H Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών «Άγιος Νικόλαος», όπως δήλωσαν εκπρόσωποί της, επιφυλάσσεται για την περαιτέρω διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων της έναντι του προεδρικού διατάγματος που πλήττει τα συμφέροντα του κλάδου
Τις αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών «Άγιος Νικόλαος» προκαλεί η έκδοση προεδρικού διατάγματος από το υπ. Ναυτιλίας, για τις νέες τεχνικές προδιαγραφές των ρυμουλκών πλοίων και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες. Σημειώνεται ότι ανάλογη έκδοση προεδρικού διατάγματος αναμένεται και για τα ναυαγοσωστικά πλοία.
Εκπρόσωποι της Ένωσης πλοιοκτητών σε συνέντευξη Τύπου επεσήμαναν ότι τα χρονικά όρια της δημόσιας διαβούλευσης που τέθηκαν από την κυβέρνηση για τα συγκεκριμένα νομοθετήματα ήταν εξαιρετικά περιορισμένα, ενώ έγινε λόγος για απουσία ουσιαστικού διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Παράλληλα τέθηκαν και γενικότερα ζητήματα ασφάλειας των λιμανιών, με γνώμονα πάντα το δημόσιο συμφέρον.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Κωνσταντίνος Λυμπουσάκης είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας παρά τη θετική διάθεση των μελών του να συμμετέχει σε όλες τις πρωτοβουλίες για το κανονιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο, του «αγνόησε πλήρως» .
Τόνισε ότι προχώρησε στην έκδοση του προεδρικού διατάγματος που αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές των ρυμουλκών «χωρίς καμία διαβούλευση και διάλογο», ενώ θα μπορούσε να προβεί σε μια απλή τροποποίηση του γενικού κανονισμού.
Είπε ότι αυτή η πρακτική μόνο τυχαία δεν είναι, αφού χρησιμοποίησε την τακτική της νέας νομοθεσίας και όχι την τροποποίηση της υφιστάμενης υπουργικής απόφασης, προκειμένου να μην περάσει από κοινοβουλευτικό έλεγχο, να αποφύγει την ακρόαση των φορέων και την ενημέρωση της αντιπολίτευσης.
Από την πλευρά του, το μέλος του ΔΣ της Ένωσης Θράσος Σταυριδόπουλος, είπε ότι τα μέλη του κλάδου ήταν πάντα υπέρ του εκσυγχρονισμού του ρυθμιστικού θεσμικού πλαισίου αλλά με διάλογο με σεβασμό στην ελεύθερη αγορά στους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και στη χρήση των υπηρεσιών. Είπε ότι η Ένωση υπέβαλε υπόμνημα στο ΣτΕ αναφέροντας τις αντιρρήσεις και αντιπροτάσεις με αποτέλεσμα το Προεδρικό διάταγμα να επιστραφεί προς το υπ. Ναυτιλίας να γίνουν κάποιες βελτιώσεις οι οποίες ωστόσο είπε δεν είναι επαρκείς.
Ο κ. Σταυριδόπουλος δήλωσε η Ένωση επιφυλάσσεται για την περαιτέρω διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων της έναντι του συγκεκριμένου προεδρικού διατάγματος που πλήττει τα συμφέροντα του κλάδου.
Η νομική σύμβουλος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών «Αγ.Νικόλαος» Φωτεινή Πορτοκάλη είπε ότι ένα μέρος του κλάδου αναμένεται να αποκλειστεί από τη σχεδιαζόμενη ρύθμιση, ενώ επικαλέστηκε σχετικό νόμο του 2019 (4622) που αφορά συμμόρφωση του κράτους στις αρχές καλής νομοθέτησης όπως έχουν διατυπωθεί από τους ενωσιακούς κανόνες.
Τόνισε ότι όταν επιχειρείται μία ρύθμιση όπου ο νομοθέτης θα πρέπει να ακολουθήσει μία διαδικασία ελέγχου της αποτελεσματικότητας της ρύθμισης που προωθεί, θα πρέπει να δει ποιές κοινωνικές ομάδες θίγει, πως επηρεάζεται η επιχειρηματική δραστηριότητα, κ.α
Αναφερόμενη στη μικρή μεταβατική περίοδο εφαρμογής της ρύθμισης στην οποία καλούνται οι φορείς της αγοράς να συμμορφωθούν είπε ότι πρόκειται για σημαντικές επενδύσεις αλλά με μικρό χρονικό διάστημα ναυπήγησης η προμήθειας ενός πλοίου.
Πρόσθεσε επίσης ότι στο μεσοδιάστημα αυτό που θα μεσολαβήσει θα είναι τόσο λίγα τα μέσα ρυμούλκησης που θα διατίθενται ώστε να καταστεί και προβληματική η δραστηριοποίηση για την ίδια τη θαλάσσια ασφάλεια.
Η κ. Πορτοκάλη σχετικά με το προεδρικό διάταγμα που αφορά τα ναυαγοσωστικά πλοία είπε ότι το πλαίσιο είναι μεταβατικό αφού ορίζει ότι στο μέλλον να μπορεί να αλλάζει τις προδιαγραφές, όταν την ίδια ώρα οι πλοιοκτήτες καλούνται να επενδύσουν.
Είπε επίσης ότι σχετικά με τα ναυαγοσωστικά πλοία τίθενται πολλές απαιτήσεις πυρόσβεσης και δυνατότητας αντιρρύπανσης οι οποίες τεχνητά απαιτούν πολύ μεγάλα πλοία με δυσκολίες επιχείρησης σε ένα χώρο όπως τον ελληνικό και αν αυτό είναι μπορεί να είναι εφικτό.
www.bankingnews.gr
Εκπρόσωποι της Ένωσης πλοιοκτητών σε συνέντευξη Τύπου επεσήμαναν ότι τα χρονικά όρια της δημόσιας διαβούλευσης που τέθηκαν από την κυβέρνηση για τα συγκεκριμένα νομοθετήματα ήταν εξαιρετικά περιορισμένα, ενώ έγινε λόγος για απουσία ουσιαστικού διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Παράλληλα τέθηκαν και γενικότερα ζητήματα ασφάλειας των λιμανιών, με γνώμονα πάντα το δημόσιο συμφέρον.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Κωνσταντίνος Λυμπουσάκης είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας παρά τη θετική διάθεση των μελών του να συμμετέχει σε όλες τις πρωτοβουλίες για το κανονιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο, του «αγνόησε πλήρως» .
Τόνισε ότι προχώρησε στην έκδοση του προεδρικού διατάγματος που αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές των ρυμουλκών «χωρίς καμία διαβούλευση και διάλογο», ενώ θα μπορούσε να προβεί σε μια απλή τροποποίηση του γενικού κανονισμού.
Είπε ότι αυτή η πρακτική μόνο τυχαία δεν είναι, αφού χρησιμοποίησε την τακτική της νέας νομοθεσίας και όχι την τροποποίηση της υφιστάμενης υπουργικής απόφασης, προκειμένου να μην περάσει από κοινοβουλευτικό έλεγχο, να αποφύγει την ακρόαση των φορέων και την ενημέρωση της αντιπολίτευσης.
Από την πλευρά του, το μέλος του ΔΣ της Ένωσης Θράσος Σταυριδόπουλος, είπε ότι τα μέλη του κλάδου ήταν πάντα υπέρ του εκσυγχρονισμού του ρυθμιστικού θεσμικού πλαισίου αλλά με διάλογο με σεβασμό στην ελεύθερη αγορά στους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και στη χρήση των υπηρεσιών. Είπε ότι η Ένωση υπέβαλε υπόμνημα στο ΣτΕ αναφέροντας τις αντιρρήσεις και αντιπροτάσεις με αποτέλεσμα το Προεδρικό διάταγμα να επιστραφεί προς το υπ. Ναυτιλίας να γίνουν κάποιες βελτιώσεις οι οποίες ωστόσο είπε δεν είναι επαρκείς.
Ο κ. Σταυριδόπουλος δήλωσε η Ένωση επιφυλάσσεται για την περαιτέρω διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων της έναντι του συγκεκριμένου προεδρικού διατάγματος που πλήττει τα συμφέροντα του κλάδου.
Η νομική σύμβουλος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών «Αγ.Νικόλαος» Φωτεινή Πορτοκάλη είπε ότι ένα μέρος του κλάδου αναμένεται να αποκλειστεί από τη σχεδιαζόμενη ρύθμιση, ενώ επικαλέστηκε σχετικό νόμο του 2019 (4622) που αφορά συμμόρφωση του κράτους στις αρχές καλής νομοθέτησης όπως έχουν διατυπωθεί από τους ενωσιακούς κανόνες.
Τόνισε ότι όταν επιχειρείται μία ρύθμιση όπου ο νομοθέτης θα πρέπει να ακολουθήσει μία διαδικασία ελέγχου της αποτελεσματικότητας της ρύθμισης που προωθεί, θα πρέπει να δει ποιές κοινωνικές ομάδες θίγει, πως επηρεάζεται η επιχειρηματική δραστηριότητα, κ.α
Αναφερόμενη στη μικρή μεταβατική περίοδο εφαρμογής της ρύθμισης στην οποία καλούνται οι φορείς της αγοράς να συμμορφωθούν είπε ότι πρόκειται για σημαντικές επενδύσεις αλλά με μικρό χρονικό διάστημα ναυπήγησης η προμήθειας ενός πλοίου.
Πρόσθεσε επίσης ότι στο μεσοδιάστημα αυτό που θα μεσολαβήσει θα είναι τόσο λίγα τα μέσα ρυμούλκησης που θα διατίθενται ώστε να καταστεί και προβληματική η δραστηριοποίηση για την ίδια τη θαλάσσια ασφάλεια.
Η κ. Πορτοκάλη σχετικά με το προεδρικό διάταγμα που αφορά τα ναυαγοσωστικά πλοία είπε ότι το πλαίσιο είναι μεταβατικό αφού ορίζει ότι στο μέλλον να μπορεί να αλλάζει τις προδιαγραφές, όταν την ίδια ώρα οι πλοιοκτήτες καλούνται να επενδύσουν.
Είπε επίσης ότι σχετικά με τα ναυαγοσωστικά πλοία τίθενται πολλές απαιτήσεις πυρόσβεσης και δυνατότητας αντιρρύπανσης οι οποίες τεχνητά απαιτούν πολύ μεγάλα πλοία με δυσκολίες επιχείρησης σε ένα χώρο όπως τον ελληνικό και αν αυτό είναι μπορεί να είναι εφικτό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών