Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Nέα έρευνα για απάτη phishing – Άρπαξαν 13.900 ευρώ από τον τραπεζικό λογαριασμό με ένα SMS

Nέα έρευνα για απάτη phishing – Άρπαξαν 13.900 ευρώ από τον τραπεζικό λογαριασμό με ένα SMS
Απάτη phishing: Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις
Το ηλεκτρονικό «ψάρεμα», η γνωστή απάτη “phishing” στη γλώσσα των χάκερς σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από την περασμένη Παρασκευή έρευνα των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου και της Αρχής για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες για την εξιχνίαση μιας νέας υπόθεσης διακεκριμένης απάτης τύπου “phishing” με θύμα έναν 64χρονο, κάτοικο Κρεμαστής.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η dimokratiki.gr, την 8η Ιουλίου 2022 καταγγέλθηκε στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου από τον 64χρονο έμπορο ότι την προηγούμενη ημέρα και ώρα 14.59 δέχτηκε κλήση από ένα κινητό τηλέφωνο από άνδρα που τον έπεισε ότι επρόκειτο να αποπληρώσει οφειλές προς την επιχείρησή του.
Έλαβε ένα γραπτό μήνυμα που ακολούθησε με έναν υπερσύνδεσμο που τον οδηγούσε σε ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον όμοιο με αυτό γνωστής τράπεζας για να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή.
Αφού εισήλθε στο σύστημα που προσομοίαζε με αυτό της ηλεκτρονικής τραπεζικής κάρτας της τράπεζας και εισήγαγε τους κωδικούς του, στην πορεία αντιλήφθηκε πως είχε αφαιρεθεί από τον λογαριασμό του το χρηματικό ποσό των 13.900 ευρώ.

Απάτη phishing: Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις

Ερώτηση: Τις τελευταίες ημέρες έχω λάβει αρκετά e-mails και SMS. Στα μηνύματα αυτά η “τράπεζα” μου αναφέρει ότι «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα μου ή ότι «έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» ο λογαριασμός ή η κάρτα μου. Τα μηνύματα περιέχουν κάποιον σύνδεσμο (link) και με προτρέπουν να ακολουθήσω αμέσως τις οδηγίες που υπάρχουν σε αυτόν για να λυθεί το πρόβλημά και για να ξεμπλοκάρω την πρόσβασή μου.
Απάντηση: Τα μηνύματα αυτά ΔΕΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ από την τράπεζά σας (μάλιστα κάποιες φορές φαίνεται να τα στέλνει τράπεζα με την οποία δεν διατηρείτε καν συνεργασία). Είναι μηνύματα απατηλά (phishing) και αποσκοπούν στο να σας ξεγελάσουν ώστε να καταχωρήσετε σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της τράπεζας σας τους κωδικούς σας πρόσβασης στο ebanking ή τα στοιχεία της κάρτας σας αλλά και τους Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε εκείνη τη στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.
Η απάντηση σε όλες αυτές τις κακόβουλες προσπάθειες είναι μια και απλή. Ποτέ δεν δίνουμε προσωπικά μας στοιχεία σε κανέναν που μας τα ζητάει. Η Τράπεζά σας ποτέ δεν θα σας ζητήσει κάτι τέτοιο.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης