Ο αγώνας στην πίστα της Κωνσταντινούπολης επιστρέφει και μαζί του οι αναμνήσεις του αξέχαστου, και συνάμα, ιστορικού αγώνα της περσινής χρονιάς.
Υπήρχε έντονη φημολογία τις τελευταίες εβδομάδες πως το Grand Prix του Καναδά δεν θα γίνει, κάτι το οποίο τελικά επιβεβαίωσε και η Formula 1. Ο αγώνας στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ, ο οποίος ήταν προγραμματισμένος για τις 11-13 Ιουνίου, δεν θα γίνει, καθώς δεν είναι δυνατό για τις ομάδες και τους οδηγούς να περάσουν την καραντίνα 14 ημερών μετά την άφιξη τους.
Συγκεκριμένα το προηγούμενο Grand Prix, το οποίο θα γίνει στο Αζερμπαϊτζάν και το Μπακού, έχει προγραμματιστεί για τις 4-6 Ιουνίου. Είναι προφανές λοιπόν πως οι 10 ομάδες δεν θα έχουν την δυνατότητα να μετακινηθούν εγκαίρως στον Καναδά, κάτι που οδήγησε στην επιστροφή της Τουρκίας στο καλεντάρι.
Ένας αξέχαστος αγώνας για πολλούς λόγους
Όπως και φέτος, το Ιστανμπούλ Παρκ χρειάστηκε να μπει και στην περσινή σεζόν, εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19 και τους αγώνες που ακυρώθηκαν. Ο αγώνας στην τουρκική πρωτεύουσα έγινε στις 13-15 Νοεμβρίου, ενώ η τελευταία φορά που είχε γίνει αγώνας εκεί ήταν το 2011. Εξαιτίας αυτού του μεγάλου διαστήματος που είχε μείνει εκτός καλενταριού η πίστα, οι οργανωτές του αγώνα αποφάσισαν να βελτιωθούν τα τοιχώματα και τα κερμπ, όπως και να στρώσουν ξανά την άσφαλτο στο Ιστανμπούλ Παρκ, κάτι το οποίο ωστόσο έγινε την τελευταία στιγμή.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή ασφάλτου στην πίστα και η πρόσφυση να έχει μειωθεί αισθητά, σε συνάρτηση με τις χαμηλές θερμοκρασίες στην πίστα. Αρκετοί οδηγοί παραπονέθηκαν για την κατάσταση της ασφάλτου, ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που έχασαν τον έλεγχο του μονοθεσίου τους στα ελεύθερα δοκιμαστικά.
Racing Point για φίλημα, σκούρα τα πράγματα για Mercedes
Λανς Στρολ και Σέρχιο Πέρεζ «χόρεψαν« στην βροχή στις κατατακτήριες δοκιμές, με τις δύο Racing Point να τερματίζουν στην 1η κα 3η θέση αντίστοιχα, με τον Καναδό να παίρνει την 1η pole position της καριέρας του. Από την άλλη δύσκολο ήταν για το απόγευμα για την Mercedes, με τον Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας να παίρνουν την 6η και 7η θέση αντίστοιχα.
Στον αγώνα της Κυριακής τα πράγματα φάνηκε να δυσκολεύουν πριν καν ξεκινήσει, καθώς η καταρρακτώδης βροχή και η έλλειψη πρόσφυσης δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο τους πιλότους. Το γεγονός πως η «φρέσκια» άσφαλτος δεν επέτρεπε να στεγνώσει, ακόμα και όταν σταμάτησε η βροχή και είχε γίνει ήδη ο μισός αγώνας, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των ομάδων και των πιλότων, επικαλούμενοι την έλλειψη ασφάλειας.
Ο Χάμιλτον έγραψε ιστορία, ο Φέτελ θύμισε ποιος είναι
Σε έναν αγώνα ιστορικής σημασίας, ο Χάμιλτον τερμάτισε πρώτος και «σφράγισε» και μαθηματικά τον 7ο τίτλο της καριέρας του, ισοφαρίζοντας έτσι την επίδοση του Μίκαελ Σουμάχερ. Την ίδια ώρα ο Πέρεζ τερμάτισε στην 2η θέση και ανέβηκε στο βάθρο, το πρώτο μετά από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν το 2018. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος παρά τα προβλήματα του μονοθεσίου της Ferrari και των δύσκολων καιρικών συνθηκών στην πίστα, θύμισε σε όλους το οδηγικό του ταλέντο.
Από την άλλη, μεγάλος χαμένος του αγώνα ήταν ο Στρολ, με τον Καναδό να ξεκινά πρώτος αλλά να χάνει την θέση του στον 10ο γύρο από τον Πέρεζ, ενώ στην συνέχεια οι επιλογές της Racing Point του στέρησαν και άλλες θέσεις, τερματίζοντας στην 9η. «Εφιαλτικό» ήταν το τριήμερο και για τον Μπότας, με τον Φινλανδό να χάνει 5 (!) φορές τον έλεγχο της W11 και να τερματίζει στην 14η θέση, έναν γύρο πίσω από τον ομόσταβλο του.
Οι «έμπειροι» και οι «πρωτάρηδες» της Κωνσταντινούπολης
Από τους 20 οδηγούς μόλις 4 είχαν αγωνιστεί στον αγώνα που είχε γίνει στην Τουρκία το 2011, πριν η πίστα επανέλθει την περσινή σεζόν. Αυτοί ήταν οι Χάμιλτον, Φέτελ, Πέρεζ και Φερνάντο Αλόνσο, με τον Ισπανό να πραγματοποιεί φέτος την επιστροφή του. Παράλληλα αρκετοί είναι αυτοί που δεν έχουν πάρει ακόμα «γεύση» από το Ιστανμπούλ Παρκ και την περιβόητη 8η στροφή.
Συγκεκριμένα οι Μικ Σουμάχερ, Νικίτα Μαζέπιν και Γιούκι Τσουνόντα δεν έχουν αγωνιστεί ακόμα στην Τουρκία, σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες του καλενταριού. Ένας αγώνα που ανήκει στην «παλιά φρουρά» της Formula 1, τον οποίο ωστόσο καθαρά οικονομικοί λόγοι διατήρησαν εκτός τα τελευταία χρόνια. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα είναι και πάλι ένας ενδιαφέρον αγώνας, με βροχή, ή χωρίς.
Μάριος Αγγελέτος
Μάριος Αγγελέτος
Σχόλια αναγνωστών