έκλεισε το μεσημέρι το τελωνείο της Νίκης και ξανά από τις 19:00 έως τις 23:00 .
Πάντως, οι αγρότες καλούν τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να σταθούν στο πλευρό τους και να προσέλθουν στο μπλόκο την Κυριακή 28/12 για να ανταλλάξουν ευχές.
Στο μεταξύ, οι αγρότες της Ροδόπης επανήλθαν σήμερα στο μπλόκο τους επί της Εγνατίας Οδού στο ύψος του δυτικού κόμβου Κομοτηνής, στο ρεύμα προς Ξάνθη, προχωρώντας σε αποκλεισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να κατευθύνονται στην έξοδο της Κομοτηνής και συνεχίζουν την πορεία τους από την παλαιά εθνική οδό (μέσω Πόρτο Λάγους) ή μέσω Ιάσμου
Στο μπλόκο του Κάστρου Βοιωτίας οι αγρότες προχωρούν σε μερικό αποκλεισμό της Εθνικής Οδού στον Ορχομενό, με βασικό αίτημα τη διασφάλιση της επαρκούς πρόσβασης σε αρδευτικό νερό. Σύμφωνα με το μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του μπλόκου Κάστρου, Κ. Κυριαζή, το ρεύμα προς Λαμία–Θεσσαλονίκη έχει ήδη κλείσει, ενώ το ρεύμα προς Αθήνα παραμένει ανοιχτό έως τις 16:00 για να διευκολυνθεί η επιστροφή των εκδρομέων των Χριστουγέννων.
Πάντως, οι αποφάσεις για την παραμονή και ανήμερα της Πρωτοχρονιάς θα ληφθούν από τη Γενική Συνέλευση. Σε περίπτωση κλεισίματος, η διέλευση θα γίνεται μέσω παρακαμπτήριων οδών.
Ακόμη, σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι αγρότες στην Πάτρα, οι οποίοι εξετάζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν το απόγευμα του Σαββάτου 27/12 την Περιμετρική Οδό Πατρών.
Σε κάθε περίπτωση, η Πανελλαδική Σύσκεψη των μπλόκων θα αποφασίσει τον γενικό συντονισμό των κινητοποιήσεων μετά την Πρωτοχρονιά.
ΕΛ.ΑΣ - Θεσσαλία: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων
Σε ισχύ τέθηκαν από τις 12:45 το Σάββατο 27/12, με απόφαση της αστυνομίας, έκτακτες και προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Ανισόπεδου Κόμβου Νίκαιας, λόγω των συνεχιζόμενων αγροτικών κινητοποιήσεων.
Όπως ανακοίνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας, με νεότερη απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας, οι ρυθμίσεις αφορούν το τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686), και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και τους κλάδους εισόδου και εξόδου του Α/Κ Νίκαιας, για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί.
Αναλυτικά:
1. Ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα:
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686) και διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε., από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Βελεστίνου (Χ.Θ. 314+020).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
Όλα τα οχήματα θα εκτρέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918) στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου και στη συνέχεια:
– Τα οχήματα μικτού βάρους έως 3,5 τόνους, θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε.:
είτε από τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686), μέσω της διασταύρωσης Αχιλλείου,
είτε μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου, θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020).
– Τα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων θα κινούνται στην Π.Ε.Ο. Λάρισας-Βόλου και θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020), όπου θα εισέρχονται στον ΠΑ.Θ.Ε..
2. Ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686) έως τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) και διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Βελεστίνου (Χ.Θ. 314+020) έως τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
– Τα οχήματα μικτού βάρους έως 3,5 τόνους, θα εκτρέπονται:
είτε στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020),
είτε στον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686)
και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε. μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας- Βόλου στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918 του Π.Α.Θ.Ε.).
– Τα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, θα εκτρέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020) και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε. μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας- Βόλου στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918).
Επίσης, στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας - Αθηνών:
Όλα τα οχήματα που κινούνται επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας-Αθηνών ώστε να εισέλθουν στον Π.Α.Θ.Ε με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη ή Αθήνα, πριν από τον Α/Κ Νίκαιας (Αερογέφυρα Ι.Κ.Ε.Α.) θα αναστρέφονται και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε. μέσω του Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) και όποια εξ αυτών κατευθύνονται προς Αθήνα θα κινούνται σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.
Όλα τα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που κινούνται επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας-Αθηνών, με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, Βόλο και Αθήνα, πριν από τον Α/Κ Νίκαιας (Αερογέφυρα Ι.Κ.Ε.Α.) θα αναστρέφονται και θα κατευθύνονται είτε μέσω του Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918 του Π.Α.Θ.Ε.) προς Θεσσαλονίκη, είτε μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας –Βόλου στον Α/Κ Κιλελέρ, ή στον Α/Κ Βελεστίνου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών