Παραδίδεται το Νοέμβριο του 2024 το μετρό Θεσσαλονίκης
Να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης, μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της αποτελεί το στόχο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που προωθεί σειρά παρεμβάσεων, όπως το Μετρό και το FlyOver, προς αυτή την κατεύθυνση.
Μάλιστα, το πλέγμα των έργων και παρεμβάσεων της κυβέρνησης περιλαμβάνει την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Δράμας - Αμφίπολης, την ολοκλήρωση των συνδέσεων του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, την κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων, την ανέγερση 17 σχολικών μονάδων και την ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας, μέσω των νέων διευρωπαϊκών διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη.
Αναλυτικά, τα 10 βασικά έργα είναι:
- Το Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται το Νοέμβριο του 2024. Σε όλο το μήκος της γραμμής διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια.
Οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης προς την Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου 6 - 8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, ενώ το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται και οι μελέτες για να προχωρήσουν οι δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς τις περιοχές του Ευόσμου και του Κορδελιού.
Προσεχώς αναμένεται να ανακοινωθεί η τελική χάραξη και θέση των σταθμών των επεκτάσεων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης προς Τούμπα και Χαριλάου.
-Το Fly Over
Από τη νέα περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται 10.000 οχήματα την ώρα, ενώ σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα.
Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τις 14 Μαΐου 2027.
- Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους 80 χλμ.
Η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση.
Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο τέλος του 2024 – αρχές 2025.
- Κάθετος άξονας Δράμα - Αμφίπολη
Η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση.
Η έγκριση των τευχών του ανταγωνιστικού διαλόγου ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο μήνα.
Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο 1ο τρίμηνο του 2025.
- Ολοκλήρωση της σύνδεσης του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ
Πρόκειται για έργο που εκκρεμεί από το 2000, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Έχει υλοποιηθεί περίπου το 40% του έργου και εκτιμάται ότι, στο σύνολό του, θα ολοκληρωθεί το 2025.
- Cluster Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας
Το έργο ΣΔΙΤ περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων Δικαστικών Μεγάρων Σερρών, Έδεσσας, Κιλκίς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μεριμνά για τις απαραίτητες ενέργειες ωρίμανσης, σχετικές με τα οικόπεδα στα οποία πρόκειται να ανεγερθούν τα Δικαστικά Μέγαρα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
- Υλοποίηση 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (τα 16 στη Θεσσαλονίκη) με ΣΔΙΤ
Η ΚΤΥΠ μεριμνά για την επίλυση των ζητημάτων στο οικοπέδου του Δήμου Νεάπολης Συκεών.
- Σύνδεση 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης και προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Είναι σε εξέλιξη η Β’ φάση του διαγωνισμού, δηλαδή ο ανταγωνιστικός διάλογος.
- Ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας, μέσω των νέων διευρωπαϊκών διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη
Σε επίπεδο Διαδρόμων, η βασική αλλαγή για την Ελλάδα είναι η κατάργηση του Orient - East Med Corridor (OEM), ο οποίος με τον Κανονισμό του 2013 αποτελεί τον μοναδικό διάδρομο που συνδέει τη χώρα με την Κεντρική Ευρώπη, και η είσοδος δύο νέων με διαφορετική αρχιτεκτονική από αυτή του ΟΕΜ.
Πρόκειται για τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών Δυτικών Βαλκανίων – Ανατολικής Μεσογείου, που συνδέει την Ελλάδα με Αυστρία, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία, Βόρεια Μακεδονία, Ουγγαρία, αλλά και τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, μετεξέλιξη του υφιστάμενου Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου, που συνδέει την Ελλάδα με Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Πολωνία, κ.λπ..
- Αστικές συγκοινωνίες
Δρομολογείται η ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
Συγκεκριμένα, ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024, προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη, στη φάση σχεδιασμού βρίσκεται ο δεύτερος διαγωνισμός προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.
Ακόμη, ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς, ενώ σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών έως το τέλος του 2024.
Ήδη, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν πάνω από 300 λεωφορεία, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
www.bankingnews.gr
Μάλιστα, το πλέγμα των έργων και παρεμβάσεων της κυβέρνησης περιλαμβάνει την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Δράμας - Αμφίπολης, την ολοκλήρωση των συνδέσεων του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, την κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων, την ανέγερση 17 σχολικών μονάδων και την ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας, μέσω των νέων διευρωπαϊκών διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη.
Αναλυτικά, τα 10 βασικά έργα είναι:
- Το Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται το Νοέμβριο του 2024. Σε όλο το μήκος της γραμμής διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια.
Οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης προς την Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου 6 - 8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, ενώ το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται και οι μελέτες για να προχωρήσουν οι δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς τις περιοχές του Ευόσμου και του Κορδελιού.
Προσεχώς αναμένεται να ανακοινωθεί η τελική χάραξη και θέση των σταθμών των επεκτάσεων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης προς Τούμπα και Χαριλάου.
-Το Fly Over
Από τη νέα περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται 10.000 οχήματα την ώρα, ενώ σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα.
Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τις 14 Μαΐου 2027.
- Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους 80 χλμ.
Η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση.
Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο τέλος του 2024 – αρχές 2025.
- Κάθετος άξονας Δράμα - Αμφίπολη
Η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση.
Η έγκριση των τευχών του ανταγωνιστικού διαλόγου ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο μήνα.
Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο 1ο τρίμηνο του 2025.
- Ολοκλήρωση της σύνδεσης του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ
Πρόκειται για έργο που εκκρεμεί από το 2000, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Έχει υλοποιηθεί περίπου το 40% του έργου και εκτιμάται ότι, στο σύνολό του, θα ολοκληρωθεί το 2025.
- Cluster Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας
Το έργο ΣΔΙΤ περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων Δικαστικών Μεγάρων Σερρών, Έδεσσας, Κιλκίς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μεριμνά για τις απαραίτητες ενέργειες ωρίμανσης, σχετικές με τα οικόπεδα στα οποία πρόκειται να ανεγερθούν τα Δικαστικά Μέγαρα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
- Υλοποίηση 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (τα 16 στη Θεσσαλονίκη) με ΣΔΙΤ
Η ΚΤΥΠ μεριμνά για την επίλυση των ζητημάτων στο οικοπέδου του Δήμου Νεάπολης Συκεών.
- Σύνδεση 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης και προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Είναι σε εξέλιξη η Β’ φάση του διαγωνισμού, δηλαδή ο ανταγωνιστικός διάλογος.
- Ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας, μέσω των νέων διευρωπαϊκών διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη
Σε επίπεδο Διαδρόμων, η βασική αλλαγή για την Ελλάδα είναι η κατάργηση του Orient - East Med Corridor (OEM), ο οποίος με τον Κανονισμό του 2013 αποτελεί τον μοναδικό διάδρομο που συνδέει τη χώρα με την Κεντρική Ευρώπη, και η είσοδος δύο νέων με διαφορετική αρχιτεκτονική από αυτή του ΟΕΜ.
Πρόκειται για τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών Δυτικών Βαλκανίων – Ανατολικής Μεσογείου, που συνδέει την Ελλάδα με Αυστρία, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία, Βόρεια Μακεδονία, Ουγγαρία, αλλά και τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, μετεξέλιξη του υφιστάμενου Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου, που συνδέει την Ελλάδα με Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Πολωνία, κ.λπ..
- Αστικές συγκοινωνίες
Δρομολογείται η ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
Συγκεκριμένα, ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024, προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη, στη φάση σχεδιασμού βρίσκεται ο δεύτερος διαγωνισμός προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.
Ακόμη, ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς, ενώ σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών έως το τέλος του 2024.
Ήδη, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν πάνω από 300 λεωφορεία, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών