Την έναρξη μιας διαρκούς εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για την οδηγική συμπεριφορά και την οδική ασφάλεια, στα σχολεία, στις γειτονιές και τις πόλεις της Αττικής με τη συνεργασία των δημοτικών αρχών, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης, Γ. Πατούλης.
«Είναι αδιανόητο η χώρα του Ιπποκράτη, η χώρα που γεννήθηκαν οικουμενικές αξίες και αρχές να είναι η πρώτη χώρα με τις περισσότερες ανθρώπινες απώλειες και το όχημα είτε από απερισκεψία και μαγκιά, είτε από άγνοια και αδιαφορία, να μετατρέπεται σε ελάχιστα δευτερόλεπτα σε φονικό όπλο» επισήμανε ο κ. Πατούλης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφέρεια στο Δημαρχείο Χολαργού με κεντρικό ομιλητή τον Αναστάσιο – Ιαβέρη Μαρκουϊζο.
Η Εκπαίδευση της Συνείδησης, όχι μόνο των οδηγών, αλλά και των επιβατών, των συνεπιβατών και των πεζών, είναι η μοναδική επιλογή συνομολόγησαν οι παρεμβαίνοντες και συμμετέχοντες στην εκδήλωση, που είδαν, μέσα από βίντεο και εικόνες που σοκάρουν, τροχαία συμβάντα με νεκρούς και πολυτραυματίες.
Με λόγια πειστικά και αφοπλιστικά ο άλλοτε κυρίαρχος της ασφάλτου Ιαβέρης εξηγούσε πως αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποτραπεί εάν η οδική παιδεία και σωστή οδηγική συμπεριφορά, είχαν εξουδετερώσει το σύμπτωμα της απάθειας, της αδιαφορίας μιας κοινωνίας που επί χρόνια αποδέχεται παθητικά τη «γενοκτονία» της ασφάλτου.
Πατούλης: Στόχος μας να συμβάλουμε έμπρακτα στη διαμόρφωση μιας ορθής οδηγικής συμπεριφοράς
«Έχουμε ευθύνη και χρέος να αφυπνίσουμε όλες και όλους και με στοχευμένες δράσεις σε όλα τα επίπεδα να αλλάξουμε νοοτροπίες και συμπεριφορές, ώστε όλοι μας να φτάνουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας. Στη κοινή μας αυτή προσπάθεια συστρατεύεται και ο Ιαβέρης», ανέφερε ο Περιφερειάρχςη Αττικής, Γ. Πατούλης.
Ως Περιφερειακή Αρχή, πρόσθεσε, «εκτός από τις στοχευμένες παρεμβάσεις για το αδιάβλητο των εξετάσεων οδήγησης, έχουμε προτείνει η Οδική Παιδεία να είναι υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ώστε να διαμορφώσουμε οδηγική συμπεριφορά και συνείδηση από την παιδική ηλικία έως την ενηλικίωση».
Ακόμη, υπογράμμισε ότι επιβάλλεται «να διαμορφωθεί το ταχύτερο δυνατόν το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο να αντιμετωπίζει ενιαία και στο σύνολό τους, όλα τα ζητήματα που αποτυπώνονται διαχρονικά στις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων και θα περιλαμβάνει τους βασικούς στόχους της Ε.Ε. και των Ηνωμένων Εθνών. Θεμελιώδης προϋπόθεση για την επιτυχή εφαρμογή του στρατηγικού αυτού σχεδίου αποτελεί η αποτελεσματική διακυβέρνηση, η οποία απαλλαγμένη από την πολυνομία και τις γκρίζες αλληλεπικαλύψεις, θα διασφαλίζει την αλληλενέργεια των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης και τη συνέργεια - συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, των ιδιωτικών φορέων».
Επιπλέον, ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις για τη βελτίωση των οδικών υποδομών μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα σήμανσης, φωτισμού και ασφαλτοστρώσεων κομβικών λεωφόρων και κεντρικών δρόμων ακόμα και στην καρδιά της Αθήνας που είχαν να συντηρηθούν πλέον των 30 χρόνων.
Την πρωτοβουλία της Περιφέρειας εξήραν ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων, Χρ. Κέλλας, η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά εισηγήτρια της έκθεσης για την Πολιτική της Ε.Ε. στην οδική ασφάλεια και οι Δήμαρχοι Παπάγου Χολαργού, κ. Ηλίας Αποστολόπουλος και Αγίας Βαρβάρας, κ. Λάμπρος Μίχος, ο οποίος μάλιστα αποδέχτηκε η Αγία Βαρβάρα να είναι ο επόμενος σταθμός αυτής της εκστρατείας ευαισθητοποίησης.
Κουντουρά: Αναγκαίο να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ μέσα στις αστικές περιοχές
«Ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι καταλυτικός στον οδικό χάρτη που υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με στόχο τη μείωση κατά 50% των θανάτων και για πρώτη φορά των τραυματιών έως το 2030», επισήμανε η κα Ε. Κουντουρά.
«Στην κατεύθυνση αυτή είναι αναγκαίο να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ μέσα στις αστικές περιοχές, ενώ τα κράτη μέλη οφείλουν να διασφαλίζουν κυκλοφοριακή αγωγή και εκπαίδευση που θα ξεκινά από το σχολείο και θα εντάσσεται σε ένα πλαίσιο δια βίου μάθησης».
Τι ανέφεραν Κέλλας και Γιαννακόπουλος
«Έχουν γίνει σημαντικά θεσμικά βήματα με την ένταξη του μαθήματος της οδικής ασφάλειας στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών, με την αυστηροποίηση των διατάξεων του ποινικού κώδικα, με το νόμο για τα σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» σημείωσε σε μήνυμα του ο Χρ. Κέλλας και πρόσθεσε πως «μπορούμε και πρέπει να πετύχουμε περισσότερα όλοι μαζί, αλλά και να διαμορφώσουμε το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να είναι αποτελεσματικές οι συνέργειες της κεντρικής διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης».
Στην παρέμβασή του ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Β. Γιαννακόπουλος, τόνισε ότι «όλοι πρέπει να αντιληφθούν και να πιστέψουν πόσο σημαντικότερο για τη ζωή μας είναι η απώλεια της αγκαλιάς του παιδιού μας, του αγαπημένου μας προσώπου, του συγγενή, του γείτονα, του συνανθρώπου μας». Γνωστοποίησε ότι, στο πλαίσιο του σχεδιασμού ενός πολιτικού προγράμματος οδικής ασφάλειας στους δήμους, από τη διερεύνηση των κυκλοφοριακών δεδομένων στις πόλεις Αγίας Παρασκευής, Παπάγου, Χολαργού, Βριλησσίων και Χαλανδρίου, παρατηρείται μείωση σχεδόν κατά 30% των τροχαίων την πενταετία 2015 – 2019 με τα θανατηφόρα, όμως, ατυχήματα να παραμένουν αμετάβλητα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών