Τελευταία Νέα
Οικονομία

Πρωτοφανές - Με το «κιάλι» είδαν οι καταναλωτές το ελαιόλαδο - Το 2023 μειώθηκε ο όγκος των πωλήσεων άνω του 10%

Πρωτοφανές - Με το «κιάλι» είδαν οι καταναλωτές το ελαιόλαδο - Το 2023 μειώθηκε ο όγκος των πωλήσεων άνω του 10%
Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης: Στη δική μας αλυσίδα οι όγκοι στο λάδι μειώθηκαν 5%
Σχετικά Άρθρα
Έκοψαν το παραδοσιακό ελαιόλαδο άλλα «έφαγαν» ΑΕΠ και την αναβάθμιση της ελληνικής Οικονομίας.
Οι καταναλωτές που σε λιγότερο από δέκα ημέρες θα είναι ψηφοφόροι των Ευρωεκλογών θα… πουν στην κυβέρνηση ότι δεν μπόρεσαν να αγοράσουν αγνό παρθένο ελαιόλαδο και στα στράφηκαν στο ηλιέλαιο και σε σπορέλαιο.
Το μείγμα δυσαρέσκειας των καταναλωτών θα αυξηθεί χάρη στο «δώρο» του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα με ημερομηνία λήξης στα προϊόντα με τη μειωμένη τιμή -5% στις 31 Μαΐου αφού δεν είχε υπολογίσει τις κάλπες των Ευρωεκλογών.
Μόλις περιγράψαμε τις δυσκολίες των καταναλωτών που επιβεβαιώθηκαν από τα πιο επίσημα χείλη της αγοράς.
Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης επικεφαλής της «ΜΕΤΡΟ» και της αλυσίδας My Market όταν ρωτήθηκε από το BN για την πτώση των πωλήσεων ελαιολάδου σε όγκους είπε ότι στη δική του αλυσίδα είχε κάμψη -5% ενώ τα ηλιέλαια είχαν άνοδο κατά 9%.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ οι πωλήσεις ελαιολάδου είχαν πτώση σε διψήφιο ποσοστό τα για το σύνολο της αγοράς το οποίο κινήθηκε αρκετά πάνω από το 10% ενώ τα υποκατάστατα του ελαιολάδου είχαν άνοδο άνω του 15%.

Πως το -5% του υπουργείου Ανάπτυξης θα γίνει +5%

Ο κ. Πανετελιάδης για το μέτρο του -5% του υπουργείου Ανάπτυξης είπε ότι «έκλεισε» τον κύκλο του και δεν μπορούσε να ανανεωθεί.
Σημείωσε ότι οι τιμές θα επιστρέψουν εκεί που ήταν πριν την μείωση δηλαδή θα πάρουν μία αύξηση κατά 5%
Το δεκαήμερο κενό που μεσολαβεί μέχρι τις κάλπες οι εταιρείες άνοιξαν τη λίστα των προσφορών μια πρακτική που «κυνήγησε» η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά στην πράξη αποδεικνύεται χρήσιμη διότι σε άλλη περίπτωση τα μακαρόνια από το 1,03 ευρώ θα ήταν στο 1,33 ευρώ ή από τα 0,72 ευρώ στο 1,05%.

Ο πληθωρισμός στα My Market έπιασε το μηδέν

Ο κ. Παντελιάδης έδωσε έμφαση σε ένα στοιχείο από τη δική του αλυσίδα που λέει ότι ο πληθωρισμός έπιασε το μηδέν το 2023 σημειώνοντας ότι πληθωρισμός της ΕΛΣΤΑΤ έχει απόκλιση όταν εμείς καθημερινά παρακολουθούμε τις τιμές όπως και τις προτεραιότητες που έχει το καταναλωτικό κοινό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου λένε ότι η στάθμιση του πληθωρισμού περιλαμβάνει και τα ευγενή ποτά όπως είναι τα ουίσκι.
Πολιτική τιμών κοιτάζοντας την τσέπη των άλλων.
Το λιανεμπόριο καλοβλέπει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και σε άλλες κατηγορίες αλλά η μείωση του ΦΠΑ αφορά την κρατική τσέπη η οποία όταν μειωθεί θα τη «γεμίσουν» με άλλο τρόπο οι φορολογούμενοι.
Πάντως ο κ. Παντελιάδης αναγνώρισε ότι είναι ένα μέτρο με δημοσιονομικό αντίκτυπο αλλά διαβεβαίωσε ότι θα περάσει στην κατανάλωση σε ένα ενδεχόμενο μείωσης.
Ο Επικεφαλής του ΜΕΤΡΟ και των My Market ήταν κατηγορηματικός σε ότι αφορά τα περιοριστικά μέτρα της κυβέρνησης τα οποία τόνισε ότι πρέπει να αποσυρθούν δίνοντας έμφαση στο «κλειδωμένο» περιθώριο κέρδους που λειτουργεί σε βάρος του ανταγωνισμού σημείωσε ο κ. Παντελιάδης.
Η αλυσίδα που δεν «φοβάται» τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.
Η συνάντηση του Αριστοτέλη Παντελιάδη με τους δημοσιογράφους είχε σκοπό να δώσει στη δημοσιότητα τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 τα οποία δίνονται έγκαιρα στη δημοσιότητα ενώ η νομοθεσία έχει ορίσει ως χρόνο δημοσιοποίησης μέχρι τον Οκτώβριο του 2024 για τα μεγέθη του 2023.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι από τους ελάχιστους Ομίλους που συναντά τους δημοσιογράφους και απαντά σε όλες τις ερωτήσεις που του θέτουν.

Τα οικονομικά μεγέθη της ΜΕΤΡΟ

Η METRO ΑΕΒΕ
κατάφερε να αυξήσει τόσο τον κύκλο εργασιών, όσο και την κερδοφορία της το 2023, παρά τις απαιτητικές συνθήκες της αγοράς.
Οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις έφτασαν τα 1.590 δισ., αυξημένες κατά 6%.
Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 77,5 εκατ. έναντι 61,3 εκατ. το 2022 (αύξηση 26,5%).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 31,0 εκατ. έναντι 28,3 εκατ. το προηγούμενο έτος, (αύξηση 9,6%).
Τα κέρδη προ φόρων αντιστοιχούν στο 1,95% των καθαρών πωλήσεων.
Παρά τις συνεχιζόμενες υψηλές πληθωριστικές πιέσεις που επηρεάζουν τα νοικοκυριά, τις διαρκείς νομοθετικές παρεμβάσεις στην εμπορική πολιτική, την κλιματική κρίση και τις γεωπολιτικές αστάθειες στην Ευρώπη που είχαν επίπτωση στις πωλήσεις και στη διαθεσιμότητα των προϊόντων, η METRO αποτιμά θετικά άλλη μία χρονιά.
Σε μία γενικότερη συνθήκη πίεσης των περιθωρίων κέρδους σε όλο τον κλάδο, η εταιρεία πέτυχε ικανοποιητική κερδοφορία σε σχέση με το 2022, γεγονός που απορρέει από τον στρατηγικό σχεδιασμό και τις επενδυτικές της κινήσεις στην ανάπτυξη του δικτύου, στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Σχεδιασμός 2024 και Επενδύσεις

Ο κύκλος εργασιών για το 2024 εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα €1.650 εκατ., ενώ αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας.
Οι επενδύσεις για το 2024 αναμένεται να ξεπεράσουν τα €60 εκατ.
Το δίκτυο των My market θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια κυρίως μέσω της ανάπτυξης των My market Local.
Στον σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί φέτος ένα νέο κατάστημα στη Δράμα και ένα dark store στην Πάτρα, ενώ η επένδυση της αλυσίδας στις επιχειρήσεις Ho.Re.Ca, εκτιμάται να έχει περαιτέρω θετική επίδραση στα οικονομικά της αποτελέσματα.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης