Σχέδια για κλιμακωτά πρόστιμα στους παραβάτες
Παράταση λίγων ημερών στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το 2024 και κλιμακωτά χρηματικά πρόστιμα για όσους τα αφήσουν απλήρωτα προβλέπει ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες η καταληκτική ημερομηνία για την εξόφληση των τελών που λήγει κανονικά στις 31 Δεκεμβρίου εξετάζεται να μετατεθεί για τις 10-15 Ιανουαρίου και σε μία τέτοια περίπτωση θα παραταθεί ανάλογα και η προθεσμία για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας για όσους θέλουν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματα τους τον επόμενο χρόνο.
Σημειώνεται ότι στην περίπτωση αυτή, οι πινακίδες κυκλοφορίας μένουν στο όχημα και δηλώνεται ο χώρος στάθμευσης που θα παραμείνει το αυτοκίνητο για όσο διάστημα βρίσκεται σε ακινησία.
Όσοι όμως εντοπιστούν μετά τη δήλωση ακινησίας να κυκλοφορούν τα οχήματά τους τους βρίσκονται αντιμέτωποι με βαριές καμπάνες.
Θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο 10.000 ευρώ το οποίο αυξάνεται στα 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής ενώ ταυτόχρονα αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Την ίδια στιγμή στο οικονομικό επιτελείο επεξεργάζονται σενάρια αλλαγής στο χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας που είναι το διπλάσιο της αξίας από την πρώτη κιόλας ημέρα καθυστέρησης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η επιβολή κλιμακωτής ποινής ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πράγμα που σημαίνει ότι όσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερη θα είναι η προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας.
Το τοπίο με τις πρόσθετες επιβαρύνσεις στα τέλη που εξοφλούνται εκπρόθεσμα θα ξεκαθαρίσει με την νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών αφού σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη (στην ΕΡΤ) «σκοπός μας είναι να μην έχουμε συνεχείς παρατάσεις και να πάμε σε ένα σύστημα το οποίο σε κάθε περίπτωση να είναι πάγιο, ώστε να μη χρειάζονται παρατάσεις».
Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να πληρώσουν τα τέλη με τους εξής τρόπους:
-Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες.
Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.
-Μέσω Web banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη εφαρμογή από την τράπεζά τους.
Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί ο κωδικός RF.
Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».
-Στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.
Όσοι θέλουν να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ «myCAR».
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα εξής:
-Σύνδεση στην εφαρμογή με τους κωδικούς Taxisnet.
-Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία
-Καταχωρείτε τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
Δηλώνετε υπεύθυνα τον χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος
-Υποβάλλετε την αίτησή σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημά σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για επιβατικά ΙΧ και δίκυκλα ΙΧ, η κατάσταση των οποίων είναι «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Η ακινησία οχήματος θα πρέπει να δηλωθεί στην αρμόδια ΔΟΥ σε περιπτώσεις όπως:
-Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.
-Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.
-Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
-Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.
-Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
-Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.
-Πλειστηριασμού του οχήματος
-Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από τον δήμο ως εγκαταλελειμμένου.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες η καταληκτική ημερομηνία για την εξόφληση των τελών που λήγει κανονικά στις 31 Δεκεμβρίου εξετάζεται να μετατεθεί για τις 10-15 Ιανουαρίου και σε μία τέτοια περίπτωση θα παραταθεί ανάλογα και η προθεσμία για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας για όσους θέλουν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματα τους τον επόμενο χρόνο.
Σημειώνεται ότι στην περίπτωση αυτή, οι πινακίδες κυκλοφορίας μένουν στο όχημα και δηλώνεται ο χώρος στάθμευσης που θα παραμείνει το αυτοκίνητο για όσο διάστημα βρίσκεται σε ακινησία.
Όσοι όμως εντοπιστούν μετά τη δήλωση ακινησίας να κυκλοφορούν τα οχήματά τους τους βρίσκονται αντιμέτωποι με βαριές καμπάνες.
Θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο 10.000 ευρώ το οποίο αυξάνεται στα 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής ενώ ταυτόχρονα αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Την ίδια στιγμή στο οικονομικό επιτελείο επεξεργάζονται σενάρια αλλαγής στο χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας που είναι το διπλάσιο της αξίας από την πρώτη κιόλας ημέρα καθυστέρησης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η επιβολή κλιμακωτής ποινής ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πράγμα που σημαίνει ότι όσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερη θα είναι η προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας.
Το τοπίο με τις πρόσθετες επιβαρύνσεις στα τέλη που εξοφλούνται εκπρόθεσμα θα ξεκαθαρίσει με την νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών αφού σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη (στην ΕΡΤ) «σκοπός μας είναι να μην έχουμε συνεχείς παρατάσεις και να πάμε σε ένα σύστημα το οποίο σε κάθε περίπτωση να είναι πάγιο, ώστε να μη χρειάζονται παρατάσεις».
Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να πληρώσουν τα τέλη με τους εξής τρόπους:
-Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες.
Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.
-Μέσω Web banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη εφαρμογή από την τράπεζά τους.
Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί ο κωδικός RF.
Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».
-Στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.
Όσοι θέλουν να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ «myCAR».
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα εξής:
-Σύνδεση στην εφαρμογή με τους κωδικούς Taxisnet.
-Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία
-Καταχωρείτε τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
Δηλώνετε υπεύθυνα τον χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος
-Υποβάλλετε την αίτησή σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημά σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για επιβατικά ΙΧ και δίκυκλα ΙΧ, η κατάσταση των οποίων είναι «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Η ακινησία οχήματος θα πρέπει να δηλωθεί στην αρμόδια ΔΟΥ σε περιπτώσεις όπως:
-Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.
-Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.
-Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
-Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.
-Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
-Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.
-Πλειστηριασμού του οχήματος
-Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από τον δήμο ως εγκαταλελειμμένου.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών