Τελευταία Νέα
Οικονομία

Με απολύσεις θα απαντήσουν τα super markets στις επιθέσεις εντυπώσεων του Άδωνι Γεωργιάδη

Με απολύσεις θα απαντήσουν τα super markets στις επιθέσεις εντυπώσεων του Άδωνι Γεωργιάδη
Η παράταση του καλαθιού του νοικοκυριού και η διάταξη για τη μη μεταβολή του περιθωρίου μικτού κέρδους μέχρι τον Ιούνιο του 2023 έχει κάνει δύσκολη τη «ζωή» των επιτελείων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ
Σχετικά Άρθρα
Σε μειώσεις κόστους λειτουργίας προσανατολίζονται οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου οι οποίες βρέθηκαν στο «μάτι του κυκλώνα» με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να βάζει περιορισμούς στα κέρδη τους.
Από τον περασμένο Μάρτιο τα super markets βρέθηκαν με περιορισμούς στο περιθώριο κέρδους και από τον περασμένο Νοέμβριο εμφανίστηκε και το καλάθι του νοικοκυριού.
Οι αλυσίδες που πιάστηκαν να παραβιάζουν τη νομοθεσία δέχθηκαν υψηλά πρόστιμα.
Όπως αποκάλυψαν οι ίδιες οι παράμετροι περιορισμού στις ανατιμήσεις των προϊόντων τους προκαλούν ζημιές οι οποίες πλήττουν την γραμμή κερδοφορίας τους.
Οι ανατιμήσεις των προϊόντων τροφίμων κατά 30% έφερε μείωση του όγκου πωλήσεων αλλά τροφοδότησαν την αύξηση του τζίρου χωρίς όμως να αφήνει καθαρό αποτέλεσμα στις λογιστικές καταστάσεις διότι η κερδοφορία των super markets χτίζεται από τα τεμάχια πώλησης, των προϊόντων.
Όσο περιορίζεται ο όγκος πωλήσεων τόσο μειώνονται οι προσδοκίες για θετικό πρόσημο στους ισολογισμούς των εταιρειών.

Το μέσο κόστος αγορών των καταναλωτών

Η μέση αγοραστική δύναμη των καταναλωτών διαμορφώνεται στα 20 ευρώ.
Μετά τις ανατιμήσεις των προϊόντων εκτινάχθηκε στα 30 ευρώ.
Τα νοικοκυριά για την συγκράτηση του κόστους περιόρισαν την αγορά τροφίμων στα πλέον απαραίτητα έτσι ώστε η ταμειακή μηχανή να μη ξεπερνά τα 20 ευρώ. Οι καταναλωτές προτιμούν τις περισσότερες επισκέψεις στα super markets με αγορές που θεωρούνται ως ανελαστικές.
Η παράταση του καλαθιού του νοικοκυριού και η διάταξη για την μη μεταβολή του περιθωρίου μικτού κέρδους μέχρι τον Ιούνιο του 2023 έχει κάνει δύσκολη τη «ζωή» των επιτελείων.

Το κόστος πωλήσεων εκτινάχθηκε!

Τα λογιστήρια των αλυσίδων super markets στην πρώτη γραμμή τοποθετούν τα έσοδα από πωλήσεις εμπορευμάτων μείον το κόστος πωληθέντων για να προκύψει στη συνέχεια το Μικτό αποτέλεσμα εκμετάλλευσης Μικτό Κέρδος / ζημιά.
Η εξίσωση δεν βγάζει θετικό αποτέλεσμα για τα super markets με αποτέλεσμα οι διοικήσεις να φέρνουν στο προσκήνιο σχέδια μείωσης κόστους εστιασμένα στο προσωπικό.
Σήμερα το μισθολογικό κόστος για τις αλυσίδες διαμορφώνεται στο 16% που θεωρείται φυσιολογικό ως κόστος.
Όμως η εξαγγελία της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου μισθού ακόμη και στα 800 ευρώ καθιστά δύσκολη τη «συγκατοίκηση» για εργαζόμενους με περισσότερα από 10 χρόνια απασχόλησης με αμοιβές λίγο ψηλότερα από τα 900 ευρώ.
Μία αλυσίδα super markets με τζίρο 500 εκατ. ευρώ και κόστος μισθοδοσίας μαζί με τις εισφορές ανέρχεται στα 75 εκατ. ευρώ αποτελεί το υψηλότερο κόστος για την επιχείρηση.
Επιπλέον το ένα κατάστημα μετά το άλλο δεν αποδίδει τα προσδοκώμενα διότι το κόστος πωλήσεων έχει αυξηθεί και το μικτό αποτέλεσμα είναι υψηλότερο και ροκανίζει τα έσοδα.

Μορατόριουμ μέχρι τον Ιούνιο

Σύμφωνα με πληροφορίες τα επιτελεία των super market θα κρατήσουν στάση αναμονής ενόψει των εθνικών εκλογών αλλά και από το γεγονός ότι η αγορά των τροφίμων θα δεχτεί μια «ένεση» 650 εκατ. ευρώ με την εφαρμογή του market pass.
Η αγορά των super market έχει γίνει η πιο ισχυρή βιομηχανία εργαζομένων όταν κάτω από την «ομπρέλα» βρίσκονται περίπου 100.000 εργαζόμενοι.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης