«Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη», υπογραμμίζει
Χωρίς ταξί θα μείνει η Αθήνα για 2 ημέρες, καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προχωρά σε 48ωρη απεργία στις 28-29/5.
Η απεργία θα ξεκινήσει από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 28/5 και θα διαρκέσει έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 29/5, ενώ όπως αναφέρει ο ΣΑΤΑ, είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης άρνησης του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κ. Κυρανάκη, να κάνει απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα, ενώ αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους "ήπιους" συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Στο κάδρο του ΣΑΤΑ ο Κυρανάκης
Μάλιστα, το ΣΑΤΑ κάνει λόγο για κρυφή ατζέντα Κυρανάκη και σημειώνει πως:
«το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να δηλώσει ότι ακυρώνει την απόφαση για διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
Το δεύτερο ήταν να πει ότι σκέφτεται να εφαρμόσει το καταστροφικό για το Ταξί "Σουηδικό μοντέλο".
Το τρίτο ήταν να χρησιμοποιήσει το Ταξί για την επιδότηση χρήσης αλκοόλ θέλοντας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού.
Το πολυαναμενόμενο "ερανιστικό νομοσχέδιο" που διευθετεί κάποιες ανορθογραφίες του παρελθόντος ο κ. Κυρανάκης το έχει βάλει στο συρτάρι.
«Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη», υπογραμμίζει.
Υπενθυμίζει ακόμη ότι απέστειλε τη Δευτέρα 20/5 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, Κ. Μητσοτάκη, ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.
Αιτήματα
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ είναι τα ακόλουθα:
«-άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
- ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
-Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
-σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
-Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
-Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
-Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
-Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
-Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
-Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
-Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».
www.bankingnews.gr
Η απεργία θα ξεκινήσει από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 28/5 και θα διαρκέσει έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 29/5, ενώ όπως αναφέρει ο ΣΑΤΑ, είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης άρνησης του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κ. Κυρανάκη, να κάνει απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα, ενώ αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους "ήπιους" συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Στο κάδρο του ΣΑΤΑ ο Κυρανάκης
Μάλιστα, το ΣΑΤΑ κάνει λόγο για κρυφή ατζέντα Κυρανάκη και σημειώνει πως:
«το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να δηλώσει ότι ακυρώνει την απόφαση για διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
Το δεύτερο ήταν να πει ότι σκέφτεται να εφαρμόσει το καταστροφικό για το Ταξί "Σουηδικό μοντέλο".
Το τρίτο ήταν να χρησιμοποιήσει το Ταξί για την επιδότηση χρήσης αλκοόλ θέλοντας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού.
Το πολυαναμενόμενο "ερανιστικό νομοσχέδιο" που διευθετεί κάποιες ανορθογραφίες του παρελθόντος ο κ. Κυρανάκης το έχει βάλει στο συρτάρι.
«Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη», υπογραμμίζει.
Υπενθυμίζει ακόμη ότι απέστειλε τη Δευτέρα 20/5 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, Κ. Μητσοτάκη, ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.
Αιτήματα
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ είναι τα ακόλουθα:
«-άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
- ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
-Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
-σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
-Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
-Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
-Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
-Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
-Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
-Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
-Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών