Το 70% των Ελλήνων αξιολογεί θετικά τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση στη χώρα μας, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από την αξιολόγηση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Η πρωτοκαθεδρία του ΕΚΠΑ αναδεικνύεται από μεγάλη πανελλαδική δημοσκόπηση, η οποία διενεργήθηκε από την εταιρία δημοσκοπήσεων ALCO το Φεβρουάριο 2024.
Η επίτευξη υψηλών θέσεων στις διεθνείς κατατάξεις και το ισχυρό θετικό αποτύπωμα για την Ελληνική κοινωνία, είναι τα ευρήματα που ξεχωρίζουν στην έρευνα, για το παλαιότερο και μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας. Επιπροσθέτως, αξίζει να αναφερθεί πως οι 7 στους 10 συμμετέχοντες στη δημοσκόπηση αξιολογούν θετικά τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση της χώρας μας, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 1.000 ατόμων, την περίοδο 8-13 Φεβρουαρίου 2024:
1) Το 70% των Ελλήνων αξιολογεί θετικά τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση στη χώρα μας, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από την αξιολόγηση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2) Σε όλους τους δείκτες αναγνωρισιμότητας και κύρους (σε επίπεδο πρώτης αυθόρμητης ανάκλησης) ξεχωρίζει με διαφορά το Ε.Κ.Π.Α., ακολουθούμενο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
3) Το Ε.Κ.Π.Α. καταγράφει εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θετικής γνώμης 78% για το κύρος του και το επίπεδο σπουδών του.
4) Επιπλέον, το Ε.Κ.Π.Α. καταγράφει πολύ υψηλά ποσοστά σε επιμέρους χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, θετικά καταγράφεται κατά 88% η γνώμη των συμμετεχόντων για την Ιστορία και τη φήμη του. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα σπουδών, το 76% το αποτιμά θετικά ενώ το 74% των ερωτηθέντων θεωρεί υψηλό το κύρος του πτυχίου.
5) Σχεδόν οι 8 στους 10 (79%) θεωρούν ότι η πρώτη προτεραιότητα της Πολιτείας πρέπει να είναι η ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων.
6) Κυριότερα προβλήματα των δημόσιων Πανεπιστημίων αποτελούν η έλλειψη χρηματοδότησης για εκπαιδευτικά προγράμματα και έρευνα, η έλλειψη υποδομών και τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας με σχεδόν ισοδύναμα ποσοστά.
Η αξιοποίηση των ευρημάτων της έρευνας μέσα από ένα γόνιμο διάλογο στο Ε.Κ.Π.Α. αλλά και συνολικά στα δημόσια Πανεπιστήμια και στην Ελληνική Πολιτεία, αναμφίβολα θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία σε αυτά.
Τα επί μέρους στοιχεία της έρευνας:
Επίπεδο Εκπαίδευσης: το 47% των ερωτηθέντων αξιολογούν το επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχεται από τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια ως αρκετά υψηλό και το 12% πολύ υψηλό. Αρνητική άποψη έχει το 8%.
Το επίπεδο εκπαίδευσης ανά βαθμίδα στην χώρα: ‘Αρκετά’ υψηλό θεωρείται το επίπεδο στην ανώτατη εκπαίδευση κατά 46% και το 24% ‘πολύ’ υψηλό. Ωστόσο, ‘αρκετά’ υψηλό είναι το επίπεδο στη δευτεροβάθμια για το 40% και το 45% για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Όσο για την παρεχόμενη εκπαίδευση στα κολλέγια, το 27% αξιολογεί ως αρκετά υψηλή την παρεχόμενη παιδεία.
Τα ευρήματα για τα Α.Ε.Ι.: Πρώτο με διαφορά έρχεται το ΕΚΠΑ (26%) στο μυαλό των ερωτηθέντων. Ακολουθεί το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αριστοτέλειο με ίδιο ποσοστό (18%).
Το πανεπιστήμιο με το μεγαλύτερο κύρος: Το 32% θεωρεί πως το ΕΚΠΑ έχει το μεγαλύτερο κύρος μεταξύ των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων. Ακολουθούν το ΕΜΠ (26%), το Αριστοτέλειο (13%) και μετά, το Πάντειο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο (4%), το Δημοκρίτειο και το Κρήτης (2%).
Τα ευρήματα για το ΕΚΠΑ:
Το κύρος και το επίπεδο σπουδών του ΕΚΠΑ θεωρείται ‘πολύ καλό’ από το 39% και ‘καλό’, επίσης, από το 39% των ερωτηθέντων.
Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του ΕΚΠΑ, τα οποία του εξασφαλίζουν την πρωτιά, το 88% θεωρεί την ιστορία και τη φήμη του. Το 76% την ποιότητα σπουδών, που παρέχει. Το 74% το υψηλό κύρος του πτυχίου και το 61% το υψηλό κύρος του διδακτικού προσωπικού.
Τα προβλήματα των δημοσίων πανεπιστημίων
Σε ό,τι αφορά τα ‘αγκάθια’ στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, κορυφαία θέση έχει η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης, σύμφωνα με το 30% όσων συμμετείχαν στην έρευνα. Σε απόσταση αναπνοής, το 28%, θεωρεί πως υπάρχουν προβλήματα στις υποδομές, δηλαδή στον εξοπλισμό και στις εστίες ενώ το 27% αξιολογεί την παραβατικότητα και τη βία ως βασικό πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε σημαντικά χαμηλότερες θέσεις υπάρχει ως πρόβλημα η έλλειψη προσωπικού (7%), όπως και το κύρος του προσωπικού και των πτυχίων (4%).
Βασική προτεραιότητα έχει η ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων
Λαμβάνοντας υπόψη όσα έχουν καταγραφεί ως προβλήματα των δημοσίων πανεπιστημίων στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, ανάλογη είναι η στάση απέναντι στην επίλυσή τους, καθώς το 79% των ερωτηθέντων πιστεύει πως η ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων πρέπει να είναι η βασική προτεραιότητα. Σε αυτή, συμπεριλαμβάνονται η ενίσχυση της χρηματοδότησης, όπως και η κάλυψη σε ανεπάρκειες προσωπικού και υποδομών.
www.bankingnews.gr
Η επίτευξη υψηλών θέσεων στις διεθνείς κατατάξεις και το ισχυρό θετικό αποτύπωμα για την Ελληνική κοινωνία, είναι τα ευρήματα που ξεχωρίζουν στην έρευνα, για το παλαιότερο και μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας. Επιπροσθέτως, αξίζει να αναφερθεί πως οι 7 στους 10 συμμετέχοντες στη δημοσκόπηση αξιολογούν θετικά τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση της χώρας μας, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 1.000 ατόμων, την περίοδο 8-13 Φεβρουαρίου 2024:
1) Το 70% των Ελλήνων αξιολογεί θετικά τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση στη χώρα μας, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από την αξιολόγηση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2) Σε όλους τους δείκτες αναγνωρισιμότητας και κύρους (σε επίπεδο πρώτης αυθόρμητης ανάκλησης) ξεχωρίζει με διαφορά το Ε.Κ.Π.Α., ακολουθούμενο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
3) Το Ε.Κ.Π.Α. καταγράφει εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θετικής γνώμης 78% για το κύρος του και το επίπεδο σπουδών του.
4) Επιπλέον, το Ε.Κ.Π.Α. καταγράφει πολύ υψηλά ποσοστά σε επιμέρους χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, θετικά καταγράφεται κατά 88% η γνώμη των συμμετεχόντων για την Ιστορία και τη φήμη του. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα σπουδών, το 76% το αποτιμά θετικά ενώ το 74% των ερωτηθέντων θεωρεί υψηλό το κύρος του πτυχίου.
5) Σχεδόν οι 8 στους 10 (79%) θεωρούν ότι η πρώτη προτεραιότητα της Πολιτείας πρέπει να είναι η ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων.
6) Κυριότερα προβλήματα των δημόσιων Πανεπιστημίων αποτελούν η έλλειψη χρηματοδότησης για εκπαιδευτικά προγράμματα και έρευνα, η έλλειψη υποδομών και τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας με σχεδόν ισοδύναμα ποσοστά.
Η αξιοποίηση των ευρημάτων της έρευνας μέσα από ένα γόνιμο διάλογο στο Ε.Κ.Π.Α. αλλά και συνολικά στα δημόσια Πανεπιστήμια και στην Ελληνική Πολιτεία, αναμφίβολα θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία σε αυτά.
Τα επί μέρους στοιχεία της έρευνας:
Επίπεδο Εκπαίδευσης: το 47% των ερωτηθέντων αξιολογούν το επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχεται από τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια ως αρκετά υψηλό και το 12% πολύ υψηλό. Αρνητική άποψη έχει το 8%.
Το επίπεδο εκπαίδευσης ανά βαθμίδα στην χώρα: ‘Αρκετά’ υψηλό θεωρείται το επίπεδο στην ανώτατη εκπαίδευση κατά 46% και το 24% ‘πολύ’ υψηλό. Ωστόσο, ‘αρκετά’ υψηλό είναι το επίπεδο στη δευτεροβάθμια για το 40% και το 45% για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Όσο για την παρεχόμενη εκπαίδευση στα κολλέγια, το 27% αξιολογεί ως αρκετά υψηλή την παρεχόμενη παιδεία.
Τα ευρήματα για τα Α.Ε.Ι.: Πρώτο με διαφορά έρχεται το ΕΚΠΑ (26%) στο μυαλό των ερωτηθέντων. Ακολουθεί το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αριστοτέλειο με ίδιο ποσοστό (18%).
Το πανεπιστήμιο με το μεγαλύτερο κύρος: Το 32% θεωρεί πως το ΕΚΠΑ έχει το μεγαλύτερο κύρος μεταξύ των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων. Ακολουθούν το ΕΜΠ (26%), το Αριστοτέλειο (13%) και μετά, το Πάντειο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο (4%), το Δημοκρίτειο και το Κρήτης (2%).
Τα ευρήματα για το ΕΚΠΑ:
Το κύρος και το επίπεδο σπουδών του ΕΚΠΑ θεωρείται ‘πολύ καλό’ από το 39% και ‘καλό’, επίσης, από το 39% των ερωτηθέντων.
Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του ΕΚΠΑ, τα οποία του εξασφαλίζουν την πρωτιά, το 88% θεωρεί την ιστορία και τη φήμη του. Το 76% την ποιότητα σπουδών, που παρέχει. Το 74% το υψηλό κύρος του πτυχίου και το 61% το υψηλό κύρος του διδακτικού προσωπικού.
Τα προβλήματα των δημοσίων πανεπιστημίων
Σε ό,τι αφορά τα ‘αγκάθια’ στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, κορυφαία θέση έχει η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης, σύμφωνα με το 30% όσων συμμετείχαν στην έρευνα. Σε απόσταση αναπνοής, το 28%, θεωρεί πως υπάρχουν προβλήματα στις υποδομές, δηλαδή στον εξοπλισμό και στις εστίες ενώ το 27% αξιολογεί την παραβατικότητα και τη βία ως βασικό πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε σημαντικά χαμηλότερες θέσεις υπάρχει ως πρόβλημα η έλλειψη προσωπικού (7%), όπως και το κύρος του προσωπικού και των πτυχίων (4%).
Βασική προτεραιότητα έχει η ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων
Λαμβάνοντας υπόψη όσα έχουν καταγραφεί ως προβλήματα των δημοσίων πανεπιστημίων στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, ανάλογη είναι η στάση απέναντι στην επίλυσή τους, καθώς το 79% των ερωτηθέντων πιστεύει πως η ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων πρέπει να είναι η βασική προτεραιότητα. Σε αυτή, συμπεριλαμβάνονται η ενίσχυση της χρηματοδότησης, όπως και η κάλυψη σε ανεπάρκειες προσωπικού και υποδομών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών