Μικρή μείωση από 9,0 σε 8,9, εμφανίζει η «φήμη» της Ελλάδας τον Ιούλιο που βασίζεται στην εμπειρία από τον προορισμό (διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ), κάτι που συμβαίνει διεθνώς -συχνά και σε μεγαλύτερο βαθμό- κατά την αιχμή της σεζόν, όπως αναφέρει το ΙΝΣΕΤΕ.
Στα «ψηλά» η Αθήνα
Αντίθετα, η Αθήνα διατηρεί για τέσσερεις συνεχόμενους μήνες τη βαθμολογία της στο 9,0.
Τόσο η Αθήνα, όσο και η Ελλάδα, βαθμολογούνται αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,5) και μεταξύ των πέντε κορυφαίων προορισμών με την καλύτερη βαθμολογία στην Ευρώπη.
Ως προς τη γενική φήμη στο διαδίκτυο, το net sentiment score της Ελλάδας (18) ξεπέρασε (κατά +3 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας (15) και (κατά +8) της Πορτογαλίας (10), ενώ υπολείπεται εκείνου της Ιταλίας (45).
Η φήμη της χώρας ενισχύθηκε θετικά από μια σειρά θεμάτων, όπως ο πολιτισμός, το φαγητό, η διαμονή, οι εκδηλώσεις και η πληθώρα προορισμών που ικανοποιούν ευρύ φάσμα τουριστικών προτιμήσεων.
Τι έδειξε η έκθεση
Σύμφωνα με την έκθεση για τον Iούλιο του 2022, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
- Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα και την Αθήνα αυξήθηκαν σημαντικά τον Ιούλιο, καθώς αυξάνονται και οι επισκέψεις.
- Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία είχαν παρόμοια τάση με εκείνη του Ιουνίου δηλαδή παρέμειναν σταθερές για την Ελλάδα και οι αντίστοιχες για την Αθήνα παρουσίασαν μια μικρή αύξηση.
- Οι περισσότερες συνομιλίες με επίκεντρο τον Covid σχετίζονταν κυρίως με την «τουριστική έκρηξη σε σύγκριση με την προ-Covid περίοδο» και με έμμεσες συσχετίσεις όπως για παράδειγμα η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου που ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες των ΗΠΑ να επισκεφθούν την Ευρώπη και την Ελλάδα μετά τον Covid.
- Η φήμη της Ελλάδας στη διαδίκτυο ακολούθησε την ίδια πτωτική τάση με την Ισπανία και την Πορτογαλία αντικατοπτρίζοντας τη συνολική πτώση που καταγράφηκε παγκοσμίως και σε ολόκληρη την Ευρώπη από τον UNWTO και την ETC.
- Το net sentiment score της Ελλάδας (18) ξεπέρασε (κατά +3 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας (15) και (κατά +8) της Πορτογαλίας (10), ενώ υπολείπεται εκείνου της Ιταλίας (45).
- Η διαδικτυακή φήμη της Αθήνας μειώθηκε στις 8 μονάδες (Καθαρή Βαθμολογία), που σημαίνει σχεδόν ίσο μερίδιο θετικών και αρνητικών αναφορών για την πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια του μήνα.
- Οι αρνητικές συνομιλίες τροφοδοτήθηκαν από έναν συνδυασμό τουριστικών και μη θεμάτων όπως για παράδειγμα θέματα που σχετίζονται με το κλίμα (κύμα καύσωνα, πυρκαγιές κ.ο.κ.), αυξανόμενα κρούσματα Covid, υπερβολικές χρεώσεις σε εστιατόρια, ατυχήματα τουριστών.
- Παράλληλα, πολλοί θετικοί παράγοντες φήμης για την Ελλάδα παρέμειναν ενεργοί τον Ιούλιο, με διασημότητες και τουρίστες να «πλημμυρίζουν» τη χώρα. Η φήμη του προορισμού ενισχύθηκε θετικά από μια σειρά θεμάτων, όπως ο πολιτισμός, το φαγητό, η διαμονή και οι εκδηλώσεις.Η νέα εφαρμογή για κινητά με την ονομασία «Culture is Athens» που παρέχει ο Δήμος Αθηναίων, καθώς και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που ανακηρύχθηκε ως ο καλύτερος της Ευρώπης σύμφωνα με τις αξιολογήσεις χρηστών της Google, ήταν τα δύο σημαντικότερα σημεία γύρω από τον τουρισμό στην Ελλάδα. Ως προς τη γαστρονομία, τα σχόλια του Ιουλίου επικεντρώθηκαν στις σύγχρονες ελληνικές συνταγές, ιδιαίτερα εκείνες με εμβληματικά προϊόντα της ελληνικής κουζίνας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών